Čína je pre Škodu kľúčovým trhom. Len vlani tam predala viac ako 330 000 áut. To je takmer tretina jej celosvetovej produkcie. Tento rok to určite nebude inak, ako naznačujú doterajšie štatistiky. Potom sa netreba čudovať, že kvôli Číne je český výrobca schopný upraviť svoje modely presne podľa vkusu tamojších zákazníkov. A nejde o maličkosti. Dokázal to už v minulosti, napríklad predĺženým modelom Yeti s rezervným kolesom uchyteným na piatych krídlových dverách. A podobnú transformáciu teraz podstúpi aj novučičký Karoq.
V Číne predstavená verzia má rázvor náprav natiahnutý na 2 688 mm, čo je o 50 viac v porovnaní s európskym štandardom. Celková dĺžka tohto modelu pritom narástla na 4 432 mm. A keďže zadný previs má len o dva milimetre viac, je jasné, že celý prírastok pripadá na zadné dvere a oblasť zadných sedadiel. Jednoducho, je tu o päť centimetrov viac miesta na nohy. Zadné výklopné veko však ostalo pôvodné. Rezerva je, tak ako v Európe, pod podlahou. Predĺženie Karoqu je však trošku paradoxné.
A to vzhľadom na prítomnosť väčšieho Kodiaqu. Dĺžkový rozdiel medzi oboma modelmi sa totiž „scvrkol“ na 26 cm. Takže čínsky Karoq k nemu nemá naozaj ďaleko, i keď tretí rad sedadiel neponúkne. Čínsky derivát tiež pridáva viac chrómu, ktorý v tejto krajine priam milujú. Zdobí masku, nárazníky aj okná. Čínskej záľube v technológiách vychádza v ústrety štandardným digitálnym prístrojovým panelom, hotspotom a vyššími úrovňami infotainmentu Columbus a Amundsen. A dokonca diaľkovým štartovaním cez smartfón.
Rozdiely nájdeme aj pod kapotou, kde ostáva Škoda verná 4-valcom. Motor 1,0 TSI v ponuke nefiguruje. Zastúpi ho starý známy 4-valec 1,2 TSI (85 kW). Nekoná sa ani nový 4-valec 1,5 TSI Evo. Silnejšou alternatívou je 4-valc 1,4 TSI ( 110 kW). Obe pohonné jednotky sú spojené výlučne so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG a predným náhonom. Štvorkolka teda v Číne chýba. Práve tento fakt najviac odlíši čínsky Karoq od čínskeho Kodiaqu. Aspoň zatiaľ, nie je totiž vylúčené, že časom sa 4×4 v Karoqu objaví.