Aston Martin Vantage: Nový dizajn, motor AMG a elektronický diferenciál

23.11.2017 06:00

V Gaydone pracujú na plné obrátky. Po premiére úplne nového DB11, ktoré odštartovalo modelovú obnovu, prichádza najmenší člen rodiny. Vantage už čerpá z technickej spolupráce s Daimlerom a jeho dizajn ovplyvnil špeciál pre Jamesa Bonda.

Nové Vantage stavilo na výraznejší a...
Nové Vantage stavilo na výraznejší a agresívnejší dizajn. Vidieť to na prednej maske, ktorá sa priblížila až k asfaltu. Za vzor stál novinke filmový solitér DB10, ktorý vznikol pre potreby bondovky Spectre. Autor: Aston Martin

Aston Martin predstavil vlani nástupcu stredného modelového radu DB9. Nová DB-jedenástka znamenala zároveň štart veľkej generačnej obnovy. Tá práve pokračuje premiérou najmenšieho Astonu Vantage. Napokon, bolo na čase. Malé kupé z Gaydonu je s nami už od roku 2005. Potom neprekvapí, že novinka sa rodila takmer na čistom hárku papiera. Využíva skrátenú platformu väčšieho DB11. To znamená hliníkovo-karbónovú štruktúru karosérie spájanú lepením. Nových je však až 70 % komponentov.

V porovnaní s DB11 je 4 465 mm dlhý Vantage o 274 mm kratší. Rázvor náprav s hodnotou 2 704 mm sa ale „scvrkol“ len o 101 milimetrov. Takže kompaktný formát skrátil previsy, čo je výhoda pre jazdné vlastnosti. Dizajn je ešte odlišnejší. Napokon, šéf značky Andy Palmer už dávnejšie avizoval, že jednotlivé modelové rady dostanú viac autonómie. Takže Vantage si berie za vzor nielen okruhový Vulcane, ale aj filmový špeciál DB10, postavený výlučne pre bondovku Spectre. Kabriolet príde neskôr.

V porovnaní s DB11 je 4 465 mm dlhý Vantage o...
V porovnaní s DB11 je 4 465 mm dlhý Vantage o 274 mm kratší. Rázvor náprav s hodnotou 2 704 mm sa „scvrkol“ len o 101 milimetrov. Je dokonca dlhší ako v prípade Porsche 911. Autor: Aston Martin

Typická astonovská maska klesla nebezpečne nízko k asfaltu, profil je plný prelisov a vzadu pútajú pozornosť svetlá akoby v zrkadlovom odraze mohutného difúzora. Jednoducho, nový Vantage je výrazne agresívnejší ako jeho predchodca a tento dojem umocňuje aj ponukou krikľavých farieb, kontrastujúcich s jeho karbónovými komponentmi. Na druhej strane nerušia jeho línie extrémne spojlery. Aerodynamika spolieha viac na podvozok. Dielo uzatvárajú minimálne 20-palcové disky kolies obuté nízkoprofilovými pneumatikami Pirelli P Zero.

Vzadu zaujme nielen mohutný difúzor, ale aj...
Vzadu zaujme nielen mohutný difúzor, ale aj svetlá, ktoré tvoria akoby zrkadlový obraz. Autor: Aston Martin

Pod prednou kapotou pracuje nemecké srdce. Štvorlitrový 8-valec s dvojicou turbodúchadiel medzi hlavami bol pre potreby Vantage naladený na 375 kW. To je identické s 8-valcovou verziou DB11. V krútiacom momente 685 Nm má však Vantage náskok 10 newtonmetrov. Spojený je výlučne s 8-stupňovou automatickou prevodovkou ZF. Umiestnená nie je vzadu, ako pri DB11, ale štandardne za motorom. Celá hnacia sústava je posunutá čo najviac k stredu vozidla, takže výsledné rozloženie hmotnosti medzi nápravy dosiahlo ideál 50 : 50.

Interiér má uvoľnenejšiu atmosféru ako väčší...
Interiér má uvoľnenejšiu atmosféru ako väčší DB11. A v porovnaní s ním len dve sedadlá. Autor: Aston Martin

S prenosom výkonu na asfalt pomáha po prvýkrát elektronický zadný diferenciál E-diff, ktorý umožňuje vektorovanie krútiaceho momentu. Za takýchto okolností šprintuje 1 530 kg vážiace kupé na stovku za úžasných 3,6 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 314 km/h. Oboma parametrami tak poráža aj darcu orgánov Mercedes-AMG GT vo výkonnejšej verzii S. Dobrou správou je, že v budúcom roku dorazí verzia s manuálnou prevodovkou. Podvozok využíva predné dvojité lichobežníkové zavesenie a vzadu konštrukciu Multilink.

Vidlicový 8-valec dáva z objemu štyroch litrov...
Vidlicový 8-valec dáva z objemu štyroch litrov za pomoci dvoch turbodúchadiel 375 kW. Pochádza z dielne AMG. Autor: Aston Martin

Aktívne tlmiče možno nastaviť v režimoch Sport, Sport Plus a okruhovom Track. To mení aj reakcie motora, prevodovky či riadenia. V porovnaní s DB11 je zadný pomocný rám prichytený ku karosérii bez silentblokov, čo zvyšuje tuhosť konštrukcie. Samozrejme, na úkor komfortu. Dvojmiestne Vantage sa ani nechce hrať na aristokrata. Vidieť to aj v kabíne, ktorá je zariadená v oveľa dramatickejšom duchu. Napriek tomu ponúkne viac miesta. Pomohol sploštený volant aj trojuholníková stredová konzola s tlačidlami prevodovky.

Prístrojový panel kombinuje displeje s analógovým otáčkomerom. Nechýba ani 8-palcové dotykové rozhranie. Novinka z Gaydonu dorazí na trh v polovici budúceho roka. Za Vantage zaplatíte minimálne 154 000 eur. Počítať môžete s automatickou klimatizáciou, bezkľúčovým prístupom a štartovaním, multimediálnym rozhraním s navigáciou či parkovacími senzormi. Ďalším príplatkom sa medze nekladú. Dopriať si môžete karbónové alebo kontrastné dekorácie v interiéri, prémiové audio či športový balík Sport Plus Collection obsahujúci odlišný volant a sedadlá.

Rozmery, objemy, hmotnosti

Dĺžka (mm) 4 465
Šírka (mm) 1 942
Výška (mm) 1 273
Rázvor náprav (mm) 2 704
Objem kufra (l) 350
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1 530

Technické údaje

Motor 4,0 V8 Bi-turbo
Zdvihový objem (ccm) 3 998
Počet valcov/ventilov V8/32
Max. výkon (kW/ot.) 375/6 000
Max. krút. moment (Nm/ot.) 685/2 000
Prevodovka 8A
Max. rýchlosť (km/h) 314
0 – 100 km/h (s) 3,6
Spotreba na 100 km (l) 10,5
Aston Martin Vantage
		-
		2018
Aston Martin Vantage -
		2018
+25Aston Martin Vantage -
		2018

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Aston Martin Vantage #Aston Martin
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
27. 11. 20171.174 €zlacnenie1.299 €
20. 11. 2017zlacnenie1.174 €zlacnenie1.302 €
13. 11. 2017zdraženie1.178 €zdraženie1.330 €
6. 11. 2017zdraženie1.172 €zdraženie1.327 €
30. 10. 2017zdraženie1.162 €zdraženie1.297 €
23. 10. 2017zdraženie1.151 €zlacnenie1.267 €
16. 10. 2017zlacnenie1.134 €zdraženie1.271 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk