
Nad naftovými motormi sa sťahujú emisné mračná. Úprava spalín v ich výfukových potrubiach, ktoré už dnes pripomínajú chemické továrne, je totiž taká drahá, že mnohí im predpovedajú koniec. Aspoň v malých autách, kde sa cena technológie nedá „zamaskovať“ tak ako pri vozidlách vyšších tried. Na druhej strane, ich účinnosť je bezkonkurenčná. To znamená nízku spotrebu a nízke emisie ostro sledovaného CO2. Lámať nad nimi palicu by bolo preto trochu predčasné, hoci politici s tým problém nemajú.
Vo veľkých európskych mestách hrozia zákazy vstupu naftových áut do centier, neskôr dokonca aj áut so spaľovacími motormi, a tak automobilky rozširujú ponuku benzínových plug-in hybridov a elektromobilov. O to viac prekvapuje informácia zo Stuttgartu, z ktorej jasne vyplýva, že Mercedes-Benz sa nemieni vzdať bez boja. Naftovým motorom totiž stále verí a ako druhý na svete vyvíja „zástrčkový“ hybridný diesel. To je tak trochu proti prúdu a možno aj risk, ak si uvedomíme, že diesel-hybridné pokusy skončili de facto fiaskom.

Nová generácia éčka sa však ani po dvoch rokoch produkcie takejto verzie nedočkala. Napriek tomu si v Stuttgarte myslia, že technológia má potenciál v spojení s plug-in hybridným systémom. Novinka bude preto kombinovať nový 4-valcový diesel 220d (143 kW) z generácie OM 654 s elektromotorom, teraz s výkonom až 90 kW, a 9-stupňovou automatickou prevodovkou. Celkový výkon sústavy sa má pohybovať na úrovni 223 kW, teda 300 koní, s podporou 700 Nm krútiaceho momentu.
A keďže ide o „zástrčkový“ hybrid, Mercedes-Benz k tomu pribalí batérie s kapacitou 13,5 kWh. Elektromotor s permanentným synchrónnym magnetom nebude pritom zabudovaný do prevodovky, ale vytvorí súčasť hydrodynamického meniča. Vyvinutý bol špeciálne pre túto verziu. Stator aj rotor bude možné chladiť separátne. Energia batérií má v čisto elektrickom režime stačiť na 50 km bezemisnej prevádzky. Pomocou nabíjačky s príkonom 7,2 kW by mali byť batérie s novým chemickým zložením nabité na 100 % už za dve hodiny.
Aká bude spotreba paliva, Mercedes-Benz zatiaľ nespomína. Napokon oficiálne údaje nie sú ani tak relevantné. V každom prípade by mala byť konzumácia nafty neporovnateľne nižšia ako pri naftovom „éčku“ 220d s normovanou spotrebou 3,9 litra na 100 km. Majitelia budú mať navyše istotu, že vďaka bezemisnému módu sa ich nedotknú pripravované represie veľkých európskych metropol. Nová technológia by sa mohla dostať premiérovo do Mercedesu-Benz triedy E, a to možno už na budúci rok.