Audi predstavilo na jar v Ženeve ostré kupé RS5. Už to naznačilo koncepčnú zmenu, ktorá predstavovala nahradenie atmosférického 8-valca s objemom 4,2 litra za preplňovaný 6-valec 2,9 TFSI. Rovnakú techniku teraz dostalo novučičké kombi Audi RS4 Avant. A je to poriadna rodinná šelma. Motor dáva výkon 331 kW, teda na chlp presne ako v minulosti, no krútiaci moment sa použitím dvoch turbodúchadiel razom vyšplhal zo 430 na 600 Nm. A tie sú k dispozícii od 1 900 do 5 000 otáčok za minútu. Spracováva ich 8-stupňová prevodovka Tiptronic a rozdeľuje medzi obe nápravy. Za príplatok si môžete dopriať aj zadný športový diferenciál.
A keďže RS4 schudlo na váhe až o 80 kg, váži len 1 790 kg, potom neprekvapí, že na stovku šprintuje za brutálnych 4,1 sekundy. To je medzigeneračné zlepšenie o šesť desatín. Maximálku zastaví obmedzovač pri údaji 250 km/h, ale s voliteľným balíkom RS Dynamic Package posúva elektronika limit ešte o 30 km/h vyššie. Spotreba síce v tomto prípade nie je dôležitým údajom, no Audi sa chváli priemerom 8,8 litra na 100 km, čo je o 17 % lepší výsledok ako v minulosti. Svoju horúcu krv nezabúda dať RS4 najavo aj navonok. Dizajnéri sa pri tuningu inšpirovali úspešným súťažným špeciálom Audi 90 Quattro IMSA GTO z osemdesiatych rokov.
V jeho duchu sa vraj nesie predná maska s typickým výpletom, masívne prívody vzduchu k motoru a brzdám aj vytiahnuté blatníky, ktoré pridávajú na celkovej šírke 30 mm. Navyše je karoséria o 30 mm bližšie k asfalt ako bežné A4 so športovým podvozkom. Vzadu zaujme strešný spojler a obrovský difúzor lemovaný matnými oválnymi koncovkami výfukov. Nechýbajú ani rozšírené prahy a logá RS. Modrá farba Nogaro Blue zas odkazuje na vôbec prvé ostré kombi RS4 z roku 1999. V základe má RS4 19-palcové disky kolies, ktoré však možno zameniť za väčšie dvadsiatky. Dopriať si môžete aj športový podvozok RS Plus s DRC (Dynamic Ride Control), ktorý obsahuje keramické brzdy a dynamické riadenie.