Nissan Leaf Nismo Concept: Tuning nie je vylúčený. Na druhý pokus

Nissan sa opäť pohráva so športovou verziou najpredávanejšieho elektromobilu planéty. O tuning sa postarala divízia Nismo. Zatiaľ len v podobe konceptu.

24.10.2017 16:00
debata
Technika Leafu Nismo sa meniť pravdepodobne... Foto: Nissan
Nissan Leaf Nismo Concept - 2017 Technika Leafu Nismo sa meniť pravdepodobne nebude. Dôležitý je agresívnejší vzhľad daný aerodynamickým tuningom, dvojfarebným lakovaním a veľkými kolesami.

Do Tokia privezie Nissan nový Leaf v športovej úprave divízie Nismo. Napokon, nie je to prvýkrát, čo sa pohráva s touto témou. Športový tuning Leafu sme videli už v roku 2013 pri prvej generácii, no nakoniec z projektu malosériovej výroby zišlo. Čas ešte nedozrel. Od septembra je však na svete druhá generácia Leafu, a to v dobe, keď už nie je elektromobil na ceste raritou. Takže Nissan opäť otestuje reakcie potenciálnych zákazníkov na športovo ladený rodinný bezemisný hatchback.

Interiér dostal anatomické sedadlá, kožený... Foto: Nissan
Nissan Leaf Nismo Concept - 2017 Interiér dostal anatomické sedadlá, kožený volant a červené akcenty.

Práce na ňom zverila automobilka divízii Nismo. Tá pre Leaf pripravila aerodynamický paket, ktorý má zvýšiť prítlak bez ústupkov v aerodynamickom odpore. Zjavné sú prepracované nárazníky, červený splitter a špecifické dvojfarebné disky kolies. Farebný koncept dopĺňa čiastočne zatmavená predná kapota a čierna strecha. Vzadu ťaží Leaf Nismo z difúzora a opäť kontrastnej červenej linky. Interiér môže počítať s anatomickými sedadlami a červenými dekoráciami. O technike však Nissan nič bližšie neprezradil. Pravdepodobne ani nemal čo.

Vzadu je Leaf Nismo vybavený difúzorom s... Foto: Nissan
Nissan Leaf Nismo Concept - 2017 Vzadu je Leaf Nismo vybavený difúzorom s centrálnym trojuholníkovým hmlovým svetlom. Zdá sa, že úpravy podvozka priblížili relatívne vysoký Leaf bližšie k asfaltu.

Nový Leaf má v porovnaní s minulosťou výkon vyšší o 38 % (110 kW) a krútiaci moment o 26 % (320 Nm). To by mohlo stačiť na dynamickú jazdu, najmä ak je maximum krútiaceho momentu k dispozícii od prakticky nulových otáčok a Nissan navyše upravil riadiacu jednotku tak, aby reagovala rýchlejšie na stlačenie plynového pedálu. Pocit akcelerácie by mal byť za volantom intenzívnejší. Vodič však môže naďalej využívať všetky vychytávky, ako napríklad autonómne riadenie na diaľnici ProPilot alebo autonómne parkovanie ProPilot Park.

Dojazd upraveného Leafu by mal byť prakticky identický s „civilnou“ verziou. Energiu si jeho elektromotor berie z batérií s kapacitou 40 kWh, ktorá stačí na normovaných 378 kilometrov jazdy. Dobíjanie akumulátorov zo 6 kW nabíjačky trvá osem hodín, zatiaľ čo rýchlonabíjačka nabije batérie na 80 % za 40 minút. Je pravdepodobné, že Leaf Nissmo môže prezentovať po prvýkrát aj batérie so zvýšenou kapacitou, ktoré sa majú dostať do Leafu začiatkom budúceho roka a predĺžiť jazdný dosah až na hranicu 500 km.

Nissan Leaf Nismo Concept - 2017
Nissan Leaf Nismo Concept - 2017
+5Nissan Leaf Nismo Concept - 2017

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Nissan #Concept #koncept #Nissan Leaf #Nismo #autosalón Tokio 2017 #Nissan Nismo
Články podľa značiek