Niežeby Mazda nemala skúsenosti s preplňovanými benzínovými motormi, spomeňme aspoň jej hothatch Mazdu 3 MPS, ktorá bola so svojimi 260 koňmi svojho času najvýkonnejšou predokolkou, ale posledné roky fandí atmosfére. Po príchode novej generácie motorov Skyactiv-G s extrémne vysokým kompresným pomerom 14,0 : 1, sa z jej ponuky turbá jednoducho vytratili. A bola zato kladne hodnotená. Práve Mazda totiž dokázala, že vysoká účinnosť preplňovaných maloobjemových motorov funguje len v laboratóriu, kým jej atmosférické agregáty s objemom 1,5 a 2,0 litra aj v skutočnej premávke.
S technológiou Skyactiv-G prežila prakticky celé obdobie downsizingu a turbomódy. Pritom poskytla vodičom radosť z harmonickej charakteristiky atmosférických motorov. A urobila dobre, pretože éra klamstiev a zavádzania s údajmi o spotrebe s príchodom novej metodiky merania WLTP pomaly končí. No tento rok sa stalo čosi zvláštne. Jej veľký americký crossover CX-9 dostal preplňovaný 4-valec Skyactiv-G 2,5 T a na trhu v USA s ním zaznamenala ohromný úspech. Spreneverila sa teda Mazda svojim zásadám? Celkom nie. Tento relatívne veľký motor totiž nahradil podstatne smädnejší 3,7-litrový atmosférický 6-valec.
V tomto prípade teda downsizing fungoval. A tak sa Mazda rozhodla nasadiť túto novú pohonnú jednotku aj v inovovanom modelovom rade 6. Ten má práve premiéru na autosalóne v Los Angeles. Motor dáva výkon 186 kW a 420 Nm krútiaceho momentu. Technológia Dynamic Pressure Turbo, ktorá spočíva v úzkom kanále privádzajúcom spaliny k turbodúchadlu, má pritom zabezpečiť okamžitú reakciu na stlačenie plynu. Výsledkom je vysoký výkon a krútiaci moment na úrovni atmosférických 8-valcov s objemom štyroch litrov. Pritom má byť motor vzorovo úsporný.
Presné údaje a prevádzkové parametre zatiaľ nepoznáme, ale vieme, že agregát využíva technológiu vypínania dvoch valcov, ktoré sa deaktivujú pri nízkom zaťažení a rýchlostnom rozpätí od 30 do 80 km/h. Motor je spojený výlučne so 6-stupňovou automatickou prevodovkou. Systém rekuperácie energie i-Eloop s prídavným kondenzátorom, ktorý napájal ušetrenou energiou elektrické systémy vozidla, tu však už nenájdete. Mazda s ním potichu skončila, pretože jeho efekt nedokázal kompenzovať vysokú cenu technológie.
Spolu s novým motorom prichádza Mazda 6 s faceliftom. Evidentná je nová maska inšpirovaná opäť veľkým SUV CX-9, čo vidieť na tvare chrómových „krídiel“. Nová je paleta farieb a 17– až 19-palcových kolies. Podvozok s novým naladením pružín a tlmičov, ale tiež modifikované riadenie. To má priniesť neutrálnejšie správanie v zákrutách. Interiér zas dostal nový volant, novú palubnú dosku, ventilované sedadlá a väčší objem čalúnených častí či nové dekorácie z dreva. Mazda 6 tak získala prémiovejší charakter. Ovládanie uľahčuje väčšia 8-palcová dotyková obrazovka infotainmentu.