Audi A7 Sportback v sebe spája luxusné a zároveň športové auto. Príbuznosť s limuzínou A8 badať hneď v niekoľkých ohľadoch. Ako prvé zaujmú impozantné rozmery. Na dĺžku meria A7 Sportback 4 969 mm, čo je o päť milimetrov menej ako mala predchádzajúca generácia. Rázvor náprav sa však zväčšil na 2 926 mm, čo je nárast o 12 mm. Nová generácia je zároveň o tri milimetre užšia a o dva vyššia.
Karosériu modelu A7 Sportback možno okrem štvordverového kupé považovať aj za fastback. Postupne sa zvažujúca strecha plynulo prechádza až na koniec vozidla, čo okrem vizuálnej stránky prospieva aj aerodynamike. Predná časť novej generácie sa tiež nesie v duchu modelu A8. Ostré hrany šesťuholníkovej masky auto opticky rozširujú a výborne ladia s prednými svetlami a otvormi pre prísun vzduch k brzdám.
V zadnej časti vynikne prepojenie svetiel vodorovným pásom takisto inšpirované limuzínou A8. Batožinový priestor sa oproti predchodcovi nezmenil a poskytuje 535 litrov. Po sklopení druhého radu sedadiel sa prepravná kapacita zvýši na 1 390 litrov. Súčasťou zadnej časti auta je aj krídlo, ktoré sa automaticky vysunie pri rýchlosti 120 km/h.
V interiéri čaká na vodiča a posádku komfort spojený s najnovšími technickými prvkami. Stredový tunel a palubná doska sú miestom pre dva dotykové displeje. Horný patriaci informačno-zábavnému systému má uhlopriečku 10,1 palca a spodný určený ovládaniu funkcií auta má 8,6 palca. V rámci príplatkovej výbavy možno interiér vylepšiť digitálnym prístrojovým panelom s uhlopriečkou 12,3 palca a displejom premietajúcim údaje na čelné sklo.
K bezpečnejšiemu ovládaniu dotykových displejov má prispieť nielen zvuková, ale aj hmatová odozva po stlačení tlačidla. Ako alternatíva slúži ovládanie hlasom. Technicky pokročilú generáciu modelu A7 Sportback reprezentujú jazdné a bezpečnostné asistenty. Adaptívny tempomat s aktívnym udržovaním v jazdnom pruhu už je samozrejmosťou, rovnako ako systém protikolízneho brzdenia a varovania pred blížiacimi sa prekážkami.
Technickým krokom vpred je systém Audi AI. Vďaka nemu možno vozidlo zaparkovať po vystúpení cez aplikáciu v smartfóne, a to nielen na otvorenom parkovisku, ale aj do garáže. Systém funguje vďaka snímaniu okolia, o ktoré sa stará päť radarových senzorov, päť kamier, dvanásť ultrazvukových senzorov a jeden laserový skener.
Zo začiatku predaja bude k dispozícii iba jeden motor, a to trojlitrový vidlicový benzínový šesťvalec s výkonom 250 kW (340 k) a krútiacim momentom 500 Nm. Podľa novej ingolstadtskej nomenklatúry pôjde o verziu 55 TFSI. Silu motora bude na obe nápravy prenášať sedemstupňová dvojspojková automatická prevodovka S tronic. Pri nízkom zaťažení motora a pri vhodných podmienkach na ceste bude dochádzať k odpojeniu pohonu zadných kolies. Z 0 na 100 km/h sa táto verzia dostane za 5,3 sekundy a maximálnu rýchlosť má obmedzenú na 250 km/h.
Súčasťou pohonnej sústavy bude aj 48-voltový obvod, čo z nového Audi A7 Sportback robí „mild-hybrid“. Štartér-generátor dokáže z brzdenia rekuperovať energiu až do 12 kW. V rozmedzí rýchlostí od 55 po 160 km/h bude motor schopný využívať režim plachtenia. Podvozok bude k dispozícii v štyroch prevedeniach. Základom je klasický podvozok s oceľovými pružinami. Ďalej nasleduje športový podvozok so svetlou výškou zníženou o 10 mm, elektronicky riadené tlmiče a adaptívne vzduchové pruženie s udržiavaním stálej svetlej výšky. Na výber bude aj športový zadný diferenciál alebo natáčanie zadných kolies uľahčujúce manévrovanie s vozidlom. Na výber budú až dvadsaťjedenpalcové disky kolies.
Audi A7 Sportback dorazí na nemecký trh vo februári budúceho roku. Najprv bude k dispozícii so spomínaným zážihovým šesťvalcom. Ďalšie šesťvalce a štvorvalce pribudnú do ponuky neskôr. Základná cena verzie 55 TFSI bude 67 800 eur.
Audi A7 Sportback – rozmery
Dĺžka (mm) | 4 969 |
Šírka (mm) | 1 908 |
Výška (mm) | 1 422 |
Rázvor (mm) | 2 926 |
Objem batožinového priestoru (l) | 535/1 390 |