Audi A7 Sportback: Druhá generácia prináša ostrejšie tvary a najnovšiu techniku

Po predstavení štvrtej generácie vlajkovej lode A8 prichádza Audi s ďalšou novinkou. Je ňou štvordverové kupé A7 Sportback, ktoré si z luxusnej limuzíny požičia najnovšie technické vymoženosti. Z hľadiska vonkajšieho vzhľadu však došlo len k miernym zmenám.

25.10.2017 06:00
debata (1)
Karosériu modelu A7 Sportback možno okrem... Foto: Audi
Audi A7 Sportback - 2017 Karosériu modelu A7 Sportback možno okrem štvordverového kupé považovať aj za fastback.

Audi A7 Sportback v sebe spája luxusné a zároveň športové auto. Príbuznosť s limuzínou A8 badať hneď v niekoľkých ohľadoch. Ako prvé zaujmú impozantné rozmery. Na dĺžku meria A7 Sportback 4 969 mm, čo je o päť milimetrov menej ako mala predchádzajúca generácia. Rázvor náprav sa však zväčšil na 2 926 mm, čo je nárast o 12 mm. Nová generácia je zároveň o tri milimetre užšia a o dva vyššia.

Audi A7 Sportback 2018
Audi A7 Sportback 2018
+11Audi A7 Sportback 2018

Karosériu modelu A7 Sportback možno okrem štvordverového kupé považovať aj za fastback. Postupne sa zvažujúca strecha plynulo prechádza až na koniec vozidla, čo okrem vizuálnej stránky prospieva aj aerodynamike. Predná časť novej generácie sa tiež nesie v duchu modelu A8. Ostré hrany šesťuholníkovej masky auto opticky rozširujú a výborne ladia s prednými svetlami a otvormi pre prísun vzduch k brzdám.

Na dĺžku meria A7 Sportback 4 969 mm, čo je o... Foto: Audi
aua7sb32 59e8f989df181 Na dĺžku meria A7 Sportback 4 969 mm, čo je o päť milimetrov menej ako mala predchádzajúca generácia. Rázvor náprav sa však zväčšil na 2 926 mm, čo je nárast o 12 mm.

V zadnej časti vynikne prepojenie svetiel vodorovným pásom takisto inšpirované limuzínou A8. Batožinový priestor sa oproti predchodcovi nezmenil a poskytuje 535 litrov. Po sklopení druhého radu sedadiel sa prepravná kapacita zvýši na 1 390 litrov. Súčasťou zadnej časti auta je aj krídlo, ktoré sa automaticky vysunie pri rýchlosti 120 km/h.

V interiéri čaká na vodiča a posádku komfort spojený s najnovšími technickými prvkami. Stredový tunel a palubná doska sú miestom pre dva dotykové displeje. Horný patriaci informačno-zábavnému systému má uhlopriečku 10,1 palca a spodný určený ovládaniu funkcií auta má 8,6 palca. V rámci príplatkovej výbavy možno interiér vylepšiť digitálnym prístrojovým panelom s uhlopriečkou 12,3 palca a displejom premietajúcim údaje na čelné sklo.

V zadnej časti vynikne prepojenie svetiel... Foto: Audi
aua7sb42 59e8f98a644a8 V zadnej časti vynikne prepojenie svetiel vodorovným pásom inšpirované limuzínou A8.

K bezpečnejšiemu ovládaniu dotykových displejov má prispieť nielen zvuková, ale aj hmatová odozva po stlačení tlačidla. Ako alternatíva slúži ovládanie hlasom. Technicky pokročilú generáciu modelu A7 Sportback reprezentujú jazdné a bezpečnostné asistenty. Adaptívny tempomat s aktívnym udržovaním v jazdnom pruhu už je samozrejmosťou, rovnako ako systém protikolízneho brzdenia a varovania pred blížiacimi sa prekážkami.

Technickým krokom vpred je systém Audi AI. Vďaka nemu možno vozidlo zaparkovať po vystúpení cez aplikáciu v smartfóne, a to nielen na otvorenom parkovisku, ale aj do garáže. Systém funguje vďaka snímaniu okolia, o ktoré sa stará päť radarových senzorov, päť kamier, dvanásť ultrazvukových senzorov a jeden laserový skener.

V interiéri čaká na vodiča a posádku komfort... Foto: Audi
aua7sb01 59e8f9859a7a4 V interiéri čaká na vodiča a posádku komfort spojený s najnovšími technickými prvkami.

Zo začiatku predaja bude k dispozícii iba jeden motor, a to trojlitrový vidlicový benzínový šesťvalec s výkonom 250 kW (340 k) a krútiacim momentom 500 Nm. Podľa novej ingolstadtskej nomenklatúry pôjde o verziu 55 TFSI. Silu motora bude na obe nápravy prenášať sedemstupňová dvojspojková automatická prevodovka S tronic. Pri nízkom zaťažení motora a pri vhodných podmienkach na ceste bude dochádzať k odpojeniu pohonu zadných kolies. Z 0 na 100 km/h sa táto verzia dostane za 5,3 sekundy a maximálnu rýchlosť má obmedzenú na 250 km/h.

Súčasťou pohonnej sústavy bude aj 48-voltový obvod, čo z nového Audi A7 Sportback robí „mild-hybrid“. Štartér-generátor dokáže z brzdenia rekuperovať energiu až do 12 kW. V rozmedzí rýchlostí od 55 po 160 km/h bude motor schopný využívať režim plachtenia. Podvozok bude k dispozícii v štyroch prevedeniach. Základom je klasický podvozok s oceľovými pružinami. Ďalej nasleduje športový podvozok so svetlou výškou zníženou o 10 mm, elektronicky riadené tlmiče a adaptívne vzduchové pruženie s udržiavaním stálej svetlej výšky. Na výber bude aj športový zadný diferenciál alebo natáčanie zadných kolies uľahčujúce manévrovanie s vozidlom. Na výber budú až dvadsaťjedenpalcové disky kolies.

Audi A7 Sportback dorazí na nemecký trh vo februári budúceho roku. Najprv bude k dispozícii so spomínaným zážihovým šesťvalcom. Ďalšie šesťvalce a štvorvalce pribudnú do ponuky neskôr. Základná cena verzie 55 TFSI bude 67 800 eur.

Audi A7 Sportback – rozmery

Dĺžka (mm) 4 969
Šírka (mm) 1 908
Výška (mm) 1 422
Rázvor (mm) 2 926
Objem batožinového priestoru (l) 535/1 390

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Audi #kupé #Audi A7 Sportback #fastback #55 TFSI
Články podľa značiek