V triede hyperšportov sa schyľuje doslova k búrke. K prvým zákazníkom už dorazilo Bugatti Chiron aj Koenigsegge Regera. Na ceste je pritom nový McLaren P50, Aston Martin Valkyrie, ale aj vo Frankfurte odhalená novinka s trojcípou hviezdou. Má názov Mercedes-AMG Project One a jej úlohou nie je nič iné, ako priniesť techniku monopostov F1 na bežné cesty. Tentoraz však nejde len o marketingovú vatu. Hyperšport Daimleru skutočne vznikal tam, kde sa rodia víťazné monoposty, teda v divízii Mercedes-AMG High Petronas v Brixworthe v spolupráci s tímom Petronas Motosport v Brackley. Výsledkom je šialený stroj s piatimi motormi a výkonom viac ako tisíc koní. Pritom dostane cestnú homologizáciu a tváriť sa dokáže aj ako nevinný elektromobil.
Jeho srdcom je vidlicový 6-valec odvodený z monopostu Mercedes-AMG Petronas F1, s ktorým má Stuttgart na konte tri víťazstvá v pohári jazdcov aj konštruktérov. Tak ako kážu pravidlá, disponuje skromným objemom 1,6 litra. Ale pozor! Podporuje ho elektrický turbokompresor s otáčkami až 100 000 za minútu, hnaný elektromotorom s výkonom 90 kW. Práve vďaka nemu sa agregát zbavil akejkoľvek turbodiery. Aj napriek úpravám, ktoré majú zaručiť požadovanú životnosť agregátu a schopnosť spaľovať normálny benzín, dokáže točiť neskutočných 11 000 otáčok za minútu. Výsledkom je výkon 529 kW. To by však na hyperšport nestačilo, a tak je na kľukový hriadeľ cez čelné ozubenie pripojený ďalší elektromotor s výkon 120 kW.
Táto energia putuje cez 8-stupňovú sekvenčnú prevodovku k zadným kolesám. Tu však Project One zďaleka nekončí. Ďalšie dva elektromotory s výkonom 120 kW sú umiestnené vpredu a roztáčajú cez redukčný prevod predné kolesá. Mercedes-Benz ich označuje za „zázračné“, pretože sú schopné točiť až 50 000 otáčok za minútu, čo je viac ako dvojnásobok bežných elektromotorov. Spolu tu teda máme výkon viac ako 1 000 koní (735 kW). Zdrojom energie pre elektrickú sústavu EQ Power, ktorá pracuje s napätím až 800 V, sú li-ion akumulátory umiestnené za prednou nápravou. Možno ich dobíjať z bežnej siete, ale tiež pomocou rekuperácie. Project One je pritom schopný zachytiť až 80 % brzdnej energie a ďalšiu získať z elektrického turbokompresora. Áno, aj ten sa vie zmeniť na generátor a využiť prebytočné plyny prechádzajúce výfikovým traktom.
Za takýchto okolností by mal Project One šprintovať na rýchlosť 200 km/h pod šesť sekúnd a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 350 km/h. Pritom sa dokáže tváriť ako čistý ekologické „neviniatko“ . Zásoba batérií stačí totiž na 25 km bezemisnej prevádzky. Vodič môže využívať automatický režim radenia, alebo radiť manuálne pomocou krídelko na volante. Stabilizačný systém umožňuje tri nastavenia – štandardný režim ESP pre vysokú bezpečnosť, športový ESP Sport Handling Mode a mód ESP Off, keď získava „pilot“ plnú kontrolu nad tozo beštiou bez zásahov elektroniky. Na ceste držia Project One 10-lúčové kované hliníkové disky s priemerom 19, respektíve 20 palcov, obuté pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup 2. Uhlíkové prstence zlepšujú aerodynamiku, ale aj chladenie keramických bŕzd.
Interiér je tiež silne inšpirovaný monopostom Mercedes-AMG Petronas. Samozrejme, tentoraz ponúka miesto dvom pasažierom. Karbónové sedadlá sú pevnou súčasťou skeletu, nastavujú sa pedále a odnímateľný volant, ktorý obsahuje väčšinu ovládacích prvkov. Prístrojový panel tvorí 10-palcová obrazovka. Ďalšia s rovnakou uhlopriečkou, umiestnená v strede, na seba prevzala úlohu multimediálneho rozhrania Comand. Tretí displej je súčasťou strešného panelu a plní funkciu elektronického spätného zrkadla. Do kokpitu prenáša obraz zadnej kamery. Celé je to zabalené do karbónu a kože Nappa. Sympatické je, že v AMG mysleli aj na komfort. Takže posádka má k dispozícii klimatizáciu či elektrické ovládanie okien. A k tomu dokonca aj malé odkladacie priestory za sedadlami.
Celkovo plánuje Mercedes-AMG vyrobiť 275 exemplárov. Napriek astronomickej cene 2 275 000 eur bez dane, nemá núdzu o zákazníkov. Tvrdí, že je ich už dnes viac, ako dokáže uspokojiť. Prvé autá by sa k nim mali dostať v budúcom roku. Frankfurtský exemplár bol zatiaľ len prvým funkčným prototypom. Aj preto ho automobilka označila ako koncept. O sériovej verzie sa však bude líšiť už len v detailoch.