
Na svete je nová Impreza vo verzii hatchback a sedan a tiež jej outdoorová verzia XV. Ale stále tu niečo chýba. Pochopiteľne, modelovú paletu doplní ikonický sedan Subaru WRX STi, ktorý vládol niekoľko rokov seriálu majstrovstiev sveta v rely. V súčasnosti je k dispozícii ako posledný zástupca starej generácie Imprezy. Lenže to sa má zmeniť už budúci rok. Subaru na to upozorňuje tokijským konceptom Viziv Performance Concept. Dobrou správou je, že s čímsi ako elektromotorom kultový sedan neráta.
Tvary sú naozaj dramatické. Začína to už perfektnými proporciami. Štúdia je dlhá 4 630, široká 1 950 a vysoká 1 430 mm. To nie je ďaleko od súčasného formátu. S výnimkou rázvoru náprav, ktorý má až 2 730 mm, to je 80 mm viac v porovnaní s aktuálnym WRX STi a prekvapivo aj o 60 mm viac, ako poskytuje platforma novej Imprezy a XV. Dizajnu dominujú ostré hrany a doširoka vytiahnuté blatníky, ukrývajúce minimálne 20-palcové grafitové disky.

Šesťuholníkový motív prednej masky sa preniesol aj do tvaru výrezov blatníkov lemovaných, podobne ako prahy, karbónovými nadstavcami. Minimálny zadný previs nesie mohutný difúzor a štyri matné koncovky výfukov. Dizajnéri Subaru sa pohrali aj so svetelnými efektmi. Vpredu zasahujú diódové lišty až do masky a vzadu spája svetlá červená linka. Ako sa na koncept patrí, chýbajú kľučka aj spätné zrkadlá nahradené kamerami. Ostré rysy zjemňujú dokonale hladké a lícujúce plochy karosérie. Vyzerá to úžasne, no uvidíme, čo z toho sa zachová do série.

O ničom podobnom ako o hybride Subaru nehovorí. Pod kapotou máme opäť očakávať vysokovýkonný preplňovaný boxer, ktorý automobilka cizeluje už niekoľko desaťročí, a samozrejme symetrický rozvod AWD roztáčajúci permanentne všetky štyri kolesá. O prevodovke, ale ani bližších technických či dynamických údajoch nepadlo v Tokiu ani slovo. Zato vieme, že Viziv Performance Concept je vybavený novou generáciou asistenčných systémov Subaru EyeSight, ktorá sa objaví v modeloch automobilky v roku 2020.
Subaru tvrdí, že aj v športovom aute môžu byť prospešné a dokonca umocniť radosť z jazdy. Čo tým má na mysli, zatiaľ nevieme. Viac sa možno dozvieme o rok, keď Subaru odhalí produkčnú verziu WRX STi.