Druhá generácia menšieho Range Roveru je na svete od roku 2013. Logicky tak prichádza čas na revíziu. Tá sa dotkla nielen dizajnu, ktorý osviežili štíhlejšie full LED svetlá, užšia maska a nové nárazníky či tri nové dizajny kolies, ale aj techniky. A to zásadne. S modernizáciou totiž prichádza vôbec prvý benzínový hybridný model skupiny Jaguar Land Rover. A to hneď „zásuvkový“. Range Rover Sport si totiž so sebou vozí zásobu akumulátorov s kapacitou až 13,1 kWh, ktoré našli miesto pod dvojitou podlahou kufra.
O samotný pohon sa stará kombinácia 4-valca 2,0 Ingenium s výkonom 221 kW a elektromotor umiestnený na 8-stupňovej prevodovke ZF. Ten poskytuje ďalších 85 kW výkonu. Celá sústava je naladená na výsledných 297 kW, čo je 404 koní, aj preto jej dal Land Rover prívlastok P400e. Spolu s krútiacim momentom 640 Nm to pre Range Rover Sport znamená veľmi slušnú dynamiku. Stovku zvládne za 6,7 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 220 km/h. Plug-in hybridný systém pracuje vo dvoch režimoch. Základným je mód Parallel hybrid, kde oba motory spolupracujú v záujme čo najvyššej efektívnosti.
Kooperácii pritom pomáhajú údaje navigácie, napríklad dáta o profile trasy. Druhým režimom je mód EV, keď sa Range Rover Sport mení na čistý elektromobil s dosahom 51 km. Maximálna rýchlosť je však obmedzená na 137 km/h. Doplnková funkcia Save umožňuje ponechať aktuálny stav energie v akumulátoroch na čas, keď sa ju vodič rozhodne využiť, napríklad pri vstupe do bezemisnej zóny v centrách miest. Palubná nabíjačka s výkonom 7 kW s konektorom v prednej maske, umožňuje plné nabitie za 7,5 hodiny. Pri použití nabíjačky s napätím 32 A sa čas skráti na tri a štvrť hodiny.
Prostredníctvom moderného infotainmentu môžu zákazníci nastaviť presný čas nabíjania, napríklad pomocou lacnejšieho nočného prúdu, a stav nabitia zas kontrolovať cez aplikáciu InControl prostredníctvom smartfónu. Stav nabitia sa však zobrazuje aj svetelnými pásikmi pri konektore, ktoré menia farbu z bielej cez modrú až po zelenú. Pri využívaní elektrického režimu by mala priemerná spotreba paliva hybridného Range Roveru Sport klesnúť na rozprávkových 2,8 litra benzínu na 100 km. Automobilka tiež tvrdí, že hybridná verzia nestratila nič zo svojich terénnych schopností. Práve naopak.
Výhodou je totiž jemné dávkovanie krútiaceho momentu pomocou elektromotora, čo je veľká výhoda na málo priľnavých povrchoch. Navyše hybridný Sport ponúka kompletné funkcie systému Terrain Response 2 vrátane redukčnej prevodovky a nový mód Comfort, ktorý kalibruje nastavenia pruženia, motora, prevodovky a kontroly trakcie pre čo najpohodlnejšiu jazdu. Okrem hybridného pohonu sú naďalej k dispozícii 2– a 3-litrové benzínové a naftové agregáty a tiež 8-valce s výkonom až do 423 kW pre Range Rover Sport SVR.