Hennessey F5: Americké „tornádo“ atakuje hranicu 500 km/h

Rýchlostný rekord sériovo vyrábaných automobilov je v súčasnosti horúcou témou. Do pozície najväčších rivalov sa dostali značky Bugatti a Koenigsegg. Manufaktúra amerického tunnera Johna Hennesseyho im však poslala jednoznačný odkaz.

07.11.2017 16:00
Hennessey F5 2019 prvni sada 03 800 600 Foto:
Hennessey F5 dostalo meno podľa najsilnejšej formy tornáda dosahujúcej rýchlosť 500 km/h.
debata

Výroba superšportov so sebou prináša aj snahu o prekonávanie rekordov a o rôzne zápisy do historických tabuliek. Niekoľko takýchto rekordov si už stihlo pripísať brutálne Bugatti Chiron, alebo Koenigsegg Agera RS. Ostatní výrobcovia sa však nevzdávajú a skúšajú Chiron aj Ageru RS prekonať. Model z Molsheimu ponúka síce ohromný výkon, no jeho najväčšou slabinou je vysoká hmotnosť. Švédsky superšport je oveľa ľahší, no vždy sa dá niečo zlepšiť.

Hennessey F5 2019
Hennessey F5 2019
+13Hennessey F5 2019

Práve vďaka nižšej hmotnosti má konkurencia šancu pripraviť Chiron o niektoré štatistické prvenstvá. Asi najsledovanejšou kategóriou je maximálna rýchlosť. Konštruktéri Chironu tvrdia, že pohonná sústava je schopná dosiahnuť s autom 500 km/h, no nikto ešte nevyrobil pneumatiky, ktoré by takýto nápor zvládli.

Výrobcov najrýchlejších sériových áut sa rozhodol vyzvať John Hennessey z Texasu, ktorý sa okrem úprav Dodgu Viper dostal do povedomia vďaka malosériovej výrobe modelu Hennessey Venom GT. Tento superšport vychádzal z Lotusu a v dobe svojho vzniku dokázal prekonať aj vtedajšieho rekordéra Bugatti Veyron. Dosiahnutá rýchlosť 435 km/h sa však do Guinnessovej knihy rekordov nedostala, keďže ju Venom GT dosiahol len v jednom smere.

Nový model Hennessey F5 má však vyššie ambície. Tentoraz už nejde o úpravy Lotusu, ale o vlastný model s celokarbónovou karosériou. Veľký dôraz konštruktéri kládli na aerodynamiku. Tej pomáha kompletne zakapotovaný podvozok a unikátny zadný difúzor. Aj vďaka týmto opatreniam je koeficient odporu vzduchu Cd 0,33.

Hennessey F5 poháňa celohliníkový dvakrát... Foto: Hennessey
Hennessey F5 2019 prvni sada 01 800 600 Hennessey F5 poháňa celohliníkový dvakrát preplňovaný osemvalec s objemom 7,4 litra.

Hennessey F5 poháňa celohliníkový dvakrát preplňovaný osemvalec s objemom 7,4 litra. Motor dosahuje maximálny výkon ohromujúcich 1 193 kW, teda 1 622 konských síl. Vďaka nemu a hmotnosti 1 360 kilogramov by mal prekonať magickú hranicu 300 míľ za hodinu, teda 483 km/h. Vďaka rovnako fascinujúcemu maximálnemu krútiacemu momentu 1 768 Nm dokáže sedemstupňová jednospojková automatická prevodovka rozbehnúť vozidlo na rýchlosť 300 km/h za menej ako 10 sekúnd a na rýchlosť 400 km/h za menej ako 20 sekúnd. O pohon sa pritom stará iba zadná náprava.

Hennessey F5 sa dostane na rýchlosť 300 km/h za... Foto: Hennessey
Hennessey F5 2019 prvni sada 04 800 600 Hennessey F5 sa dostane na rýchlosť 300 km/h za menej ako 10 sekúnd a na rýchlosť 400 km/h za menej ako 20 sekúnd.

Kolesá sú obuté do pneumatík Michelin Pilot Cup 2, teda rovnakých, aké má aj Bugatti Chiron. Tie zvládnu vyššiu maximálnu rýchlosť vďaka spomínanej nižšej hmotnosti oproti Chironu. Hennessey F5, ktoré dostalo meno podľa najsilnejšej formy tornáda dosahujúcej rýchlosť 500 km/h, vznikne len v 24 exemplároch. Dva prototypy sa podrobia rýchlostným testom na budúci rok, pričom zákazníci sa áut dočkajú až v roku 2019. Základná cena modelu F5 je 1 600 000 dolárov, teda 1 378 000 eur. Vozidlo možno vylepšiť príplatkovou výbavou za 600 000 dolárov (517 000 eur).

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Hennessey #Hennessey F5 #John Hennessey
Články podľa značiek