Ďalšou prekážkou je infraštruktúra nabíjacích staníc, ktorá hustne pomaly. Navyše doba nabíjania z rýchlonabíjačiek stále trvá niekoľkonásobne dlhšie ako dočerpanie kvapalného paliva. V prípade obyčajných nabíjačiek je rozdiel ešte markantnejší. Práve z týchto dôvodov nemožno v dnešných dňoch považovať elektromobily za plnohodnotnú náhradu benzínových či naftových áut.
Japonská firma Toshiba však prišla s riešením, ktoré odstraňuje jeden z uvedených problémov. Ide o dobu nabíjania. Podstata spočíva v zložení lítium-iontových buniek batérií SCiB, vďaka ktorému došlo k zvýšeniu úložného priestoru pre energiu a zároveň k skráteniu doby nabíjania.
Firma tvrdí, že nové akumulátory dokážu uskladniť dvakrát viac elektrickej energie a nabijú sa päťkrát rýchlejšie. Ako príklad uvádzajú batériu s kapacitou 32 kWh, ktorá umožní dojazd 320 kilometrov a nabije sa za šesť minút. Nemenej dôležitým parametrom je aj výdrž batérie. Podľa japonských vývojárov došlo u testovaných akumulátorov po päťtisíc nabíjacích cykloch k poklesu kapacity o menej než desať percent.
Spomínané vlastnosti akumulátorov by mohli elektromobilitu posunúť vpred. Ide však len o riešenie jednej z prekážok. Keby rýchlejšie dobíjateľné batérie zvýšili dopyt po elektrických autách, problém s nedostatočnou sieťou nabíjacích staníc by sa stal pálčivejším a práve na ňom by mohol viaznuť sen o bezemisnej doprave.