Opel to s naftou nevzdáva. Predstavil nový diesel 2,0 BiTurbo!

Nad naftovými motormi sa sťahujú čierne mračná. Opel to však s dieslami nehodlá zabaliť. Vo Frankfurte ukáže nový 4-valec s dvojstupňovým preplňovaním. Má 154 kW a krútiaci moment 280 Nm. Debutuje v Insignii.

13.09.2017 19:00
debata (5)
Ako prvá dostane nový výkonný diesel Insignia.... Foto: Opel
Opel - motor 2,0 CDTI BiTurbo - 2017 Ako prvá dostane nový výkonný diesel Insignia. Vždy s pohonom oboch náprav a 8-stupňovou automatickou prevodovkou.

Opel ukáže vo Frankfurte nad Mohanom novú ostrú verziu Insignie GSi Sports Tourer a spolu s ňou aj nový naftový motor 2,0 CDTI BiTurbo. Ten sa však neskôr dostane aj do liftbacku Insignia Grand Sport a outdoorového „kombíka“ Country Tourer. Po motoroch 1,6 CDTi BiTurbo v Astre, staršom dvojlitri pre prvú generáciu Insignie a tiež 4-valci 2,3 CDTI BiTurbo v úžitkovom Movane, ide už o tretí 4-valcový naftový agregát s dvojicou turbodúchadiel. A keďže je najnovší, asi neprekvapí, že je najsilnejším v ponuke a tiež prvým, ktorý plní v súčasnosti najprísnejšiu emisnú normu Euro 6.2.

Novinka využíva dve "turbá“ zapojené sekvenčne. Nasávaný vzduch najprv prechádza cez jedno turbodúchadlo, ktoré ho stlačí, a potom vstupuje do druhého. To je navyše vybavené variabilnou geometriou lopatiek VGT, ktorá zvyšuje krútiaci moment pri nízkych otáčkach a výkon pri vysokých otáčkach motora. Vtedy VGT nastavuje lopatky paralelne k prúdu výfukových plynov, čím redukuje odpor vo výfukovej sústave. Vzduch stlačený na vysoký tlak sa ochladzuje v kvapalinovom medzi chladiči a potom vstupuje do valcov. Nafta putuje do spaľovacieho priestoru pod tlakom až 2 000 barov, pričom systém common-rail dokáže rozdeliť vstrek až do desiatich sekvencií.

Nový preplňovaný 4-valec využíva dve sekvenčne... Foto: Opel
Opel - motor 2,0 CDTI BiTurbo - 2017 Nový preplňovaný 4-valec využíva dve sekvenčne zapojené turbodúchadlá, z toho druhé vybavené variabilnou geometriou lopatiek. Nafta sa dostáva do spaľovacieho priestoru pod tlakom až 2 000 barov.

Výsledkom je maximálny výkon 154 kW pri 4 000 otáčkach za minútu a krútiaci moment 480 Nm už pri 1 500 otáčkach za minútu. To je medzigeneračné zlepšenie o 11 kW a 80 Nm. Zároveň sa Opel chváli kultivovaným chodom a nízkymi vibráciami. O to sa stará odlievaný oceľový kľukový hriadeľ, dva vyvažovacie hriadele, vystužený zotrvačník a dvojdielna oceľová vaňa. S emisiami bojuje tento nový diesel pomocou katalytickej redukcie výfukových plynov, teda vstrekovaním prísady AdBlue do výfukových plynov a tiež pomocou časticového filtra DPF, ktorý je umiestnený v tesnej blízkosti motora, čím sa rýchlejšie zahrieva a zvyšuje svoju účinnosť.

Špičkový naftový dvojliter debutuje v novej Insignii, a to vždy v spojení s 8-stupňovou automatickou prevodovkou a pohonom oboch náprav 4×4 Twinster s dvojicou lamelových spojok na zadnej náprave. Za takýchto okolností bude najvýkonnejšia naftová Insignia šprintovať na stovku za 7,9 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 233 km/h, pritom spotrebuje priemerne 6,9 litra nafty. Teda aspoň podľa normy NEDC. Podľa novej realistickejšej normy WLTP, ktorá vstúpi do platnosti už túto jeseň, to bude 7,5 až 8,0 litra na 100 km. Nový motor sa objaví v Insignii už na jeseň a doplní súčasnú paletu naftových motorov 1,6 CDTi (81, 100 kW) a 2,0 CDTi (125 kW).

© Autorské práva vyhradené

5 debata chyba
Viac na túto tému: #Opel #Opel Insignia #autosalón Frankfurt 2017 #2.0 CDTI #BiTurbo
Články podľa značiek