Tento rok priviedol Opel na trh novú Insigniu, malý crossover Crossland X aj vynovenú Mokku X. A teraz pridáva väčší crossover Grandland X, ktorý absolvoval svetový debut len pred pár týždňami vo Frankfurte nad Mohanom. Slovenskému publiku sa predstavil v Nitre a minulý týždeň prezradil slovenské ceny. Nie je tajomstvom, že je druhým výsledkom spolupráce s francúzskym koncernom PSA. Ešte pred fúziou. Je totiž nemeckým pendantom Peugeotu 3008. Oba modely stoja na spoločnej platforme EMP2, čo prezrádza napríklad zhodný rázvor náprav s hodnotou 2 675 mm.
Podobné sú aj rozmery. Grandland X má dĺžku 4 477 mm, šírku 1 844 a výšku 1 636 mm. Je teda len o 30 mm dlhší, o tri širší a o 13 vyšší. Spriaznenosť s francúzskym technologickým dvojčaťom však dáva nemecká novinka navonok len veľmi nerada. Opel si dal záležať na autonómnom dizajne. Paralely by ste hľadali márne. Na rozdiel od 3008 sa tvári o čosi konzervatívnejšie. Platí to aj o interiéri. Nič také ako i-Cockpit tu nenájdete. Dizajn palubnej dosky je inšpirovaný Astrou, hoci navigačný systém IntelliLink má francúzsky pôvod.
Pod zadným vekom ukrýva Grandland X batožinový priestor s objemom od 514 do 1 652 litrov. A to je už údaj, ktorý môže osloviť aj pôvodných záujemcov o MPV Zafira. Grandland X prinesie aj množstvo asistentov – od autonómnych bŕzd s monitorovaním chodcov a adaptívneho tempomatu až po systém 360-stupňového zobrazenia okolia, parkovací asistent a LED svetlá IntelliLux. Tie však nemajú funkciu Matrix. Adaptívny tempomat je zas k dispozícii len s naftovým motorom.
Za príplatok si môžete dopriať indukčné dobíjanie telefónov, sedadlá s certifikátom AGR, vyhrievaný volant a čelné okno či elektricky ovládané zadné veko kufra pomocou nožného senzora. Ponuka motorov je skromná. Grandland X prichádza buď s benzínovým 3-valcom 1,2 Turbo (96 kW), alebo so 4-valcovým dieselom 1,6 CDTI (88 kW). Oba francúzskeho pôvodu. Okrem 6-stupňového manuálu je k dispozícii 6-stupňová automatická prevodovka. Poháňané sú výlučne predné kolesá.
Na výber sú štyri úrovne vybavenia. Základná Sellection na 16-palcových diskoch štartuje na cene 18 290 eur. Obsahuje asistent pre rozjazd do kopca, denné LED svetlá, manuálnu klimatizáciu, palubný počítač, varovanie pred opustením jazdného prúdu, čítačku dopravných značiek, elektrické ovládanie všetkých okien, tempomat, rádio s Bluetooth či dojazdové rezervné koleso. Úroveň Enjoy pridáva 17-palcové hliníkové disky, 7-palcové multimediálne audio a systém Opel OnStar.
Výbava Innovation obohatí Grandland X o predné a zadné parkovacie senzory, senzor otvárania zadných dverí, dažďový a svetelný senzor, automatické prepínanie diaľkových svetiel, monitorovanie slepého uhla zrkadiel, kožený volant, ambientné podsvietenie interiéru, delené zadné sedadlá, elektricky sklopné spätné zrkadlá, ale aj 18-palcové hliníkové disky. Najvyššia úroveň Ultimate už obsahuje predné full-LED svetlá, multimediálne rozhranie IntelliLink 5.0, audio Denon, parkovací asistent, udržiavanie v jazdnom prúde, autonómne brzdy, vyhrievanie predných aj zadných sedadiel, vyhrievaný volant, ergonomické sedadlá AGR či 19-palcové disky.
Cena úrovne Selection
Motor | Výkon | Prevodovka | Cena(€) |
---|---|---|---|
1,2 Turbo | 96 kW | 6M | 18 290 € |
1,2 Turbo | 96 kW | 6A | 19 790 € |
1,6 CDTI | 88 kW | 6M | 20 090 € |
Cena úrovne Enjoy
Motor | Výkon | Prevodovka | Cena(€) |
---|---|---|---|
1,2 Turbo | 96 kW | 6M | 19 890 |
1,2 Turbo | 96 kW | 6A | 21 390 € |
1,6 CDTI | 88 KW | 6M | 21 690 € |
1,6 CDTI | 88 kW | ;6A | 23 190 € |
Cena úrovne Inovation
Motor | Výkon | Prevodovka | Cena(€) |
---|---|---|---|
1,2 Turbo | 96 KW | 6M | 21 690 € |
1,2 Turbo | 96 kW | 6A | 23 190 € |
1,6 CDTI | 88 kW | 6M | 23 490 € |
1,6 CDTI | 88 kW | 6A | 24 990 € |
Cena úrovne Ultimate
Motor | Výkon | Prevodovka | Cena(€) |
---|---|---|---|
1,2 Turbo | 96 kW | 6A | 28 490 € |
1,6 CDTI | 88 kW | 6M | 28 790 € |
1,1 CDTI | 88 kW | 6A | 30 290 € |
Rozmery, objemy
Dĺžka (mm) | 4 477 |
---|---|
Šírka (mm) | 1 906 |
Výška (mm) | 1 609 |
Rázvor náprav (mm) | 2 675 |
Objem kufra/nádrže (l) | 514 – 1 652/53 |
Technické údaje
Motor | 1,2 Turbo | 1,6 CDTI |
---|---|---|
Objem motora (ccm) | 1 199 | 1 560 |
Počet valcov/ventilov | 3/12 | 4/16 |
Max. výkon (kW/ot.) | 96/5 550 | 88/3 750 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 230/1 750 | 300/1 750 |
Prevodovka | 6M/6A | 6M/6A |
0 – 100 km/h (s) | 11,1/10,9 | 11,8/12,2 |
Max. rýchlosť (km/h) | 188/188 | 189/185 |
Spotreba na 100 km (l) | 5,4/5,5 | 4,3/4,6 |