Názov Proceed, alebo ak chcete pro_ceed, bol v Kii spojený s trojdverovou verziou jej populárneho európskeho hatchbacku. To sa ale pravdepodobne zmení. Naznačuje to prekrásny rovnomenný frankfurtský koncept, ktorý má na rozdiel od súčasného sériového modelu jeden pár dverí navyše. Klasický hatchback to ale rozhodne nie je. Kia sama charakterizuje štúdiu ako fastback, no pokojne by sme mohli použiť ešte expresívnejší výraz shooting brake. Toto je totiž naozaj nádherné kombi so zníženou siluetou strechy. A nielen to. Dizajnéri Kie predviedli veľký kus kreativity. Pro_ceed je totiž silne inšpirovaný štýlom štvordverového kupé Stinger.
Tentoraz tu máme ale o čosi menší formát. Presné rozmery bohužiaľ nepoznáme. V každom prípade predvádza frankfurtský koncept nezvyčajne veľa emócií. Nejde len o športové línie s novým podaním tigrej masky a agresívnymi sacími otvormi v prednom nárazníku v trojuholníkovom tvare či o nádhernú siluetu zasklenej kabíny vrátane panoramatického okna. Koncept sa totiž snaží oživiť bočný profil celkom novými prvkami. Chrómovou lištou v bohato modelovaných prahoch a akousi „plutvou“ v oblasti zadného stĺpika, ktorá delí homogénnu plochu bočných okien. A k tomu pridáva Pro_ceed Concept takzvanú Lumineline, teda osvetlený obrys kabíny. Ten sa rozsvieti, už keď sa vodič priblíži k vozidlu.
So svetlom pracuje Pro_ceed aj v prednej a zadnej časti. Denné LED svetlá s charakteristickým podpisom dopĺňa zadný červený pás, ktorý sa tiahne celou šírkou veka. Červená je napokon pre koncept veľmi charakteristická. Celá štúdia postavená na 20-palcových diskoch s centrálnou maticou je totiž lakovaná v odtieni Lava Red, ktorý je výsledkom zložitého týždňového procesu povrchovej úpravy. Skrýva sa pod ním 19 ručne nanášaných vrstiev čierneho, strieborného, chrómového a červeného laku, ktoré vytvárajú vysokolesklý a hlboký vizuálny efekt. Ako sa na koncept patrí, namiesto zrkadiel používa kamery a tiež výsuvné kľučky dverí. Nechýbajú ani karbónové vložky v nárazníkoch.
O emócie niet núdze ani v interiéri. Kombinuje lesklé povrchy vo farbe Lava Red s nevšedným čalúnením sedadiel, ktoré tvorí 100 metrov čiernej elastanovej tkaniny, ktorá bola ručne šitá a ovinutá okolo skeletu štyroch „plávajúcich“ sedadiel. Červená palubná doska prísne horizontálnych tvarov akoby nadväzovala na prednú kapotu. Obsahuje digitálny prístrojový panel, ktorý mení spolu s ambientným podsvietením kabíny farbu podľa zvoleného jazdného režimu – červenú Lava Red pre mód GT, zelenú Forest Green pre mód Eco a bielu Ghost White pre režim autonómnej jazdy. Celé to dotvára minimalisticky riešený dvojramenný volant či jednoduchá stredová konzola. Ovládacie prvky majú povrch z brúseného hliníka.
Vychytávkou sú tri flakóny s aromatickými náplňami umiestnené v palubnej doske, ktoré umožňujú dotvoriť atmosféru v kabíne aj po tejto zmyslovej stránke. Je tu teplá pižmová vôňa starej kože, olejová aróma garáže a tiež vôňa charakteristická pre vysokooktánové palivo. O technike však nepadlo ani slovo. Posolstvo konceptu je jasné. Nejde tu o výkony. To, že Kia vie vyrábať silné autá, už dokázala Stingerom či americkou vlajkovou loďou K900. Koncept chce opäť spochybniť spôsob, akým ľudia v Európe vnímajú značku Kia. Z lacného mainstreamového výrobcu sa tak stáva producent emocionálne atraktívnych áut v triedach, na ktoré si dnes netrúfajú ani niektoré tradičné európske značky.