SCG: Americký milionár postaví superšport. Na truc Ferrari

História sa opakuje. Podobne ako Feruccio Lamborghini v šesťdesiatych rokoch, tak ani James Glickenhaus nebol spokojný s Ferrari. Stavia preto vlastný superšport. A ten má ponúknuť viac zábavy ako modely vzpínajúceho sa žrebca. Zaujme dizajnom aj usporiadaním interiéru.

24.11.2017 06:00
debata
Dizajn SCG 004 S vyvoláva asociácie s Ferrari... Foto: SCG
SCG 004 S - 2018 Dizajn SCG 004 S vyvoláva asociácie s Ferrari Dino 206 Competizione Prototipo z roku 1967. Vrátane kopulovitej kabíny s krídlovými dverami.

Americký milionár James Glickenhaus, ktorý zbohatol vo filmovom priemysle a neskôr na akciách, mal vždy slabosť pre Ferrari. Až takú, že tie bežné mu nestačili. V roku 2006 si tak dal postaviť zákazkový solitér s technikou vtedy najvýkonnejšieho Ferrari Enzo. Bol to poriadne drahý kúsok, veď len samotný základ sa cenou priblížil k hranici 1,2 milióna eur. A potom tu bol štvormiliónový účet za dizajn vytvorený v spolupráci s dvorným štylistickým štúdiom Pinninfarina a ďalšie nevyhnutné technické úpravy. Karoséria z uhlíkových vlákien dostala až 200 nových dielcov.

Výsledkom bolo ale jedinečné Ferrari P4/5, inšpirované legendárnym okruhovým špeciálom 330 P4 z roku 1960. Ani to však Glickenhausa neuspokojilo. V roku 2011 postavil opäť v spolupráci s Ferrari okruhovú verziu P4/5 Competizione, ale už s technikou F430 GT2. A dokonca sa mu darilo v závodoch. Ešte v tom istom roku skončilo toto auto 24-hodinovom maratóne na Nürburgringu tretie vo svojej triede. To bolo ale na Ferrari už priveľa a rozhodlo sa Glickenhausove chúťky po víťazstvách obmedziť. Tímu Scuderia Cameron Glickenhaus jednoducho zastavilo dodávky náhradných.

Zadné kolesá má poháňať centrálne umiestnený... Foto: SCG
SCG 004 S - 2018 Zadné kolesá má poháňať centrálne umiestnený 8-valec s objemom piatich litrov. Pomôžu mu dve turbodúchadlá.

To však Glickenhausena neodradilo. Rozhodol sa postaviť vlastný superšport pod hlavičkou SCG. Tak trochu to pripomína príbeh rozzúreného Ferruccia Lamborghniho, ktorý sa ako dlhoročný klient maranellskej značky po spore s Enzom Ferrarim vydal na dráhu výrobcu áut. Kým však Lamborghini nemal nikdy športové ambície, Glickenahaus áno. Už v roku 2015 sa tak na okruhoch objavil autorský stroj SCG 003 C. Odtiaľ nebolo ďaleko k myšlienke cestnej verzie. Tá sa práve predstavuje ako SCG 004 S. Zatiaľ ale len vo virtuálnej podobe. No aj tá stoja za to. Dizajnom táto šelma opäť nezaprie Glickenhausovu slabosť na slávne modely z Maranella.

Sparťanský interiér má tri sedadlá. Vodič sedí... Foto: SCG
SCG 004 S - 2018 Sparťanský interiér má tri sedadlá. Vodič sedí uprostred, podobne ako v McLarene F1 alebo menej známom Ferrari 365 P Berlinetta Speciale Tre Posti zo šesťdesiatych rokov.

Tentoraz pochádza inšpirácia pravdepodobne z „nepravého“ Ferrari Dino 206 Competizione Prototipo z roku 1967. Naznačuje to krátka predná časť, kopulovitá panoramatická strecha, krídlové dvere aj tvar zadného krídla či odvetrávacích žiaber nad priestorom motora. Sparťansky zariadený interiér s klasickými „budíkmi“ vytvára paralelu s Ferrari 365 P Berlinetta Speciale Tre Posti zo šesťdesiatych rokov. Má totiž tri sedadlá. Vodič sedí v centrálnej osi vozidla, podobne ako v McLarene F1, ktorý túto koncepciu preslávil ešte viac. Pochopiteľne, všetko je to vyrobené z karbónu. Aj preto nemá pohotovostná hmotnosť presiahnuť 1 200 kg.

Dobrou správou pre puristov je možnosť voľby... Foto: SCG
SCG 004 S - 2018 Dobrou správou pre puristov je možnosť voľby manuálnej prevodovky, ktorú už v súčasných modeloch Ferrari nenájdete.

Ak si to dáme do súvisu s dvakrát preplňovaným 8-valcom umiestneným pred zadnou nápravou, ktorý má z objemu piatich litrov posielať k zadným kolesám 650 koní (478 kW) a 720 Nm krútiaceho momentu, bude SCG 004 S naozaj diabolsky rýchly stroj. A to dopraje svojim majiteľom manuálnu prevodovku, ktorú by ste hľadali v dnešnej ponuke Ferrari márne. Samozrejme, automat bude tiež k dispozícii, podobne ako vypínateľné systémy trakčnej kontroly. Jednoducho, za trojramenným volantom dostanete možnosť vrátiť sa do čias, keď mal vodič auto výlučne pod svojou kontrolou.

James Glickenhaus plánuje vyrábať ročne 250 exemplárov. Úvod bude patriť špeciálnej 25-kusovej sérii Founders Edition, ktorá je vraj už dnes vypredaná. To napriek cene presahujúcej 400 000 dolárov. Prvé autá by mali doraziť k zákazníkom koncom budúceho roka. Neskôr plánuje spoločnosť aj okruhové verzie v triedach GT3 a GTE/GTLM. Podobne ako pri Ferrari má teda imidž značky podporovať aktívna účasť v motoristickom športe.

SCG 004 S - 2018
SCG 004 S - 2018
+15SCG 004 S - 2018

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #SCG #James Glikenhaus #Scuderia Cameron Glickenhaus #SCG 004 S
Články podľa značiek