Audi RS4 Avant: Rodinná strela v novom vydaní. Stovku dá za 4,1 sekundy!

Konečne. Nástupcu pôvodného Audi RS4 Avant čakali mnohí už vlani. V Ingolstadte sa ale neponáhľali. Prednosť dostalo kupé RS5. Brutálne silné kombi dorazilo až do Frankfurtu. A stojí zato. Odvezie 505 litrov nákladu, a to dynamikou superšportu.

04.10.2017 12:00
debata (3)
RS4 Avant si za vzor vzal úspešný súťažný... Foto: Avant
Audi RS4 Avant - 2017 RS4 Avant si za vzor vzal úspešný súťažný špeciál Audi 90 Qattro IMSA GTO z osemdesiatych rokov. Pripomenúť ho majú masívne sacie otvory aj výplet zväčšenej masky Single Frame.

Audi predstavilo na jar v Ženeve ostré kupé RS5. Už to naznačilo koncepčnú zmenu, ktorá predstavovala nahradenie atmosférického 8-valca s objemom 4,2 litra za preplňovaný 6-valec 2,9 TFSI. Rovnakú techniku teraz dostalo novučičké kombi Audi RS4 Avant. A je to poriadna rodinná šelma. Motor dáva výkon 331 kW, teda na chlp presne ako v minulosti, no krútiaci moment sa použitím dvoch turbodúchadiel razom vyšplhal zo 430 na 600 Nm. A tie sú k dispozícii od 1 900 do 5 000 otáčok za minútu. Spracováva ich 8-stupňová prevodovka Tiptronic a rozdeľuje medzi obe nápravy. Za príplatok si môžete dopriať aj zadný športový diferenciál.

Interiér prináša anatomické sedadlá s... Foto: Avant
Audi RS4 Avant - 2017 Interiér prináša anatomické sedadlá s integrovanými opierkami hláv, sploštený volant či množstvo karbónových dekorácií.

A keďže RS4 schudlo na váhe až o 80 kg, váži len 1 790 kg, potom neprekvapí, že na stovku šprintuje za brutálnych 4,1 sekundy. To je medzigeneračné zlepšenie o šesť desatín. Maximálku zastaví obmedzovač pri údaji 250 km/h, ale s voliteľným balíkom RS Dynamic Package posúva elektronika limit ešte o 30 km/h vyššie. Spotreba síce v tomto prípade nie je dôležitým údajom, no Audi sa chváli priemerom 8,8 litra na 100 km, čo je o 17 % lepší výsledok ako v minulosti. Svoju horúcu krv nezabúda dať RS4 najavo aj navonok. Dizajnéri sa pri tuningu inšpirovali úspešným súťažným špeciálom Audi 90 Quattro IMSA GTO z osemdesiatych ro­kov.

Vzadu zaujme RS4 Avant strešným spojlerom a... Foto: Audi
Audi RS4 Avant - 2017 Vzadu zaujme RS4 Avant strešným spojlerom a mohutným difúzorom lemovaným dvojicou oválnych výfukov.

V jeho duchu sa vraj nesie predná maska s typickým výpletom, masívne prívody vzduchu k motoru a brzdám aj vytiahnuté blatníky, ktoré pridávajú na celkovej šírke 30 mm. Navyše je karoséria o 30 mm bližšie k asfalt ako bežné A4 so športovým podvozkom. Vzadu zaujme strešný spojler a obrovský difúzor lemovaný matnými oválnymi koncovkami výfukov. Nechýbajú ani rozšírené prahy a logá RS. Modrá farba Nogaro Blue zas odkazuje na vôbec prvé ostré kombi RS4 z roku 1999. V základe má RS4 19-palcové disky kolies, ktoré však možno zameniť za väčšie dvadsiatky. Dopriať si môžete aj športový podvozok RS Plus s DRC (Dynamic Ride Control), ktorý obsahuje keramické brzdy a dynamické riadenie.

Pôvodný atmosférický 8-valec 4,2 FSI zamenil... Foto: Avant
Audi RS4 Avant - 2017 Pôvodný atmosférický 8-valec 4,2 FSI zamenil ostrý Avant za dvakrát preplňovaný 6-valec 2,9 TFSI. Výkon 331 kW ostal bez zmien, zato krútiaci moment narástol zo 430 až na 600 Nm.
Interiéru vládne čierna farba, anatomické sedadlá a sploštený trojramenný volant. Kožu dopĺňajú karbónové obklady. Virtuálny prístrojový panel dostal špecifickú športovú grafiku a zobrazenie niektorých špecifických údajov, ako napríklad bočného preťaženia alebo okamžitého krútiaceho momentu. Pritom RS4 nestratilo nič z praktických vlastností bežného Avantu. Do kufra naložíte rovnakých 505 litrov nákladu a po sklopení sedadiel až 1 510. Novinka odštartuje kariéru cenou 79 800 eur. K prvým zákazníkom sa má dostať najskôr začiatkom budúceho roka. A po prvýkrát zamieri aj do Číny, čo je dosť prekvapivé, keďže tam nie sú kombi práve populárne. So sedanom RS4 však Ingolstadt opäť neráta.
Audi RS4 Avant - 2017
Audi RS4 Avant - 2017
+17Audi RS4 Avant - 2017

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #Audi #Audi RS4 #autosalón Frankfurt 2017 #Audi RS4 Avant
Články podľa značiek