Corvette ZR1: 'Americké LaFerrari ' má šialený výkon a super cenu!

Tak toto je naozaj prekvapenie. Americký General Motors totiž príchod najvýkonnejšej verzie Corvette ešte donedávna striktne popieral. Kamufláž však stála za to. Nová ZR1 je nielen najvýkonnejšou Corvette všetkých čias, ale pomerom ceny a výkonu dáva na frak absolútnej väčšine konkurentov. Pod kapotou skrýva 755 koní!

15.11.2017 06:00
debata (5)
Corvette ZR1 svoje divoké gény naozaj netají.... Foto: Chevrolet
Chevrolet Corvette ZR1 - 2018 Corvette ZR1 svoje divoké gény naozaj netají. Nová je prakticky celá predná časť vrátane karbónových lapačov vzduchu, ktoré privádzajú životodarný kyslík k dvojici nových medzichladičov stlačeného vzduchu.

Už to vyzeralo, že zo siedmej generácie Corvette sa najvýkonnejšej verzie ZR1 nedočkáme. Napokon aj súčasná Z06 s výkonom 485 kW, ktoré pochádzajú z 8-valca LT4 4,8 Small-Block, stačila na titul najrýchlejšej Corvette všetkých čias. Pokorila aj ZR1 šiestej generácie. Takže v Detroite nemali veľa dôvodov investovať do ďalších úprav. Lenže Corvette ZR1 je tak trochu technologickou vlajkovou loďou GM, a tak dostala nakoniec zelenú. Novinári novú ZR1 pristihli najprv na nemeckom okruhu Nurburgring, samozrejme, v „maskáčoch“, a teraz americký výrobca definitívne vykložil karty na stôl.

Ak sa rozhodnete pre okruhový balík High Wing,... Foto: Chevrolet
Chevrolet Corvette ZR1 - 2018 Ak sa rozhodnete pre okruhový balík High Wing, dostanete nastaviteľné zadné krídlo, ktoré generuje prítlak až 430 kg.

Všetko sa to krúti okolo aerodynamiky a motora. Vynovené srdce s kódovým označením LT5 síce vychádza z motora LT4 a má zhodný zdvihový objem 6,2 litra, no tuning mu priniesol o 52 % väčší kompresor Eaton, väčšie medzichaldiče stlačeného vzduchu a po prvýkrát aj kombináciu priameho a nepriameho vstrekovania paliva. To nepriame sa používa pri požiadavke maximálneho výkonu a slúži ako „forsáž“. Pridaním ďalších štyroch chladičov na skrotenie teploty motora sa počet výmenníkov vyšplhal na neuveriteľných 13. Majú čo robiť, veď výstupom je 766 koní, teda 563 kW a brutálnych 968 Nm krútiaceho momentu.

„Vytunený“ interiér prináša množstvo karbónu,... Foto: Chevrolet
Chevrolet Corvette ZR1 - 2018 „Vytunený“ interiér prináša množstvo karbónu, ale aj oranžové akcenty. To v prípade, ak si zákazníci priplatia za špeciálny dizajnový balík Sebring Orange Design Package.

Dobrou správou je, že Corvette počíta naďalej s manuálnou prevodovkou, čo je vo svete superšportou skutočnou raritou. Navyše 7-stupňovou. Po prvýkrát však budú môcť zákazníci voliť aj automat s ôsmimi prevodovými stupňami. Výkon poputuje výlučne k zadným kolesám, tak ako sa na autentický superšport patrí. S dosiahnutím potrebnej trakcie tak musí pomôcť vyspelá aerodynamika. K dispozícii budú dva balíky – Low Wing a High Wing. Prvý, ktorý pôsobí dosť decentne, sa snaží o dosiahnutie maximálnej rýchlosti, no napriek tomu generuje až o 70 % vyšší prítlak ako súčasná Corvette Z06.

Brutálny 8-valec 6,2 LT5 dáva za pomoci dvoch... Foto: Chevrolet
Chevrolet Corvette Z06 Brutálny 8-valec 6,2 LT5 dáva za pomoci dvoch nových veľkých kompresorov 563 kW a 968 NM krútiaceho momentu.

Vyššia úroveň s neprehliadnu­teľným zadným krídlom preferuje jazdu na okruhu. Je totiž schopná generovať prítlačnú silu až 430 kg, čo je ešte o 60 % viac ako zvládala Z06 s príplatkovým aerodynamickým paketom Z07 Performance Package. Samozrejme, okrem obrovského spojlera pridáva ďalšie aerodynamické prvky ako predný splitter a aktívne klapky na podvozku s difúzorom, ktoré túto šelmu doslova prilepia k asfaltu. O kontakt s ním sa starajú pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2. Znížený podvozok môže štandardne rátať s balíkom C7.R, ktorý obsahuje adaptívne magnetoreologické tlmiče Magnetic Ride Control.

Novinkou v histórii ZR1 je 8-stupňová... Foto: Chevrolet
Chevrolet Corvette ZR1 - 2018 Novinkou v histórii ZR1 je 8-stupňová automatická prevodovka. Našťastie, 7-stupňový manuál z ponuky nevypadol.

Bohužiaľ, presné dynamické parametre ostávajú tajomstvom. Maximálna rýchlosť má však prekonať 337 km/h. Šprint na stovku by sa mohol priblížiť k trom sekundám. Brutálne jazdné vlastnosti sú napokon zjavné na prvý pohľad. Okrem spojlerov totiž ZR1 pridáva karbónovú vložku v prednej kapote, ktorá privádza vzduch k medzichladičom. A ak sa rozhodnete pre balík Sebring Orange Design Package, dostanete oranžový lak nielen na karosérii, ale aj v interiéri a na strmeňoch bŕzd.

Cena „základu“ má štartovať približne na 120 000 dolároch, čo je naozaj úžasné. Nič silnejšie a rýchlejšie za tieto peniaze totiž nezoženiete. K prvým zákazníkom sa ZR1 dostane na jar budúceho roka ako modelový rok 2019.

Chevrolet Corvette ZR1 - 2018
Chevrolet Corvette ZR1 - 2018
+6Chevrolet Corvette ZR1 - 2018

© Autorské práva vyhradené

5 debata chyba
Viac na túto tému: #Corvette #Chevrolet #Chevrolet Corvette #Corvette ZR1
Články podľa značiek