VW odhalil plány s motorom 1,5 TSI Evo. Spriatelí ho s elektrinou

Nováčik v ponuke koncernu Volkswagen, 4-valec 1,5 TSI Evo, má veľké ambície. Chce zatieniť naftové motory. Bude však potrebovať výpomoc elektromotorov.

01.12.2017 12:00
debata (1)
Nové verzie motora 1,5 TSI Evo dostanú nielen... Foto: Volkswagen
VW - motor 1,5 TSI Evo Nové verzie motora 1,5 TSI Evo dostanú nielen variabilnú geometriu lopatiek turbodúchadla, ale aj 48 V elektrický okruh a výkonný reverzibilný alternátor. Vďaka nemu bude možné motor vypínať a štartovať aj počas jazdy.

Nový 4-valec 1,5 TSI Evo predstavil koncern VW vlani na motorárskom sympóziu vo Viedni. Zatiaľ sa ukázal len vo verzii s výkonom 110 kW. Napríklad v novom Golfe, VW Tiguan, Škode Karoq, Octavii či Seate Ibiza Cupra. Nasledovať budú ďalšie desiatky modelov, kde vystrieda starší agregát 1,4 TSI. Tam sa však jeho kariéra nekončí. Koncern Volkswagen s ním má veľké plány a pripravuje hneď niekoľko výkonových verzií. Pôjde o odpoveď na emisný škandál Dieselgate, kde aspoň v modeloch nižšej a nižšej strednej triedy zastúpi „špinavé“ diesely.

Druhá verzia motora 1,5 TSI Evo bude okrem... Foto: Volkswagen
VW - motor 1,5 TSI Evo Druhá verzia motora 1,5 TSI Evo bude okrem mikrohybridnej sústavy spojená s ďalším elektromotorom s výkonom 26 kW. Systém má ušetriť až dva litre paliva.

Dosiahnuť však účinnosť vznetových agregátov nebude ľahké. Nestačí len Millerov cyklus, vypínanie valcov či vysoký kompresný pomer a variabilná geometria lopatiek turbodúchadla. Na pomoc má prísť elektrifikácia. Motor preto Volkswagen spojí so 48 V elektrickým okruhom, čo znamená možnosť použiť mikrohybridnú sústavu MHEV (Mild Hybrid Electric Vehicle). Klasický alternátor a štartér tak nahradí výkonný štartér-generátor. Vďaka nemu bude motor pri brzdení odovzdávať rekuperovanú energiu malej li-ion batérii a bude schopný častejšieho vypínania a štartovania. Teda aj počas jazdy.

Zároveň môže tento reverzibilný alternátor podporiť akceleráciu. V tejto verzii, ktorá by mala mať výkon 96 kW, očakáva koncern VW priemernú spotrebu pri Golfe len 4,8 litra benzínu na 100 km, a to podľa novej prísnejšej metodiky WLTP. Ešte viac paliva má šetriť systém MHEV+, ktorý doplní technológiu o druhý elektromotor s výkonom 26 kW, umiestneným buď v dvojspojkovej prevodovke, alebo na zadnej náprave. To znamená čisto elektrický pohon pri nízkych rýchlostiach, minimálne pri parkovaní, účinnejšiu rekuperáciu a ešte častejšie vypínanie spaľovacieho motora. Apetít by mal klesnúť až o dva litre.

A kedy sa nových verzií motora dočkáme? Systém MHEV sa možno objaví ešte v tejto generácii Golfu. Modifikácia MHEV+ príde pravdepodobne až s jeho novou generáciou naplánovanou na rok 2019. Ešte skôr určite uvidíme verzie motora upravené na spaľovanie zemného plynu.
VW - motor 1,5 TSI Evo
VW - motor 1,5 TSI Evo
+2VW - motor 1,5 TSI Evo

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #VW #1.5 TSI
Články podľa značiek