Ford EcoSport nie je rozhodne novinkou. Na konte má už päť rokov kariéry. Vyvíjali ho v Brazílii najmä pre juhoamerický a ázijský región. V roku 2014 však dorazil aj do Európy. Ale nie na všetky trhy. I tak sa na starom kontinente predalo z najmenšieho SUV Fordu približne 150 000 kusov. Teraz však mieri vyššie. Ford si chce z koláča populárnych SUV odhryznúť viac ako doteraz. Urobil pre to všetko. Produkciu európskej verzie presťahoval do rumunského Craiova, kde na linkách tamojšieho závodu vystrieda neúspešný B-Max. Stálo ho to 200 miliónov eur. Kvalita by ale mala ísť v porovnaní s doteraz dovážanými exemplármi z Indie podstatne vyššie.
Poteší tiež fakt, že spolu s novými európskymi plánmi EcoSportu prichádza automobilka aj s výraznou modernizáciou. Tá sa predstavila len pred pár dňami vo Frankfurte nad Mohanom. A nehovoríme len o facelifte. Inovácie zasiahli tiež techniku a vybavenie. Exteriér sa snaží vyvolať asociáciu s väčšími SUV Kuga a Edge. Je to evidentné pri pohľade na robustnú 6-uholníkovú masku s horizontálnymi lamelami a ostrú grafiku svetiel s dennými diódami. Vynovený je tiež nárazník s neprehliadnuteľnými hmlovými svetlami. Vzadu došlo len na retuše, kde nájdeme odlišný dizajn svetiel.
Zákazníci majú na výber dvanásť farieb lakov vrátane nových Lightning Blue, Ruby Red a žiarivého oranžového odtieňa Tiger Eye. Novinkou je kontrastné lakovanie strechy a nový dizajn 17– alebo 18-palcových diskov kolies. Špecialitou v tejto triede je možnosť voľby rezervného kolesa uchyteného na zadných dverách. V interiéri prináša EcoSport kvalitnejšie mäkčené plasty a prepracovanú stredovú konzolu. Viac pohodlia poskytnú posádke prepracované sedadlá. Infotainment môže disponovať až 8-palcovým displejom poslednej generácie rozhrania Sync 3 s hlasovým ovládaním a kompatibilitou so smartfónmi cez Apple CarPlay a Androis Auto.
Nový je aj 4,2-palcový farebný displej prístrojového panela. Medzi nové komfortné prvky patrí ambientné podsvietenie so siedmimi farbami, vyhrievaný volant či audio B&O Play s desiatimi reproduktormi. Do kufra s dvojitou podlahou naložíte maximálne 334 litrov batožín. Pribudli tiež nové odkladacie priestory v stredovom tuneli. Bezpečnosť posilnilo monitorovanie slepých uhlov zrkadiel, kolenný airbag vodiča či parkovacia kamera. Úplnou novinkou je športová verzia ST-Line s rozšírenými blatníkmi, čiernou strechou vrátane nosičov a matným dizajnom 17-palcových kolies. Interiér dostal sploštený volant, polokožené čalúnenie s červeným prešívaním a tiež plakety ST-Line.
Najväčšiu „bombu“ však nájdeme pod kapotou. Práve vo vynovenom EcoSporte totiž debutuje úplne nový diesel 1,5 EcoBlue, o ktorom Ford tvrdí, že vo svete naftových agregátov prináša podobný zvrat, ako to bolo pri jeho benzínových motoroch EcoBoost. Má mať mimoriadne kultivovaný chod a nízku spotrebu paliva. Na voľnobeh bude až o polovicu tichší. Najprv sa predstaví silnejšia verzia s výkonom 92 kW a krútiacim momentom 300 Nm, úplne novou 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a pohonom oboch náprav Intelligent AWD. V polovici budúceho roka pribudne slabší derivát s výkonom 74 kW a predným náhonom.
Benzín zastúpi známy 3-valec 1,0 EcoBoost naladený na 74, 92 alebo 103 kW. Stredná verzia môže byť kombinovaná so 6-stupňovou automatickou prevodovkou s radiacimi krídelkami na volante. Ford sa chváli, že jeho „štvorkolka“ zvládne zapojiť zadné kolesá do hry len za 20 milisekúnd a preniesť k zadnej náprave prakticky okamžite až 50 % krútiaceho momentu. Lepší dojem má priniesť úplne nové naladenie podvozku, ktoré vychádza z nárokov európskych zákazníkov. Týkať sa to má aj charakteristiky riadenia a akustického komfortu. Do predaja sa nový EcoSport dostane ešte tento rok.