Renault prichádza s upsizingom. Motor 1,3 TCe vyvinul s Mercedesom

Časy sa menia. „Nadopované“ malé turbomotory vo veľkých autách už nie sú zázračným receptom, ako oklamať emisné normy. Nová móda upsizingu tak dorazila aj do Renaultu. Štvorvalec 1,2 TCe nahradí väčším 1,3 TCe.

21.11.2017 19:00
debata
Nový preplňovaný 4-valec 1,3 TCe bude prvým... Foto: Renault
Renault - motor 1,3 TCe Nový preplňovaný 4-valec 1,3 TCe bude prvým benzínovým motorom Renaultu, ktorý dostane filter pevných častíc.

Koncern Volkswagen končí s motorom 1,4 TSI, ktorý postupne zamieňa za nový 1,5 TSI, a Toyota zas nahrádza svoj 4-valec 1,33 VVT-i za motor s objemom 1,5 litra. A Renault? Jeho známy agregát 1,2 TCe sa má stať pomaličky minulosťou. Zastúpi ho nový preplňovaný 4-valec 1,3 TCe. Dôvod je zrejmý. Malé motory neznižovali spotrebu áut v reálnej premávke, ale len na papieri. To všetko už však nefunguje po zavedení novej metodiky merania spotreby WLTP, platnej od septembra.

Tá nastavila roztvárajúcim sa nožničkám medzi realitou a fikciou zrkadlo. Aspoň čiastočne. Pozrieť doň sa musí aj Renault, jeden z najväčších zástancov downsizingu. V súčasnosti používa motory s maximálnym objemom 1,6 litra, čo platí aj pre jeho veľké modely ako Talisman či Espace 1,6 TCe alebo 1,6 dCi. Najmenším motorom je 3-valec 0,9 TCe a v strede ponuky sa nachádza 4-valec 1,2 TCe. Práve toho sa dotkne upsizing. A keďže Renault spolupracuje s koncernom Daimler, podelili sa obaja partneri s nákladmi na vývoj.

A nielen to. Kým predošlé motory 1,5 dCi, 1,6 dCi, 1,0 SCe a 0,9 TCe, ktoré používal Daimler v niektorých Mercedesoch-Benz a Smartroch, nemecký odberateľ len mierne upravoval, tentoraz sa na modernizácii motora priamo podieľal. Základ síce ostane rovnaký, novinka bude teda vychádzať zo 4-valca 1,2 TCe, ale jej objem narastie na 1 330 ccm. Okrem toho dostane nové priame vstrekovanie paliva, úpravy na zníženie trenia a ako prvý benzínový motor Renaultu aj filter pevných častíc. Tým splní emisnú normu Euro 6c.

Dodávať sa bude vo výkonových verziách 85, 96, 110 a 118 kW. Ako prvé ho už na jar budúceho roka dostanú crossovery Scénic a Grand Scénic. Neskôr zavíta aj pod kapotu Renaultu Mégane a Captur. Mercedes zas novinku využije v kompaktných triedach A a B. Zákazníkom má nový 4-valec priniesť úsporu paliva v reálnej premávke. Presné údaje však ešte nie sú k dispozícii.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Renault #Mercedes-Benz #motor #1.3 TCe #upsizing
Články podľa značiek