VW odhalil plány s motorom 1,5 TSI Evo. Spriatelí ho s elektrinou

01.12.2017 12:00

Nováčik v ponuke koncernu Volkswagen, 4-valec 1,5 TSI Evo, má veľké ambície. Chce zatieniť naftové motory. Bude však potrebovať výpomoc elektromotorov.

Nové verzie motora 1,5 TSI Evo dostanú nielen...
Nové verzie motora 1,5 TSI Evo dostanú nielen variabilnú geometriu lopatiek turbodúchadla, ale aj 48 V elektrický okruh a výkonný reverzibilný alternátor. Vďaka nemu bude možné motor vypínať a štartovať aj počas jazdy. Autor: Volkswagen

Nový 4-valec 1,5 TSI Evo predstavil koncern VW vlani na motorárskom sympóziu vo Viedni. Zatiaľ sa ukázal len vo verzii s výkonom 110 kW. Napríklad v novom Golfe, VW Tiguan, Škode Karoq, Octavii či Seate Ibiza Cupra. Nasledovať budú ďalšie desiatky modelov, kde vystrieda starší agregát 1,4 TSI. Tam sa však jeho kariéra nekončí. Koncern Volkswagen s ním má veľké plány a pripravuje hneď niekoľko výkonových verzií. Pôjde o odpoveď na emisný škandál Dieselgate, kde aspoň v modeloch nižšej a nižšej strednej triedy zastúpi „špinavé“ diesely.

Druhá verzia motora 1,5 TSI Evo bude okrem...
Druhá verzia motora 1,5 TSI Evo bude okrem mikrohybridnej sústavy spojená s ďalším elektromotorom s výkonom 26 kW. Systém má ušetriť až dva litre paliva. Autor: Volkswagen

Dosiahnuť však účinnosť vznetových agregátov nebude ľahké. Nestačí len Millerov cyklus, vypínanie valcov či vysoký kompresný pomer a variabilná geometria lopatiek turbodúchadla. Na pomoc má prísť elektrifikácia. Motor preto Volkswagen spojí so 48 V elektrickým okruhom, čo znamená možnosť použiť mikrohybridnú sústavu MHEV (Mild Hybrid Electric Vehicle). Klasický alternátor a štartér tak nahradí výkonný štartér-generátor. Vďaka nemu bude motor pri brzdení odovzdávať rekuperovanú energiu malej li-ion batérii a bude schopný častejšieho vypínania a štartovania. Teda aj počas jazdy.

Zároveň môže tento reverzibilný alternátor podporiť akceleráciu. V tejto verzii, ktorá by mala mať výkon 96 kW, očakáva koncern VW priemernú spotrebu pri Golfe len 4,8 litra benzínu na 100 km, a to podľa novej prísnejšej metodiky WLTP. Ešte viac paliva má šetriť systém MHEV+, ktorý doplní technológiu o druhý elektromotor s výkonom 26 kW, umiestneným buď v dvojspojkovej prevodovke, alebo na zadnej náprave. To znamená čisto elektrický pohon pri nízkych rýchlostiach, minimálne pri parkovaní, účinnejšiu rekuperáciu a ešte častejšie vypínanie spaľovacieho motora. Apetít by mal klesnúť až o dva litre.

A kedy sa nových verzií motora dočkáme? Systém MHEV sa možno objaví ešte v tejto generácii Golfu. Modifikácia MHEV+ príde pravdepodobne až s jeho novou generáciou naplánovanou na rok 2019. Ešte skôr určite uvidíme verzie motora upravené na spaľovanie zemného plynu.

VW -
		motor 1,5 TSI
		Evo
VW - motor
		1,5 TSI
		Evo
+2VW - motor 1,5 TSI
		Evo

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#VW #Volkswagen #1.5 TSI
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
27. 11. 20171.174 €zlacnenie1.299 €
20. 11. 2017zlacnenie1.174 €zlacnenie1.302 €
13. 11. 2017zdraženie1.178 €zdraženie1.330 €
6. 11. 2017zdraženie1.172 €zdraženie1.327 €
30. 10. 2017zdraženie1.162 €zdraženie1.297 €
23. 10. 2017zdraženie1.151 €zlacnenie1.267 €
16. 10. 2017zlacnenie1.134 €zdraženie1.271 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk