Ford EcoSport: 'Malá Kuga' doháňa konkurentov. Dizajnom aj technikou

05.10.2017 12:00

Najmenší crossover Fordu prichádza síce s oneskorením, no s o to významnejšími inováciami. Pod kapotou pracuje novučičký diesel 1,5 EcoBlue, v interiéri nájdete multimediálne rozhranie Sync 3 a dizajn možno okoreniť športovým balíkom ST-Line.

svetlá či dvojfarebné lakovanie,  ale aj novú...
svetlá či dvojfarebné lakovanie, ale aj novú športovú verziu ST-Line so 17-palcovými diskami a rozšírenými prahmi. Autor: Ford

Ford EcoSport nie je rozhodne novinkou. Na konte má už päť rokov kariéry. Vyvíjali ho v Brazílii najmä pre juhoamerický a ázijský región. V roku 2014 však dorazil aj do Európy. Ale nie na všetky trhy. I tak sa na starom kontinente predalo z najmenšieho SUV Fordu približne 150 000 kusov. Teraz však mieri vyššie. Ford si chce z koláča populárnych SUV odhryznúť viac ako doteraz. Urobil pre to všetko. Produkciu európskej verzie presťahoval do rumunského Craiova, kde na linkách tamojšieho závodu vystrieda neúspešný B-Max. Stálo ho to 200 miliónov eur. Kvalita by ale mala ísť v porovnaní s doteraz dovážanými exemplármi z Indie podstatne vyššie.

Poteší tiež fakt, že spolu s novými európskymi plánmi EcoSportu prichádza automobilka aj s výraznou modernizáciou. Tá sa predstavila len pred pár dňami vo Frankfurte nad Mohanom. A nehovoríme len o facelifte. Inovácie zasiahli tiež techniku a vybavenie. Exteriér sa snaží vyvolať asociáciu s väčšími SUV Kuga a Edge. Je to evidentné pri pohľade na robustnú 6-uholníkovú masku s horizontálnymi lamelami a ostrú grafiku svetiel s dennými diódami. Vynovený je tiež nárazník s neprehliadnu­teľnými hmlovými svetlami. Vzadu došlo len na retuše, kde nájdeme odlišný dizajn svetiel.

Vzadu sa uskutočnili len retuše. Nová je v...
Vzadu sa uskutočnili len retuše. Nová je v podstate len grafika svetiel. Za príplatok si môžete objednať v tomto segmente jedinečné rezervné koleso uchytené na piatych dverách. Autor: Ford

Zákazníci majú na výber dvanásť farieb lakov vrátane nových Lightning Blue, Ruby Red a žiarivého oranžového odtieňa Tiger Eye. Novinkou je kontrastné lakovanie strechy a nový dizajn 17– alebo 18-palcových diskov kolies. Špecialitou v tejto triede je možnosť voľby rezervného kolesa uchyteného na zadných dverách. V interiéri prináša EcoSport kvalitnejšie mäkčené plasty a prepracovanú stredovú konzolu. Viac pohodlia poskytnú posádke prepracované sedadlá. Infotainment môže disponovať až 8-palcovým displejom poslednej generácie rozhrania Sync 3 s hlasovým ovládaním a kompatibilitou so smartfónmi cez Apple CarPlay a Androis Auto.

Interiér si zakladá na kvalitnejších...
Interiér si zakladá na kvalitnejších materiáloch a novom rozhraní Sync 3 s hlasovým ovládaním. ST-Line pridáva sploštený volant a polokožené čalúnenie. Autor: Ford

Nový je aj 4,2-palcový farebný displej prístrojového panela. Medzi nové komfortné prvky patrí ambientné podsvietenie so siedmimi farbami, vyhrievaný volant či audio B&O Play s desiatimi reproduktormi. Do kufra s dvojitou podlahou naložíte maximálne 334 litrov batožín. Pribudli tiež nové odkladacie priestory v stredovom tuneli. Bezpečnosť posilnilo monitorovanie slepých uhlov zrkadiel, kolenný airbag vodiča či parkovacia kamera. Úplnou novinkou je športová verzia ST-Line s rozšírenými blatníkmi, čiernou strechou vrátane nosičov a matným dizajnom 17-palcových kolies. Interiér dostal sploštený volant, polokožené čalúnenie s červeným prešívaním a tiež plakety ST-Line.

Pod kapotou debutuje novučičký naftový 4-valec...
Pod kapotou debutuje novučičký naftový 4-valec 1,5 EcoBlue, ktorý má byť tichší a úspornejší. Autor: Ford

Najväčšiu „bombu“ však nájdeme pod kapotou. Práve vo vynovenom EcoSporte totiž debutuje úplne nový diesel 1,5 EcoBlue, o ktorom Ford tvrdí, že vo svete naftových agregátov prináša podobný zvrat, ako to bolo pri jeho benzínových motoroch EcoBoost. Má mať mimoriadne kultivovaný chod a nízku spotrebu paliva. Na voľnobeh bude až o polovicu tichší. Najprv sa predstaví silnejšia verzia s výkonom 92 kW a krútiacim momentom 300 Nm, úplne novou 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a pohonom oboch náprav Intelligent AWD. V polovici budúceho roka pribudne slabší derivát s výkonom 74 kW a predným náhonom.

Benzín zastúpi známy 3-valec 1,0 EcoBoost naladený na 74, 92 alebo 103 kW. Stredná verzia môže byť kombinovaná so 6-stupňovou automatickou prevodovkou s radiacimi krídelkami na volante. Ford sa chváli, že jeho „štvorkolka“ zvládne zapojiť zadné kolesá do hry len za 20 milisekúnd a preniesť k zadnej náprave prakticky okamžite až 50 % krútiaceho momentu. Lepší dojem má priniesť úplne nové naladenie podvozku, ktoré vychádza z nárokov európskych zákazníkov. Týkať sa to má aj charakteristiky riadenia a akustického komfortu. Do predaja sa nový EcoSport dostane ešte tento rok.

Ford
		EcoSport ST-Line -
		2017
Ford
		EcoSport ST-Line -
		2017
+15Ford EcoSport ST-Line -
		2017

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Ford Kuga #Ford #facelift #autosalón Frankfurt 2017 #1.5 EcoBlue
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
27. 11. 20171.174 €zlacnenie1.299 €
20. 11. 2017zlacnenie1.174 €zlacnenie1.302 €
13. 11. 2017zdraženie1.178 €zdraženie1.330 €
6. 11. 2017zdraženie1.172 €zdraženie1.327 €
30. 10. 2017zdraženie1.162 €zdraženie1.297 €
23. 10. 2017zdraženie1.151 €zlacnenie1.267 €
16. 10. 2017zlacnenie1.134 €zdraženie1.271 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk