Koenigsegg: Náš katalyzátor zvýši výkon o 300 koní!

Švédsky výrobca superšportov predstavil nové riešenie úpravy výfukových plynov. Má priniesť vyšší výkon. A keďže hovoríme o Koenigseggu, asi neprekvapí, že uvádza rovno 300 koní navyše.

02.11.2017 19:00
debata (1)
Rozdelenie katalyzátor na dva samostatné moduly... Foto: Koenigsegg
Koenigsegg - Prekat Rozdelenie katalyzátor na dva samostatné moduly má uľahčiť prúdenie výfukových plynov a tým zvýšiť účinnosť turbodúchadla. Výsledkom je vyšší výkon.

Švédsky Koenigsegg je síce malou automobilovou manufaktúrou, ale okrem výroby vlastných áut má aj rozsiahly vývoj. Z jeho dielne pochádza napríklad systém pneumatického ovládania ventilov FreeValve bez vačkových hriadeľov alebo technológia hybridného pohonu bez klasickej prevodovky Koenigsegg Direct Drive (KDD) pre vlajkovú loď Regera. A teraz prichádza s ďalšou novinkou.

Koenigsegg si dal patentovať katalyzátor výfukových plynov, ktorý vraj môže zvýšiť výkon motora v Agere RS až o 300 koní. Ako by však katalyzátor dokázal čosi také, keď slúži len na úpravy spálenej zmesi benzínu a vzduchu? V podstate ide o jednoduchý trik. Katalyzátor rozdelil Koenigsegg na dva menšie – takzvaný pre-cat a main-cat, teda predkatalyzátor a hlavný katalyzátor. To umožňuje voľnejšie prúdenie výfukových plynov.

Pri štarte putujú výfukové plyny len cez pre-cat, čím rýchlejšie zahrejú turbodúchadlo. Ak prevádzková teplota vzrastie, na rad prichádza hlavný man-cat. Takže katalyzátor sám výkon nezvyšuje, len umožní rýchlejšie zahriatie turba a vyššiu efektivitu. Koenigsegg pritom tvrdí, že ani v počiatočnom štádiu, teda počas zahrievania, toto riešenie zásadne neovplyvní kvalitu emisií negatívnym spôsobom.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Koenigsegg #katalyzátor
Články podľa značiek