Škoda Karoq je v Číne dlhá takmer ako Kodiaq!

Pre čínsky trh pripravila Škoda špecifickú verziu nového SUV Karoq. Podobne ako pri Škode Yeti sa bude líšiť najmä väčšou dĺžkou. Zmeny sú aj pod kapotou. Paradoxne, štvorkolku Číňania zatiaľ nedostanú.

29.11.2017 16:00
debata (2)
Čínska verzia Karoqu, predávaná ako Ke Louke,... Foto: Škoda-Auto
Škoda Karoq - čínska verzia 2018 Čínska verzia Karoqu, predávaná ako Ke Louke, má viac ozdobného chrómu, a najmä o 50 mm dlhší rázvor náprav.

Čína je pre Škodu kľúčovým trhom. Len vlani tam predala viac ako 330 000 áut. To je takmer tretina jej celosvetovej produkcie. Tento rok to určite nebude inak, ako naznačujú doterajšie štatistiky. Potom sa netreba čudovať, že kvôli Číne je český výrobca schopný upraviť svoje modely presne podľa vkusu tamojších zákazníkov. A nejde o maličkosti. Dokázal to už v minulosti, napríklad predĺženým modelom Yeti s rezervným kolesom uchyteným na piatych krídlových dverách. A podobnú transformáciu teraz podstúpi aj novučičký Karoq.

Celé predĺženie pripadá na oblasť zadných... Foto: Škoda-Auto
Škoda Karoq - čínska verzia 2018 Celé predĺženie pripadá na oblasť zadných sedadiel. Vidieť to na dlhších dverách.

V Číne predstavená verzia má rázvor náprav natiahnutý na 2 688 mm, čo je o 50 viac v porovnaní s európskym štandardom. Celková dĺžka tohto modelu pritom narástla na 4 432 mm. A keďže zadný previs má len o dva milimetre viac, je jasné, že celý prírastok pripadá na zadné dvere a oblasť zadných sedadiel. Jednoducho, je tu o päť centimetrov viac miesta na nohy. Zadné výklopné veko však ostalo pôvodné. Rezerva je, tak ako v Európe, pod podlahou. Predĺženie Karoqu je však trošku paradoxné.

Interiér má na rozdiel od Európy štandardne... Foto: Škoda-Auto
Škoda Karoq - čínska verzia 2018 Interiér má na rozdiel od Európy štandardne dodávaný virtuálny prístrojový panel.

A to vzhľadom na prítomnosť väčšieho Kodiaqu. Dĺžkový rozdiel medzi oboma modelmi sa totiž „scvrkol“ na 26 cm. Takže čínsky Karoq k nemu nemá naozaj ďaleko, i keď tretí rad sedadiel neponúkne. Čínsky derivát tiež pridáva viac chrómu, ktorý v tejto krajine priam milujú. Zdobí masku, nárazníky aj okná. Čínskej záľube v technológiách vychádza v ústrety štandardným digitálnym prístrojovým panelom, hotspotom a vyššími úrovňami infotainmentu Columbus a Amundsen. A dokonca diaľkovým štartovaním cez smartfón.

Rozdiely nájdeme aj pod kapotou, kde ostáva Škoda verná 4-valcom. Motor 1,0 TSI v ponuke nefiguruje. Zastúpi ho starý známy 4-valec 1,2 TSI (85 kW). Nekoná sa ani nový 4-valec 1,5 TSI Evo. Silnejšou alternatívou je 4-valc 1,4 TSI ( 110 kW). Obe pohonné jednotky sú spojené výlučne so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG a predným náhonom. Štvorkolka teda v Číne chýba. Práve tento fakt najviac odlíši čínsky Karoq od čínskeho Kodiaqu. Aspoň zatiaľ, nie je totiž vylúčené, že časom sa 4×4 v Karoqu objaví.
Škoda Karoq - čínska verzia 2018
Škoda Karoq - čínska verzia 2018
+5Škoda Karoq - čínska verzia 2018

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 2 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Škoda Auto #Škoda #Škoda Karoq
Články podľa značiek