Dacia Duster: Rumunské SUV odhalilo všetko. A máme nové fotografie

28.11.2017 06:00

Premiéra druhej generácie Dacie Duster prebehla už pred dvoma mesiacmi. Stále však chýbali presné technické údaje a prevádzkové parametre. Dnes vieme konečne všetko. Duster ponúkne štyri motorizácie, dve verzie s pohonom 4x4 a jednu s automatickou prevodovkou. V Dacii pritom nezabudli ani na LPG.

Nový Duster má opäť robustné línie vrátane...
Nový Duster má opäť robustné línie vrátane bohato modelovaných blatníkov, ktoré sa dnes len tak ľahko nevidia. Nešetrilo sa ani na ochrane podvozka so 17-palcovými diskami kolies. Autor: Dacia

Nová generácia Dusteru obehla svetové médiá už pred dvoma mesiacmi, dokonca poznáme aj dizajn derivátu s logom Renaultu. To, čo chýbalo, boli presné technické špecifikácie. Tie dolaďovala automobilka s blížiacim sa uvedením na trh. Štart predaja je naozaj za rohom, a tak rumunský výrobca odhaľuje všetky detaily. To, že nový Duster je postavený na pôvodnej platforme B0, nie je tajomstvom. Rázvor náprav s hodnotou 2 674 mm tak narástol len o štyri milimetre. O čosi viac sa zmenili celkové proporcie. Duster je o 25 mm dlhší (4 341,) a o dva milimetre nižší (1 693) a o 18 mm užší (1 804 mm). Svetlá výška 210 mm ostala bez zmien. Napokon, v tomto parametri ide Duster vysoko nad rámec crossoverov, ale aj viacerých SUV.

Rozmery sa menili len nepatrne. Základom je...
Rozmery sa menili len nepatrne. Základom je stále pôvodná platforma B0 s rázvorom náprav 2 674 mm. Do dĺžky narástol Duster len o 25 mm. Autor: Dacia

Dizajn pôsobí robustnejšie. Najmä vďaka vyššie položenej línii okien, mohutným oblúkom blatníkov ukrývajúcich až 17-palcové disky kolies a ochranným prvkom v nárazníkoch. Hoci pripomína predchodcu, dizajnéri sa dotkli každej časti karosérie. Z profilu zostalo Dusteru typické členenie troch okien. Stredný stĺpik je teraz čierny. Väčšie spätné zrkadlá na nožičkách pôsobia drahšie a farebne ladia so strešnými nosičmi. Čelné okno je posunuté o 100 mm vpred a má prudší sklon, čo zlepšuje aerodynamiku. Úplne novú prednú masku lemujú svetlá s podpisom denných diód. Zozadu upútajú pozornosť nové svetlá s originálnou grafikou, evokujúcou Jeep Renegade. Posunuté sú až k obrysu karosérie.

Zadné jednodielne svetlá upútajú originálnou...
Zadné jednodielne svetlá upútajú originálnou grafikou evokujúcou Jeep Renegade. Svetlá výška je až 210 mm. Autor: Dacia

Kabína je kompletne prepracovaná. Tvrdé plasty tu síce opäť nájdete, ale lacný korienok Dusteru „valcuje“ palubná doska s troma stredovými prieduchmi ventilácie a úplne novým prístrojovým panelom. Multimediálne rozhranie Media Nav sa posunulo o 74 mm vyššie, čo zlepšilo ergonómiu. Pod ním nájdeme panel klimatizácie s trojicou otočných ovládačov s digitálnym zobrazením funkcií. Nový je štvorramenný volant, po prvýkrát s hĺbkovým nastavením, poloha parkovacej brzdy aj spínača ovládania zrkadiel. Sedadlá majú o 20 mm dlhšie sedáky, nastaviteľnú bedrovú opierku a väčší rozsah nastavenia (+ 20 mm na výšku). Nové zadné opierky poskytujú lepší výhľad.

Nová palubná doska, nový prístrojový panel,...
Nová palubná doska, nový prístrojový panel, nový volant a kontrastné sfarbenie prinášajú Dusteru celkom novú atmosféru na palube. Autor: Dacia

Do kufra sa zmestí 478 litrov batožín, vo verziách so 4×4 o 11 litrov menej (467 l). V kabíne je ďalších 29 litrov odkladacích schránok. Po sklopení zadných operadiel vzrastie prepravná kapacita maximálne na1 623 litrov. Dacia tiež sľubuje vyšší akustický komfort. V oblasti motora je až o 50 % viac tlmiacich materiálov. Pribudli dvojité tesnenia dverí a o 0,35 mm hrubšie akustické čelné okno. O menej vibrácií sa stará pevnejší pomocný rám a tuhšia konštrukcia prednej nápravy. Po prvýkrát sa stretávame aj s luxusnými prvkami. Duster II dostal automatickú klimatizáciu, bezkľúčové odomykanie a dokonca systém pre zobrazenie blízkeho okolia vozidla so štyrmi kamerami.

Ponuka motorov ostáva bez zmien. Máme tu dva...
Ponuka motorov ostáva bez zmien. Máme tu dva benzínové a dva naftové motory s výkonom od 66 do 92 kW. Autor: Dacia

Nový elektrický posilňovač riadenia, namiesto hydraulického, vyžaduje na ovládanie o 35 % nižšiu silu. Prevod skrátený o 6 % zlepšuje reakcie na otočenie volantu. Bezpečnosť posilnili nové bočné airbagy, monitorovanie vozidiel vo vedľajších jazdných prúdoch či automatické prepínanie diaľkových svetiel. Pevnejšie sú tiež predné stĺpiky, rámy sedadiel a opierky hláv s lepšou ochranou krčnej chrbtice. Spätné zrkadlá s plochou väčšou o 8 % uľahčia výhľad. Verzie s pohonom 4×4 sa môžu pochváliť hill-holderom, kontrolou zjazdu z prudkého svahu a za príplatok aj systémom zobrazenia off-roadových informácií, napríklad priečnych a pozdĺžnych náklonov vozidla v teréne.

Ponuka motorov ostáva bez zmien. Na výber sú dva benzínové a dva naftové motory. Základom je stále atmosférický 4-valec 1,6 SCe (84 kW) s 5-stupňpvým manuálom. Silnejší benzínový agregát 1,2 TCe (92 kW) je spojený so 6-stupňovou prevodovou. V oboch prípadoch si môžete dopriať pohon oboch náprav 4×4. Naftu zastúpi motor 1,5 dCi vo výkonových verziách 66 alebo 80 kW. Oba sú štandardne spojené so 6-stupňovými manuálmi. Pre verziu 1,5 dCi (80 kW) je pripravená 6-stupňová automatická prevodovka, ale len s predným náhonom. Ak chcete štvorkolku, dostanete opäť 6-stupňovú manuálnu prevodovku. Dacia nezabudla ani na LPG, ktorý tankuje plynofikovaná verzia motora 1,6 SCe.

Do predaja sa dostane vynovené rumunské SUV začiatkom budúceho roka. Ceny ešte zverejnené neboli. Základná verzia by mala opäť štartovať na hranici 10 000 eur. I keď v Nemecku zverejnené cenníky začínajú od 11 290 eur.

Rozmer, objemy

Verzia 4×2 4×4
Dĺžka (mm) 4 341 4 341
Šírka (mm) 1 804 1 804
Výška (mm) 1 693 1 682
Rázvor náprav (mm) 2 674 2 676
Predný previs (mm) 842 841
Zadný previs (mm) 1 670 1 580
Svetlá výška (mm) 210 210
Objem kufra (l) 478 467
Objem nádrže (l) 50 50
Predný nájazdový uhol 30 30
Zadný nájazdový uhol 34 33
Prejazdový uhol 21 21

Technické údaje (benzínové motory)

Motor 1,6 SCe 1,6 SCe 4×4 1,2 TCe 1,2 TCe 4×4 1,6 SCe LPG
Počet valcov/ventilov 4/16 4/16 4/16 4/16 4/16
Zdvihový objem (ccm) 1 598 1 598 1 197 1 197 1 598
Max. výkon (kW/ot.) 84/5 500 84/5 500 92/5 300 92/5 300 84/5 500
Max. krút. moment (Nm/ot.) 156/4 000 156/4 000 205/2 300 205/2 300 156/4 000
Prevodovka M5 M6 M6 M6 M5
0 – 100 km/h (s) 11,9 12,9 10,4 11,0 12,2
Max. rýchlosť (km/h) 172 170 177 179 172
Spotreba na 100 km (l) 6,2 6,4

Technické údaje (naftové motory)

Motor 1,5 dCi 1,5 dCi 1,5 dCi 4×4
Počet valcov/ventilov 4/8 4/8 4/8
Zdvihový objem (ccm) 1 461 1 461 1 461
Max. výkon (kW/ot.) 66/3 750 80/4 000 80/4 000
Max. krút. moment (Nm/ot.) 200/1 750 260/1 750 260/1 750
Prevodovka 6M 6M/6A 6M
0 – 100 km/h (s) 13,8 11,8/11,9 12,4
Max. rýchlosť (km/h) 158 171/171 169
Spotreba na 100 km (l) 4,4 4,4/4,5 4,7
Dacia
		Duster -
		2017
Dacia
		Duster -
		2017
+36Dacia Duster -
		2017

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Dacia Duster #Dacia
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
27. 11. 20171.174 €zlacnenie1.299 €
20. 11. 2017zlacnenie1.174 €zlacnenie1.302 €
13. 11. 2017zdraženie1.178 €zdraženie1.330 €
6. 11. 2017zdraženie1.172 €zdraženie1.327 €
30. 10. 2017zdraženie1.162 €zdraženie1.297 €
23. 10. 2017zdraženie1.151 €zlacnenie1.267 €
16. 10. 2017zlacnenie1.134 €zdraženie1.271 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk