Land Rover má rok bohatý na novinky. Na svet priviedol Velar a zmodernizoval Range Rover Sport. Teraz prichádza na rad vlajková loď Range Rover, ktorá sa čo-to „podučila“ z Velaru aj z menšieho Sportu. K úpravám exteriéru však automobilka pristúpila veľmi citlivo. Tvrdí, že zákazníci nechcú zásadné zmeny, chcú len lepší Range Rover. Facelift tak zasiahol iba prednú masku s novým výpletom a oba nárazníky. V tom zadnom sú dva integrované výfuky pre všetky motorizácie. Typické bočné lišty na dverách môžu byť teraz vo farbách Satin Body-Colored a Atlas Accent finish, podobne ako predná maska.
Paleta lakov karosérie sa rozrástla o červený Rosello Red a modrý Byron Blue. Nový je aj dizajn diskov kolies. Na výber je až deväť verzií. Zákazníci môžu navyše voliť dva exteriérové balíky – Narvik Black s čiernymi akcentmi, napríklad čiernou maskou a zrkadlami, a Shadow Pack so sivými dekoráciami. Technologický imidž zlepšujú diódové svetlá s vynovenou grafikou. Už základná verzia má 24 diód. Verzia Matrix používa 52 a verzia Pixel LED až 142 diód. To umožňuje lepšiu reguláciu svetla a tienenie protiidúcich vozidiel. Na vrchole stojí systém Pixel-Laser s dosahom až 500 metrov.
Interiér dostal nielen nové pohodlnejšie masážne sedadlá, ktoré možno nastavovať v 24 smeroch, ale najmä nový infotainment z Velaru. To znamená použitie až dvoch 10-palcových obrazoviek na stredovej konzole. Digitálny je aj prístrojový panel. Samozrejmosťou je plná konektivita so smartfónmi a komunikácia s vozidlom na diaľku. Zadné sedadlá možno teraz sklopiť až o 40 stupňov, pričom ponúkajú nielen vyhrievanie a ventiláciu, ale aj vyhrievané opierky nôh, lakťov a kolien. Samozrejme, týka sa to o 186 mm predĺženej verzie Autobiography LWB so 4-miestnym interiérom.
Najviac zmien je však pod kapotou. Range Rover prichádza totiž po prvý raz s plug-in hybridnou verziou P400e. Sústava kombinuje 4-valec 2,0 Ingenium s výkonom 221 kW a elektromotor umiestnený v 8-stupňovej prevodovke ZF. Ten poskytuje ďalších 85 kW výkonu. Celá sústava je naladená na výsledných 297 kW a 640 Nm krútiaceho momentu. Za týchto okolností zrýchli luxusná loď do terénu na stovku za 6,4 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 220 km/h. Zásoba akumulátorov s kapacitou 13,1 kWh umožňuje čisto elektrický dojazd do vzdialenosti 50 km. Priemerná spotreba má byť potom rozprávkových 2,8 litra benzínu na 100 km.
Plug-in hybridný systém pracuje vo dvoch režimoch. Základným je mód Parallel hybrid, kde oba motory spolupracujú v záujme čo najvyššej efektívnosti. Kooperácii pritom pomáhajú údaje navigácie, napríklad dáta o profile trasy. Druhým režimom je mód EV, keď sa Range Rover Sport mení na čistý elektromobil. Maximálna rýchlosť je však obmedzená na 137 km/h. Doplnková funkcia Save umožňuje ponechať aktuálny stav energie v akumulátoroch na čas, keď sa ju vodič rozhodne využiť, napríklad pri vstupe do bezemisnej zóny v centrách miest.
Palubná nabíjačka s výkonom 7 kW s konektorom v prednej maske, umožňuje plné nabitie za 7,5 hodiny. Pri použití nabíjačky s napätím 32 ampérov sa čas skráti na tri a štvrť hodiny. Automobilka tiež tvrdí, že hybridná verzia nestratila nič zo svojich terénnych schopností. Práve naopak. Výhodou je totiž jemné dávkovanie krútiaceho momentu pomocou elektromotora, čo je veľká výhoda na málo priľnavých povrchoch. Navyše hybridný Sport ponúka kompletné funkcie systému Terrain Response 2 vrátane redukčnej prevodovky a mód Comfort, ktorý kalibruje nastavenia pruženia, motora, prevodovky a kontroly trakcie pre čo najpohodlnejšiu jazdu.
Druhou novinkou je výkonnejšia vrcholová verzia SVAutobiography Dynamic. Jej 5-litrový kompresorový 8-valec dáva teraz až 416 kW, čo je približne o 12 viac ako pred modernizáciou. Na stovku tak šprintuje za úžasných 5,1 sekundy. Novinka sa dostane na trh začiatkom budúceho roka. Ceny ešte známe nie sú.