Lexus RX L: Luxusné SUV odvezie sedem cestujúcich. A komfortne

Lexus rozširuje ponuku luxusného SUV RX o predĺženú verziu L. Bez ústupkov v dizajne a komforte teraz odvezie siedmich cestujúcich. Novinku predstavil na kalifornskom autosalóne v Los Angeles.

07.12.2017 06:00
debata
Predĺžený Lexus RX si zachoval pôvodný rázvor... Foto: Lexus
Lexus RX L - 2018 Predĺžený Lexus RX si zachoval pôvodný rázvor náprav. Centimetre pribudli len na zadnom previse. Spredu si takmer nič nevšimnete.

Nový Lexus RX L absolvoval síce svetový debut v Kalifornii, ale patril k tým premiéram, z ktorých budú mať úžitok aj Európania. Na trh by sa mal dostať na jar budúceho roka. Novinka síce vychádza zo známeho prémiového SUV RX, ktoré má za sebou už dve dekády kariéry a jeho posledná generácia je na trhu od roku 2015, ale je tu zásadná zmena. Písmeno L v názve naznačuje, že Lexus svoju vlajkovú loď s outdoorovými ambíciami predĺžil. Dôvod? Tri rady sedadiel a sedem cestujúcich na palube. Doteraz zvládol takúto úlohu jedine luxusný off-road Lexus RX odvodený z Toyoty Land Cruiser V8.

Dizajnéri však pristúpili k úpravám veľmi citlivo. Rázvor náprav s hodnotou 2 790 mm ostal bez zmien. Natiahol sa len zadný previs. O koľko presne, zatiaľ automobilka neprezradila. Odhadujeme asi150 mm. Motív plávajúcej strechy ostal tiež zachovaný, zadné veko je však kolmejšie. Práve to umožnilo vytvoriť v zadnej časti kabíny dostatok miesta pre tretiu lavicu delenú v pomere 40 : 60. Ako sa na Lexus patrí, sklopné sedadlá sú už v sérii vybavené elektrickým ovládaním a koženým čalúnením. Podľa automobilky, má tretí rad poskytnúť rovnaký komfort, aký majú cestujúci v druhom rade.

Dizajnéri pristúpili k predĺženiu veľmi... Foto: Lexus
Lexus RX L - 2018 Dizajnéri pristúpili k predĺženiu veľmi citlivo. Zachovali plávajúci strechu aj čiastočne zatmavený zadný stĺpik. Zadné veko je však kolmejšie, aby vytvorilo viac miesta v kabíne.

Trik spočíva v umiestnení druhého radu vyššie ako toho tretieho, čo vytvára priestor pre chodidlá zadných pasažierov. Nastupovanie uľahčuje posuvný druhý rad. K manipulácii stačí zatiahnuť za jedinú páčku. O pohodlie sa stará aj štandardne dodávaná trojzónová klimatizácia či dodatočné držiaky nápojov a osvetlenie. Po sklopení tretieho radu do podlahy vzniká v kufri vodorovná úložná plocha. Presný objem Lexus neprezradil, zato vieme, že za príplatok si môžete dopriať elektricky ovládané zadné veko so senzorom. Takže k otvoreniu stačí priložiť ruku k blízkosti loga. V batožinovom priestore nechýba ani schránka na uloženie kazety s plató.

Palubná doska je identická s krátkou verziou... Foto: Lexus
Lexus RX L - 2018 Palubná doska je identická s krátkou verziou RX. To znamená aj 8-palcový displej multimediálneho rozhrania. V sérii je tiež kožené čalúnenie a bezpečnostný balík Lexus Safety System+.

Kvôli tretiemu radu sedadiel musel Lexus predĺžiť priebežné závesové airbagy, ktoré teraz chránia aj zadných cestujúcich. RX L tiež preberá bezpečnostný balík Lexus Safety System+ s varovaním pred kolíziou, detekciou chodcov, monitorovaním a udržiavaním v jazdnom prúde, automatickým prepínaním diaľkových svetiel a adaptívnym tempomatom. Za príplatok dostanete monitorovanie slepých uhlov zrkadiel, adaptívne svetlá či monitorovanie premávky za vozidlom pri cúvaní. Nemení sa ani ponuka pohonov, hoci do Európy sa dostane výlučne hybridná verzia.

Tretí rad sedadiel je umiestnený nižšie ako... Foto: Lexus
Lexus RX L - 2018 Tretí rad sedadiel je umiestnený nižšie ako druhý, čo je dosť nezvyklé. Vytvára to však viac miesta na nohy pre cestujúcich vzadu. Sedadlá sú ovládané elektricky, a to v rámci sériovej výbavy.

Základom je Lexus RX350L s vidlicovým 6-valcom s objemom 3,5 litra, výkonom 221 kW, 8-stupňovou prevodovkou a pohonom predných kolies. Ten sa na starý kontinent z USA nedostane. Podobne RX L neráta ani s preplňovaným 4-valcom 2,0t, ktorý používa krátka verzia. Hybrid RX450hL skombinuje motor 3,5 V6 pracujúci v Atkinsonovom cykle (193 kW) s dvojicou elektromotorov – jedným v planétovej prevodovke (120 kW) a druhým na zadnej náprave (50 kW), ktorý zabezpečuje v prípade potreby pohon zadných kolies E-Four. Celkový výkon sústavy je naladený na 230 kW.

Ovládačom jazdných režimov je možné voliť čisto elektrický mód EV, ktorý nájde uplatnenie najmä pri parkovaní a v kolónach. Presné prevádzkové parametre Lexus nezverejnil. Nebudú ale iste ďaleko od hybridnej verzie „krátkeho“ RX. Očakávať tak môžeme maximálnu rýchlosť 200 km/h a akceleráciu z 0 na 100 km/h pod osem sekúnd. Normovaná spotreba bude približne 5,5 litra benzínu na 100 km. Podvozok s prednými tlmičovými vzperami McPherson a zadnou viacprvkovou nápravou sa nemení. Štandardom je aj adaptívne odpruženie.
Lexus RX L - 2018
Lexus RX L - 2018
+15Lexus RX L - 2018

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Lexus #Lexus RX #autosalón Los Angeles 2017 #lexus RX L
Články podľa značiek