
Nové kupé DB11, predstavené vlani, znamenalo pre Aston Martin veľkú generačnú zmenu. Nahradilo totiž pôvodný model DB9, ktorého história siahala napriek viacerým inováciám až do roku 2003. Prekrásne 2+2 miestne kupé prišlo s novým dizajnom, reprezentovaným veľkou maskou či kontrastnými oblúkmi strechy, ale aj s vyspelou aerodynamikou s takzvaným virtuálnym spojlerom AeroBlade, ktorý umožnil zachovať plavné línie kupé bez rušivého zadného krídla. Dobrou správou pre priaznivcov značky z Gaydonu bolo aj zachovanie britského 5,2-litrového 12-valca podporeného dvojicou turbodúchadiel.

To najlepšie si však Aston Martin nechal na koniec. Modelový rad dopĺňa totiž dlho očakávaným kabrioletom s tradičným prívlastkom Volante. A dal si na ňom záležať. Kabriolet síce prišiel o farebné oblúky strechy či systém AeroBlade, zato dostal tú najpokročilejšiu plátennú strechu, akú kedy v Gaydone vyvinuli. Má až osem vrstiev a jej sklopenie trvá len 14 sekúnd. Zatváranie je o dve sekundy dlhšie. Manipulácia je pritom povolená do rýchlosti 50 km/h. Strecha je na výber v čiernom, sivom a červenom vyhotovení. Elektrohydraulický systém testoval britský producent v laboratóriu, kde simuloval 10-ročnú prevádzku 100 000 cyklami otvorenia a zatvorenia.

Izolačné vlastnosti overoval v spaľujúcej horúčave Death Valley a mrazoch za polárnym kruhom. Kompaktnejšia konštrukcia strechy priniesla tiež o 20 % väčší batožinový priestor. I tak ide o skromných 220 litrov. Astonu sa tiež podarilo udržať hmotnosť na uzde. Nová multimateriálová konštrukcia karosérie kombinujúca hliník, karbón a plasty spájané lepením, ušetrila 26 kilogramov. Pritom sa môže Volante pýšiť o päť percent vyššou tuhosťou. To všetko sú samé pozitíva. Sklamaním je možno fakt, že Volante už nepočíta, aspoň zatiaľ, s úžasným 12-valcom z kupé, ktorý poskytuje 447 kW a 700 Nm krútiaceho momentu.

Vystačiť si musí so štvorlitrovým 8-valcom, ktorý pre Aston dodáva AMG. Samozrejme, aj ten dokáže Volante rozprúdiť krv, veď má 375 kW a 675 Nm, ale aristokratickej povahe tohto kabrioletu by asi 12-valec slušal predsa len o čosi viac. Presnú dynamiku nepoznáme. Zato vieme, že motor posiela svoju energiu k zadným kolesám cez 8-stupňový automat, umiestnený so samosvorným diferenciálom na zadnej náprave, teda v súlade s koncepciou Transaxle. Stabilite napomáha systém vektorovania krútiaceho momentu v zákrutách. Okrem toho má vodič, podobne ako pri kupé, k dispozícii tri jazdné režimy – GT, Sport a Sport Plus s redukovaným účinkom stabilizácie.
Módy ovplyvňujú činnosť motora, prevodovky, trakčných systémov aj nových magnetoreologických tlmičov či elektrického posilňovača riadenia. Na ceste držia DB11 pneumatiky Bridgestone S007 a vyspelý podvozok navrhnutý Mattom Beckerom, známym z Lotusu. Ten sa postaral o dvojité lichobežníkové závesy a zadnú viacprvkovú nápravu. Nádherným detailom luxusného interiéru vyzbrojeného infotainmentom z Daimlera sú drevené obklady zadných častí operadiel. Na nádherný kabriolet si však zákazníci ešte chvíľku počkajú. Prvé kusy zamiera na trh až začiatkom budúceho roka. V Gaydone si budú za každý exemplár účtovať minimálne 199 000 eur.