Genesis G70: Luxusný kórejský sedan útočí na nemeckú konkurenciu

Prémiová značka patriaca do aliancie kórejských výrobcov Hyundai a Kia pridala do svojho portfólia tretí model. Po G90 a G80 predstavila aj sedan strednej triedy s označením G70. Okrem luxusu v interiéri ponúkne aj výbornú dynamiku, keďže o techniku sa delí s Kiou Stinger.

19.09.2017 06:00
Genesis-G70-2018-1024-02 Foto:
Genesis G70 sa bude snažiť konkurovať BMW radu 3, Mercedesu-Benz triedy C, Audi A4 alebo Jaguaru XE.
debata

Značka Genesis sa snaží rozvíriť hladinu v prémiovom rybníku. Vo vývojovom centre v kórejskom Namyangu a na olympijskom štadióne v Soule predstavila svoj tretí model. Nesie označenie G70 a bude sa snažiť konkurovať BMW radu 3, Mercedesu-Benz triedy C, Audi A4 alebo Jaguaru XE. Pokúsi sa o niečo podobné ako pred nedávnom Alfa Romeo s modelom Giulia.

Genesis G70
Genesis G70
+9Genesis G70

Hoci taliansky model nadchol dizajnom a motorom z dielne Ferrari, pochybné renomé a otázna spoľahlivosť zabránili väčšiemu úspechu tohto sedanu. V prípade značky Genesis, ktorá vznikla pod krídlami materského Hyundaia, by mohla byť situácia iná. Dynamickými parametrami za konkurenciou rozhodne zostávať nebude. O techniku sa totiž delí s Kiou Stinger.

O techniku sa G70 delí s Kiou Stinger. Foto: Genesis
Genesis-G70-2018-1024-01 O techniku sa G70 delí s Kiou Stinger.
Pod kapotou budú na výber tri možnosti. Základom je benzínový dvojlitrový štvorvalec s výkonom 185 kW (250 k) a s krútiacim momentom 353 Nm. S príplatkovým športovým paketom sa výkon zvýši o tri konské sily. Jedinou vznetovou možnosťou bude štvorvalec s objemom 2,2 litra, výkonom 149 kW (202 k) a krútiacim momentom 441 Nm.

Vrcholom ponuky bude dvakrát preplňovaný zážihový šesťvalec s objemom 3,3 litra. Vďaka výkonu 272 kW (370 k) a krútiacemu momentu 510 Nm zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 270 km/h. Kia Stinger GT zrýchli z 0 na 100 km/h o dve desatiny sekundy pomalšie.

Všetky motory budú spolupracovať s osemstupňovou automatickou prevodovkou. Pokiaľ ide o poháňanie náprav, na výber bude zadný pohon alebo pohon 4×4. Vozidlá s pohonom zadnej nápravy budú využívať mechanický samosvorný diferenciál. Tlmiče budú poskytovať päť nastavení zodpovedajúcich jednotlivým jazdným režimom.

V interiéri bude na posádku čakať luxusné vybavenie a dostatok miesta. To sľubuje celková dĺžka 4 685 mm a rázvor náprav 2 835 mm. V rámci výbavy môžu zákazníci počítať s bezpečnostnými systémami ako autonómne núdzové brzdenie, sledovanie mŕtvych uhlov, detekcia chodcov alebo poloautonómne riadenie. Na výber bude aj audiosystém Lexicon s 15 reproduktormi.

V interiéri bude na posádku čakať luxusné... Foto: Genesis
Genesis-G70-2018-1024-09 V interiéri bude na posádku čakať luxusné vybavenie a dostatok miesta.

Svetovú premiéru absolvuje Genesis G70 v decembri na autosalóne v Los Angeles. Do predaja sa dostane na budúci rok, no uprednostnené budú trhy v Severnej Amerike a v Ázii. Záujemcovia z Európy budú musieť čakať pravdepodobne až do roku 2019.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #sedan #Genesis #Genesis G70 #Kia Stinger
Články podľa značiek