
Pred dvoma rokmi predstavila Mazda v Tokiu prekrásnu štúdiu kupé RX-Vision, ktorá mala naznačiť budúcnosť kultového modelu s Wankelovým motorom. Nástupca RX-8 však stále nie je realitou, a to napriek tomu, že jeho výroba sa skončila v roku 2012. O to väčšie vzrušenie vyvolala správa, že Mazda sa po dvoch rokoch vráti do Tokia s novou štúdiou kupé. Šuškalo sa totiž, že napriek protichodným správam o perspektívach rotačného motora dostane koncept novú generáciu wankelu, s ktorým Mazda ráta v sériovej produkcii. Mazda však svoj sľub splnila len čiastočne. Na Tokijský autosalón síce priviezla štúdiu Vision Coupé, no o tom, čo skrýva pod kapotou, mlčí.

Tlačová správa sa točí najmä okolo dizajnu. A ten je naozaj pôsobivý. Štýlovo nadväzuje na starší projekt RX-Vision, no tentoraz s dvoma pármi dverí. Napriek tomu si drží klasické proporcie kupé vrátane dlhej prednej kapoty, predsunutej prednej nápravy a splývavej kabíny posunutej čo najviac vzad. Mazda tvrdí, že Vision Coupé je extraktom elegancie a vystihuje jej štylistické DNA, ktoré nie je založené na ozdobných prvkoch, ale na dokonalých proporciách a jednoduchých harmonických líniách. O to viac vyznieva hra svetla na povrchu karosérie s dokonale lícujúcimi dielmi či agresívna čelná maska s negatívnym sklonom a úzkymi „prižmúrenými“ LED svetlami.

Celé to dotvárajú veľké 10-lúčové disky kolies a skryté kľučky dverí, podporujúce efekt kupé. Minimalizmus je badateľný aj v interiéri plnom prírodných materiálov. Palubná doska, stredová konzola aj výplne dverí sa navzájom prelínajú bez toho aby sa dotýkali. Prekvapí aj prístrojový panel s klasickými analógovými prístrojmi. Mazda totiž tvrdí, že súčasná móda displejov je rušivá a vytvára bariéru medzi vodičom a autom. A to je proti jej filozofii Jinba-ittaj, ktorá vychádza z dokonalej súhry jazdca a koňa. Samozrejme, Vision Coupé displeje má, nachádzajú sa v prakticky celej šírke palubnej dosky, no aktívne sú len vtedy, keď je to nevyhnutné.
Bohužiaľ, nič viac Mazda o koncepte neprezradila. A tak vôbec netušíme, či je vyzbrojený toľko skloňovaným rotačným motorom. Vylúčené to nie je, no na druhej strane, ak by bol wankel pod kapotou, iste by sa ním japonská automobilka pochválila. Takže nad jeho budúcnosťou visí stále veľký otáznik. Každopádne o módny elektromobil nejde. To je zrejmé pri pohľade na štyri koncovky výfukov, ktoré veštia poriadnu porciu výkonu.