Honeywell: Nové 'turbá' zvýšia výkon a znížia spotrebu. Aj o 10 %

Spoločnosť Honeywell predstavila vo Frankfurte novú generáciu turbodúchadiel. Majú šetriť palivo a zlepšiť dynamiku. Kariéru odštartujú v Opeloch a BMW.

02.10.2017 12:00
debata (2)
Najväčšou novinkou turbodúchadla pre benzínové... Foto: Honeywell
Honeywell - turbodúchadlá Najväčšou novinkou turbodúchadla pre benzínové motory bude elektricky ovládaný obtokový ventil s rýchlejšími reakciami.

Frankfurtský autosalón je prezentačným priestorom nielen pre samotné automobilky, ale aj pre dodávateľov. Najnovšími výsledkami sa tu pochvália spoločnosť Honeywell, ktorá sa zaoberá vývojom a výrobou turbodúchadiel. Predstavila dve nové „turbá“, určené motorom s objemom od 1,5 do 2,0 litra. A to pre benzínové aj naftové agregáty.

Nové benzínové „turbo“ využíva konštrukciu twinscroll a jeho najväčšou inováciou je elektricky ovládaný obtokový ventil, ktorý tvorí spolu s ramenom jeden kus. Doteraz pozostával tento mechanizmus z troch súčiastok. Honeywell tvrdí, že nové riešenie umožňuje presnejšie a rýchlejšie ovládanie a životnosť predlžuje až o 50 %. Bonusom pre zákazníka má byť zvýšenie litrového výkonu motora približne o 10 kW na vyše 100 a krútiaceho momentu zo 175 približne na 200 Nm.

Turbo pre naftové motory dostane tiež... Foto: Honeywell
Honeywell - turbodúchadlá Turbo pre naftové motory dostane tiež elektricky ovládaný obtokový ventil, navyše dvojstupňový.

Zároveň má však ušetriť päť percent paliva. Teda napríklad pri priemernej spotrebe desiatich litrov na 100 km asi pol deci. Nie je to veľa, ale v časoch príchodu novej, realistickejšej metodiky merania spotreby WLTP a sprísňujúcich sa emisných noriem sa počíta každá kvapka. Navyše, nové turbo zabezpečí rýchlejšie zahriatie katalyzátora, čo znamená menej škodlivín po studenom štarte. Výhodou je tiež zníženie hluku od piatich do desiatich decibelov.

Druhou novinkou je turbodúchadlo pre vznetové motory s variabilnou geometriou lopatiek a elektricky ovládaným dvojstupňovým obtokovým ventilom. Výsledkom vyššieho tlaku v širšom pásme otáčok má byť zvýšenie krútiaceho momentu o 10 %. Produkcia ostro sledovaných oxidov dusíka má klesnúť o 20 % a spotreba paliva o 10 %. Prvé nové turbodúchadlo pre benzínové motory bude mať svetový debut v dvojlitrovom motore TwinPower Turbo od BMW a druhé vo vznetovom motore 1,6 CDTi v Opeli Astra.

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Honeywell #turbodúchadlá
Články podľa značiek