Mazda 6: Silné turbo pod kapotou? Áno, je realitou

Mazda, jedna z posledných značiek odolávajúca downsizingu a turbomóde, mení stratégiu. Pod kapotu inovovanej Mazdy 6 nainštalovala preplňovaný 4-valec Skyactiv-G 2,5 T.

05.12.2017 06:00
debata
Inovovaná Mazda 6 sa pri facelifte inšpirovala... Foto: Mazda
Mazda 6 - 2018 Inovovaná Mazda 6 sa pri facelifte inšpirovala v USA mimoriadne úspešným veľkým crossoverom CX-9. Vidieť to na rozšírenej prednej maske s chrómovými „krídlami“, ktoré zasahujú až do reflektorov.

Niežeby Mazda nemala skúsenosti s preplňovanými benzínovými motormi, spomeňme aspoň jej hothatch Mazdu 3 MPS, ktorá bola so svojimi 260 koňmi svojho času najvýkonnejšou predokolkou, ale posledné roky fandí atmosfére. Po príchode novej generácie motorov Skyactiv-G s extrémne vysokým kompresným pomerom 14,0 : 1, sa z jej ponuky turbá jednoducho vytratili. A bola zato kladne hodnotená. Práve Mazda totiž dokázala, že vysoká účinnosť preplňovaných maloobjemových motorov funguje len v laboratóriu, kým jej atmosférické agregáty s objemom 1,5 a 2,0 litra aj v skutočnej premávke.

S technológiou Skyactiv-G prežila prakticky celé obdobie downsizingu a turbomódy. Pritom poskytla vodičom radosť z harmonickej charakteristiky atmosférických motorov. A urobila dobre, pretože éra klamstiev a zavádzania s údajmi o spotrebe s príchodom novej metodiky merania WLTP pomaly končí. No tento rok sa stalo čosi zvláštne. Jej veľký americký crossover CX-9 dostal preplňovaný 4-valec Skyactiv-G 2,5 T a na trhu v USA s ním zaznamenala ohromný úspech. Spreneverila sa teda Mazda svojim zásadám? Celkom nie. Tento relatívne veľký motor totiž nahradil podstatne smädnejší 3,7-litrový atmosférický 6-valec.

Interiér má prémiovejší charakter. Používa viac... Foto: Mazda
Mazda 6 - 2018 Interiér má prémiovejší charakter. Používa viac kože a dreva. Nový je volant, palubná doska, ventilované sedadlá aj 8-palcový displej multimediálneho rozhrania.

V tomto prípade teda downsizing fungoval. A tak sa Mazda rozhodla nasadiť túto novú pohonnú jednotku aj v inovovanom modelovom rade 6. Ten má práve premiéru na autosalóne v Los Angeles. Motor dáva výkon 186 kW a 420 Nm krútiaceho momentu. Technológia Dynamic Pressure Turbo, ktorá spočíva v úzkom kanále privádzajúcom spaliny k turbodúchadlu, má pritom zabezpečiť okamžitú reakciu na stlačenie plynu. Výsledkom je vysoký výkon a krútiaci moment na úrovni atmosférických 8-valcov s objemom štyroch litrov. Pritom má byť motor vzorovo úsporný.

Najväčšou novinkou je však tento preplňovaný... Foto: Mazda
Mazda 6 - motor Skyactiv-G 2,5 T Najväčšou novinkou je však tento preplňovaný 4-valec Skyactiv-G 2,5 T s výkonom 186 kW a vypínaním dvoch valcov.

Presné údaje a prevádzkové parametre zatiaľ nepoznáme, ale vieme, že agregát využíva technológiu vypínania dvoch valcov, ktoré sa deaktivujú pri nízkom zaťažení a rýchlostnom rozpätí od 30 do 80 km/h. Motor je spojený výlučne so 6-stupňovou automatickou prevodovkou. Systém rekuperácie energie i-Eloop s prídavným kondenzátorom, ktorý napájal ušetrenou energiou elektrické systémy vozidla, tu však už nenájdete. Mazda s ním potichu skončila, pretože jeho efekt nedokázal kompenzovať vysokú cenu technológie.

Spolu s novým motorom prichádza Mazda 6 s faceliftom. Evidentná je nová maska inšpirovaná opäť veľkým SUV CX-9, čo vidieť na tvare chrómových „krídiel“. Nová je paleta farieb a 17– až 19-palcových kolies. Podvozok s novým naladením pružín a tlmičov, ale tiež modifikované riadenie. To má priniesť neutrálnejšie správanie v zákrutách. Interiér zas dostal nový volant, novú palubnú dosku, ventilované sedadlá a väčší objem čalúnených častí či nové dekorácie z dreva. Mazda 6 tak získala prémiovejší charakter. Ovládanie uľahčuje väčšia 8-palcová dotyková obrazovka infotainmentu.
Mazda 6 - 2018
Mazda 6 - 2018
+12Mazda 6 - 2018

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Mazda #Mazda 6 #Skyactiv-G
Články podľa značiek