Súčasné Rio dorazilo do Európy len začiatkom tohto roka. Takže ide naozaj o nový model. V Rusku je to však iné. Tamojšie Rio vyrábané v závode Kie v Petrohrade sa od toho západoeurópskeho podstatne líši. Dĺžkou 4 240 mm prerastá klasický mestský hatchback, ako ho poznáme z nášho trhu, až o 175 mm. To znamená nielen väčšiu kabínu ale aj kufor, ktorý pojme 389 litrov batožín, čo je o 64 viac. Paradoxne, rázvor náprav s hodnotou 2 570 mm zodpovedá hodnote európskeho Ria minulej generácie. Je teda o centimeter kratší.
V Rusku jednoducho Kia ponúka na staršej platforme väčšie auto, ktoré sa pomaly blíži k hybridnému Niru. Podobne je to s interiérom, kde ruské Rio hrá na lacnejšiu nôtu. Tak vo výbave, ako aj v materiáloch. To by nemuselo prekážať ani na západe, najmä ak teraz Kia prichádza s outdoorovou úpravou Rio X-Line. V Európe si pritom musíme vystačiť s menším Picantom X-Line. To vám však zďaleka neponúkne výhody ruského crossoveru, ktorý má svetlú výšku zvýšenú na 170 mm, bohatú plastovú ochranu spodných partií karosérie, ale aj chrániče podvozka.
Na celkovej výške 1 500 mm pribudlo päť centimetrov. Nechýbajú ani strešné nosiče. Rozdiely sú aj pod kapotou. Diesel ani preplňovaný motor T-GDI tu nenájdete. Ruské Rio aj Rio X-Line sa spoliehajú na atmosférickú benzínovú klasiku. Základom je 4-valec 1,4i (78,4 kW) nad ním silnejšia verzia 1,6i (90,4 kW). Oba motory môžu byť kombinované nielen so 6-stupňovými manuálnymi, ale aj so 6-stupňovými automatickými prevodovkami. Predaj spustí Kia na ruskom trhu v novembri. Ceny zatiaľ oznámené neboli.
Zlou správou je, že Rio X-Line sa na západ vôbec nechystá, hoci by bolo ako stvorené aj pre našu nekvalitnú infraštruktúru. Pre Európu je určený nový crossover Stonic. Jeho cena však štartuje na 14 190 eurách, to je nepochybne viac ako si bude za Rio X-Line účtovať Kia v Rusku. Výrobu zabezpečí závod v Petrohrade.