Motor s premenlivým kompresným pomerom bol snom konštruktérov dlhé roky. Meniť kompresný pomer totiž znamená zvýšiť účinnosť motora, a teda zvýšiť výkon a znížiť spotrebu. Po mnohých pokusoch od Saabu či Mercedesu-Benz, ktoré nikdy neprekročili prah vývojových kancelárií, sa podarilo doviezť do štádia sériovej výroby takýto motor jedine japonskému Infiniti. Ten ho čoskoro predstaví v novej generácii crossoveru QX50. A neostane pravdepodobne samo. Aj Toyota si totiž dala zaregistrovať takýto spaľovací motor.
Princíp je síce rovnaký, ale riešenie odlišné. Kým Infiniti použilo na zmenu dráhy piesta zvláštny kľukový systém, kde je ojnica napojená na kyvadlo, Toyota vidí cestu v použití ojnice, ktorá dokáže meniť svoju dĺžku. Tým sa mení aj výška hornej úvrate, a teda aj kompresný pomer. Ojnica je vybavená dvoma hydraulickými piestmi, každým s inou dĺžkou. O aktiváciu jedného či druhého piestu sa stará tlak oleja regulovaný ventilom umiestneným na lôžku kľukového ložiska.
Pri menšom tlaku má ojnica menšiu dĺžku, čím je kompresný pomer nižší. Ak tlak vzrastie, ventil pustí olej do druhého piesta, čím ojnicu predĺži a zvýši kompresný pomer. Z nákresov nie je zrejmé, či tento systém umožňuje meniť kompresný pomer plynulo, alebo skokom. V každom prípade by zmena kompresného pomeru umožnila zvýšiť účinnosť agregátu pri nižšom zaťažení, kedy nehrozí také veľké riziko detonačného horenia, teda samovznietenie zmesi. Aký rozsah zmeny kompresie toto riešenie umožňuje, Toyota neuviedla.
Nevieme ani to, či Toyota naozaj ráta s novým motorom v sériovej produkcii. Má to totiž aj svoje tienisté stránky. Takáto ojnica by bola napríklad ťažšia, čo by zvýšilo nechcené zotrvačné sily pri vratnom pohybe v kľukovom systéme. Efekt by teda musel byť natoľko presvedčivý, aby dokázal kompenzovať aj tieto straty.