Nová generácia Dusteru obehla svetové médiá už pred dvoma mesiacmi, dokonca poznáme aj dizajn derivátu s logom Renaultu. To, čo chýbalo, boli presné technické špecifikácie. Tie dolaďovala automobilka s blížiacim sa uvedením na trh. Štart predaja je naozaj za rohom, a tak rumunský výrobca odhaľuje všetky detaily. To, že nový Duster je postavený na pôvodnej platforme B0, nie je tajomstvom. Rázvor náprav s hodnotou 2 674 mm tak narástol len o štyri milimetre. O čosi viac sa zmenili celkové proporcie. Duster je o 25 mm dlhší (4 341,) a o dva milimetre nižší (1 693) a o 18 mm užší (1 804 mm). Svetlá výška 210 mm ostala bez zmien. Napokon, v tomto parametri ide Duster vysoko nad rámec crossoverov, ale aj viacerých SUV.
Dizajn pôsobí robustnejšie. Najmä vďaka vyššie položenej línii okien, mohutným oblúkom blatníkov ukrývajúcich až 17-palcové disky kolies a ochranným prvkom v nárazníkoch. Hoci pripomína predchodcu, dizajnéri sa dotkli každej časti karosérie. Z profilu zostalo Dusteru typické členenie troch okien. Stredný stĺpik je teraz čierny. Väčšie spätné zrkadlá na nožičkách pôsobia drahšie a farebne ladia so strešnými nosičmi. Čelné okno je posunuté o 100 mm vpred a má prudší sklon, čo zlepšuje aerodynamiku. Úplne novú prednú masku lemujú svetlá s podpisom denných diód. Zozadu upútajú pozornosť nové svetlá s originálnou grafikou, evokujúcou Jeep Renegade. Posunuté sú až k obrysu karosérie.
Kabína je kompletne prepracovaná. Tvrdé plasty tu síce opäť nájdete, ale lacný korienok Dusteru „valcuje“ palubná doska s troma stredovými prieduchmi ventilácie a úplne novým prístrojovým panelom. Multimediálne rozhranie Media Nav sa posunulo o 74 mm vyššie, čo zlepšilo ergonómiu. Pod ním nájdeme panel klimatizácie s trojicou otočných ovládačov s digitálnym zobrazením funkcií. Nový je štvorramenný volant, po prvýkrát s hĺbkovým nastavením, poloha parkovacej brzdy aj spínača ovládania zrkadiel. Sedadlá majú o 20 mm dlhšie sedáky, nastaviteľnú bedrovú opierku a väčší rozsah nastavenia (+ 20 mm na výšku). Nové zadné opierky poskytujú lepší výhľad.
Do kufra sa zmestí 478 litrov batožín, vo verziách so 4×4 o 11 litrov menej (467 l). V kabíne je ďalších 29 litrov odkladacích schránok. Po sklopení zadných operadiel vzrastie prepravná kapacita maximálne na1 623 litrov. Dacia tiež sľubuje vyšší akustický komfort. V oblasti motora je až o 50 % viac tlmiacich materiálov. Pribudli dvojité tesnenia dverí a o 0,35 mm hrubšie akustické čelné okno. O menej vibrácií sa stará pevnejší pomocný rám a tuhšia konštrukcia prednej nápravy. Po prvýkrát sa stretávame aj s luxusnými prvkami. Duster II dostal automatickú klimatizáciu, bezkľúčové odomykanie a dokonca systém pre zobrazenie blízkeho okolia vozidla so štyrmi kamerami.
Ponuka motorov ostáva bez zmien. Na výber sú dva benzínové a dva naftové motory. Základom je stále atmosférický 4-valec 1,6 SCe (84 kW) s 5-stupňpvým manuálom. Silnejší benzínový agregát 1,2 TCe (92 kW) je spojený so 6-stupňovou prevodovou. V oboch prípadoch si môžete dopriať pohon oboch náprav 4×4. Naftu zastúpi motor 1,5 dCi vo výkonových verziách 66 alebo 80 kW. Oba sú štandardne spojené so 6-stupňovými manuálmi. Pre verziu 1,5 dCi (80 kW) je pripravená 6-stupňová automatická prevodovka, ale len s predným náhonom. Ak chcete štvorkolku, dostanete opäť 6-stupňovú manuálnu prevodovku. Dacia nezabudla ani na LPG, ktorý tankuje plynofikovaná verzia motora 1,6 SCe.
Do predaja sa dostane vynovené rumunské SUV začiatkom budúceho roka. Ceny ešte zverejnené neboli. Základná verzia by mala opäť štartovať na hranici 10 000 eur. I keď v Nemecku zverejnené cenníky začínajú od 11 290 eur.
Rozmer, objemy
Verzia | 4×2 | 4×4 |
---|---|---|
Dĺžka (mm) | 4 341 | 4 341 |
Šírka (mm) | 1 804 | 1 804 |
Výška (mm) | 1 693 | 1 682 |
Rázvor náprav (mm) | 2 674 | 2 676 |
Predný previs (mm) | 842 | 841 |
Zadný previs (mm) | 1 670 | 1 580 |
Svetlá výška (mm) | 210 | 210 |
Objem kufra (l) | 478 | 467 |
Objem nádrže (l) | 50 | 50 |
Predný nájazdový uhol | 30 | 30 |
Zadný nájazdový uhol | 34 | 33 |
Prejazdový uhol | 21 | 21 |
Technické údaje (benzínové motory)
Motor | 1,6 SCe | 1,6 SCe 4×4 | 1,2 TCe | 1,2 TCe 4×4 | 1,6 SCe LPG |
---|---|---|---|---|---|
Počet valcov/ventilov | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Zdvihový objem (ccm) | 1 598 | 1 598 | 1 197 | 1 197 | 1 598 |
Max. výkon (kW/ot.) | 84/5 500 | 84/5 500 | 92/5 300 | 92/5 300 | 84/5 500 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 156/4 000 | 156/4 000 | 205/2 300 | 205/2 300 | 156/4 000 |
Prevodovka | M5 | M6 | M6 | M6 | M5 |
0 – 100 km/h (s) | 11,9 | 12,9 | 10,4 | 11,0 | 12,2 |
Max. rýchlosť (km/h) | 172 | 170 | 177 | 179 | 172 |
Spotreba na 100 km (l) | – | – | 6,2 | 6,4 | – |
Technické údaje (naftové motory)
Motor | 1,5 dCi | 1,5 dCi | 1,5 dCi 4×4 |
---|---|---|---|
Počet valcov/ventilov | 4/8 | 4/8 | 4/8 |
Zdvihový objem (ccm) | 1 461 | 1 461 | 1 461 |
Max. výkon (kW/ot.) | 66/3 750 | 80/4 000 | 80/4 000 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 200/1 750 | 260/1 750 | 260/1 750 |
Prevodovka | 6M | 6M/6A | 6M |
0 – 100 km/h (s) | 13,8 | 11,8/11,9 | 12,4 |
Max. rýchlosť (km/h) | 158 | 171/171 | 169 |
Spotreba na 100 km (l) | 4,4 | 4,4/4,5 | 4,7 |