Tlak na znižovanie emisií je obrovský. Najmä ak budú podľa novej metodiky merania spotreby WLPT automobilky konfrontované s realitou viac ako kedykoľvek predtým. Redukcia spotreby paliva, a tým aj škodlivých exhalácií, je ale veľmi drahá záležitosť. Najmä ak majú motory dnešných áut už i tak relatívne vysokú účinnosť. Každá ušetrená kvapka paliva si potom pýta vo fáze vývoja a výroby viac a viac prostriedkov. Automobiloví výrobcovia vidia preto spásu v hybridoch a plug-in hybridoch. Aspoň do čias, kým neovládnu cesty čisté elektromobily.
A hoci je hybridná technológia zvládnutá a pomerne bežná, je stále drahá. Aj preto sa objavuje skôr vo vyšších segmentoch, kde sa jej cena skryje oveľa ľahšie ako napríklad pri malých mestských hatchbackoch. Česť výnimkám, akou je Toyota Yaris Hybrid. Britská spoločnosť GKN Driveline si však myslí, že „hybridizácia“ by až taká drahá byť nemusela. A keď to tvrdí firma, ktorá stojí napríklad za hybridným ústrojenstvom karbónového BMW i8, BMW 225×e alebo za plug-in hybridmi Volvo S90 T8 Twin Engine a Volvo XC90, tak na tom určite čosi bude.
Vyvinula hybridný modul s názvom TwinsterX, ktorý obsahuje elektromotor a dvojstupňovú prevodovku. Jeho poslednou evolučnou fázou sa pochválila na autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom. Celé zariadenie váži okolo 50 kg a meria približne 300 × 330 mm. Takže je ho ľahké namontovať na zadnú nápravu. Samozrejme, pri autách s predným náhonom. Ak k tomu pridáme paket akumulátorov, môže sa z prakticky akéhokoľvek vozidla stať hybrid a navyše hybrid so štvorkolkou. Dokonca by bolo možné takýto modul dodatočne umiestniť po istých úpravách aj na už vyrobených vozidlách.
Modul by mohol mať viacero výkonových verzií, čím by bol vhodný pre rôzne kategórie vozidiel. A ak by sa vyrábal vo veľkých počtoch, jeho cena by mohla postupne klesať. Pre výrobcov áut, ktorí sa doteraz hybridným systémom nevenovali, alebo venovali len okrajovo, by TwinsterX predstavoval ideálne a cenovo dostupné riešenie, ako znížiť emisie svojich vozidiel. Presné parametre spoločnosť GKN Driveline neuviedla, ale zo starších správ vyplýva, že elektromotor by mohol pridať k výkonu vozidla ďalších asi 60 kW.
To je dosť aj na režim čisto elektrickej prevádzky. Zároveň prinesie výhodu rekuperácie brzdnej energie a dokonca vektorovania hnacej sily medzi pravé a ľavé koleso, takže by sa systém prejavil aj na vyššej stabilite jazdy v zákrutách a na klzkých povrchoch. GKN Driveline nie je ale jedinou spoločnosťou, ktorá pracuje na takomto systéme. Podobne funguje aj technológia eAchse od spoločnosti Bosch, ktorá má v pláne dodávať automobilkám spolu s elektrickým modulom aj celú unifikovanú zadnú nápravu, čo by výrobu ešte viac zlacnilo.