
Už BMW M3 je poriadna raketa. Má dvakrát preplňovaný benzínový 6-valec TwinPower Turbo, ktorý dáva z troch litrov 331 kW a mníchovskému sedanu umožňuje šprintovať na stovku za rovné štyri sekundy. Teraz však prichádza ešte čosi ostrejšie. Podľa vzoru v Pekingu predstaveného kupé BMW M4 CS pripravili v divízii BMW M podobne ladenú M-trojku. Recept je totožný – nižšia hmotnosť a vyšší výkon. Redukčnú diétu má na svedomí karbónová kapota ľahšia o 25 %, karbónová strecha, ktorá ušetrila ďalších šesť kilogramov, 19-palcové kované disky kolies s hmotnosťou len 10 kg, karbónový difúzor z BMW M4 GTS či odľahčené športové M sedadlá.

Na váhe tak M3 CS ubralo v porovnaní s ľahkým BMW M3 ďalších 50 kg. Vo výsledku to znamená pohotovostnú hmotnosť 1 585 kg. Tá sa snúbi s mierne vyšším výkonom radového 6-valca, ktorý posiela k zadným kolesám cez 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku rovných 460 koní (343 kW), teda o desať viac ako BMW M3 s balíkom Competition a o 28 viac v porovnaní so „základným“ BMW M3. Krútiaci moment vzrástol z pôvodných 550 na rovných 600 Nm. Stojí za tým najmä nový riadiaci softvér a úplne nový výfuk. To sa už muselo prejaviť na dynamike. Stovku teraz zvláda najostrejšia trojka za 3,9 sekundy, čo je o desatinku lepší výsledok ako pri BMW M3 Competition.

Maximálnu rýchlosť nelimituje obmedzovač na obligátnych 250 km/h, takže ručička rýchlomeru sa vyšplhá až k údaju 280 km/h. BMW sa pritom chváli normovanou spotrebou 8,3 litra na 100 km, no ako vieme, tá nebude mať s realitou veľa spoločného. Aby M3 CS zvládalo svoje steroidy, je štandardne vybavené podvozkom Adaptive M Suspension, ktorý umožňuje nastavenia Comfort, Sport a Sport+, a tiež aktívnym diferenciálom. Trakčnú elektroniku obohatil mód M Dynamic, vďaka ktorému si môžu majitelia užívať pretáčavé výjazdy zo zákrut. Dynamiku krotia 4-piestikové brzdové strmene, voliť však môžete aj karbónovo-keramické M brzdy so šiestimi piestikmi na predných a štyrmi na zadných kolesách.

Na asfalte držia M3 CS pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 s profilom 265/35 R19, respektíve 285/35 na zadnej náprave. Navonok sa môže divoká trojka pochváliť trojdielnym predným spojlerom s karbónovým splitterom, ktorý je spolu s karbónovou zadnou lištou Gurney lakovaný priehľadným lakom. Zadný difúzor integruje dva páry výfukov z antikorovej ocele s logom M. Štandardom sú tiež lesklé čierne dekorácie BMW Individual Dhadoe Line a zatmavené zadné svetlá. Na výber je päť farieb karosérie – štandardná Alpine White alebo doplnkové metalické San Marino Blue, Lime Rock Grey, Frozen Dark Blue II alebo Black Sapphire.
Interiér je vyšperkovaný anatomickými sedadlami čalúnenými dvojfarebnou Alcantarou s kontrastným prešívaním, športovým M volantom či novým štartovacím tlačidlom a odľahčenou stredovou konzolou. Majitelia sa však nemusia vzdávať ani komfortu. K dispozícii majú automatickú klimatizáciu, audio Harman/Kardon Surround Sound systém, ako aj navigáciu Professional, ktorá je súčasťou sériového vybavenia. Novinka zamieri k prvým zákazníkom v prvej polovici roka 2018. Vznikne len 1 200 kusov, z ktorých 550 poputuje do USA.