Novú generáciu naftových motorov EcoBlue predstavil Ford už vlani v novom Transite a Transite Custom. Išlo o dvojlitre s výkonom 74 a 125 kW. Pribudnúť má aj top verzia naladená na 176 kW. Tento motor postupne nahrádza starší 4-valec 2,2 TDCi. Teraz ale dostane aj svojho menšieho brata. Novinka s označením 1,5 EcoBlue preberá množstvo jeho technológií. Výsledkom má byť zníženie produkcie ostro sledovaných emisií NOx až o 55 %.
K technologickým vychytávkam patrí vyosenie kľukového hriadeľa voči piestom, čo znižuje stranové sily vo fáze expanzie a tým aj trenie. Sacie kanály sú usporiadané zrkadlovo, takže vo valcoch 1 a 2 víri nasávaný vzduch v smere hodinových ručičiek, kým vo valcoch 3 a 4 protismerne. To znamená lepšie zmiešanie vzduchu a nafty po vstreku paliva. Ďalej tu máme vstrekovanie common rail, kde každý zo vstrekovačov zvládne šesť samostatných vstrekov v jednom cykle. Každá dávka trvá len 250 mikrosekúnd. Vrátane vstrekovania prísady AdBlue. Emisné skóre vylepšuje aj nízkotlaková cirkulácia výfukových plynov s vodným chladením.
Nové turbodúchadlo je na strane turbíny menšie o 10 a na strane kompresora o 15 percent. Zvládne však až 240 000 otáčok za minútu, čo by malo znamenať lepší ohlas pri nízkych pracovných otáčkach motora. Výsledkom má byť spotreba znížená až o 13 % v porovnaní s predchádzajúcim motorom 1,5 TDCi. Vysokú životnosť zas zabezpečí rozvodový remeň v olejovom kúpeli. Ford tiež tvrdí, že motor vyniká mimoriadne kultivovaným chodom. Na voľnobehu je až o 50 % tichší. Premiéru si odbije v modernizovanom malom crossoveri EcoBlue, ktorý sa práve dostáva na európske trhy.
V ponuke budú dve výkonové verzie. Slabšia, ktorá dáva 74, a neskôr aj silnejšia s výkonom 92 kW. Presné údaje o spotrebe a dynamike zatiaľ Ford nezverejnil. Tvrdí však, že nový naftový motor, spĺňajúci emisnú normu Euro 6, predstavuje podobný vývojový skok, aký priniesla pred pár rokmi vo svete benzínových agregátov rodina motorov EcoBoost.