Nissan Leaf: Druhá generácia prináša väčší dojazd a je krajšia

Najpredávanejší elektromobil na svete sa po siedmich rokoch dočkal druhej generácie. Okrem vytúženého dlhšieho dojazdu prináša aj nové asistenčné jazdné systémy a dynamickejší dizajn.

08.09.2017 17:00
Nissan-Leaf-2018-1024-0b Foto:
Druhá generácia Nissanu Leaf má normovaný dojazd 378 km.
debata

Japonská automobilka patrí medzi priekopníkov elektrickej mobility. Keď v roku 2010 odštartoval predaj modelu Leaf, väčšina konkurencie svoje elektromobily ešte len vyvíjala. Prvú generáciu Nissanu Leaf nemožno považovať sa univerzálne vozidlo, lebo kapacita batérií poskytovala dostatočnú zásobu energie len pre použitie v meste. Ani facelift, ktorý kapacitu mierne zväčšil, nestačil na širšie využite.

Nissan Leaf 2018
Nissan Leaf 2018
+27Nissan Leaf 2018

Druhá generácia by však povesť Leafu mohla zmeniť. Lítium-iónové batérie s kapacitou 40 kWh zvýšili normovaný dojazd vozidla na 378 kilometrov. Okrem toho výkon stúpol na 110 kW (148 k), čo je medzigeneračný nárast o 38%. Maximálny krútiaci moment stúpol oproti minulej generácii o 26% na 320 Nm. Na základe týchto údajov možno Nissan Leaf zaradiť medzi autá vhodné aj na medzimestské presuny.

Dobíjanie batérií zo 6 kWh nabíjačkou trvá osem... Foto: Nissan
Nissan-Leaf-2018-1024-10 Dobíjanie batérií zo 6 kWh nabíjačkou trvá osem hodín, zatiaľ čo rýchlonabíjačka nabije akumulátory na 80% za 40 minút.

Dobíjanie batérií zo 6 kWh nabíjačkou trvá osem hodín, zatiaľ čo rýchlonabíjačka nabije akumulátory na 80% za 40 minút. Koncom roka 2018 Nissan pridá do ponuky ešte silnejšie batérie, ktoré dojazd Leafu predĺžia. Ďalšou podstatnou zmenou je vzhľad druhej generácie. Tá prvá sa dizajnom vymykala z portfólia značky, no v prípade druhej doň výborne zapadne. Predlohou jej bol koncept IDS z roku 2015.

Predná maska v tvare písmena „V“ jednoznačne evokuje príbuznosť s modelmi X-trail, Qashqai alebo Micra. Na elektrický pohon Leafu upozorňuje modrá farba v maske. Dynamický zovňajšok prednej časti dotvárajú LED svetlá v tvare bumerangu. Zadná časť vzhľadom podporí športový nádych Nissanu Leaf. Zadný spojler spolu s jedinečným tvarom zadných svetiel vytvárajú ladný celok so zvažujúcou sa strechou a nárazníkom pripomínajúcim difúzor. Karoséria má koeficient aerodynamického odporu 0.28.

Predná maska v tvare písmena „V“ jednoznačne... Foto: Nissan
Nissan-Leaf-2018-1024-11 Predná maska v tvare písmena „V“ jednoznačne evokuje príbuznosť s modelmi X-trail, Qashqai alebo Micra.

Ďalšou prevratnou novinkou v Nissane Leaf je systém ProPILOT. Ide o kombináciu adaptívneho tempomatu a systému pre udržiavanie v jazdnom pruhu. Systém dokáže prispôsobiť svoju rýchlosť vozidlu pred ním a v prípade potreby aj úplne zastaviť. Paletu bezpečnostných systémov dopĺňajú systém rozpoznávania dopravných značiek, pohotovostné brzdenie, detekcia mŕtveho uhla a varovanie pred prekážkami prichádzajúci­mi zboku.

Nissan Leaf je vybavený systémom ProPILOT. Foto: Nissan
Nissan-Leaf-2018-1024-26 Nissan Leaf je vybavený systémom ProPILOT.

Významnou pomocou pre vodičov je inteligentný parkovací asistent ProPILOT Park. Vďaka štyrom kamerám s vysokým rozlíšením a dvanástim ultrazvukovým senzorom rozmiestneným po obvode auta, dokáže Leaf sám zaparkovať. Všetky úkony – otáčanie volantom, pridávanie aj brzdenie – zvládne vozidlo samo.

Poslednou dôležitou zmenou je prítomnosť systému e-Pedal, teda pedála akcelerátora, ktorý sa stará nielen o zrýchľovanie, ale aj o brzdenie. Funguje na princípe, že keď vodič zloží nohu z pedála, auto začne spomaľovať až do úplného zastavenia, a to vrátane zastavenia v kopci. Po opätovnom zošliapnutí e-Pedala sa auto rozbehne a začne zrýchľovať. Klasický brzdový pedál vo vozidle zostane a bude slúžiť na krízové brzdenie.

Pokiaľ ide o rozmery, druhá generácia je oproti prvej o niečo dlhšia, širšia a nižšia. Rázvor náprav ostal rovnaký, no základný objem batožinového priestoru sa zväčšil z 370 na 435 litrov. Pohotovostná hmotnosť nového Leafu je 1 535 kilogramov. Predaj druhej generácie sa v Európe začne v januári budúceho roku. Cena zatiaľ zverejnená nebola.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #elektromobil #Nissan #Nissan Leaf #autosalón Frankfurt 2017
Články podľa značiek