BMW ohúrilo svet svojím ekologickým siuperšportom s 3-valcovým motorom a elektromotorom na prednej náprave už roku 2013. Otvorená verzia Spyder sa dokonca predstavila ešte o rok skôr na autosalóne v Detroite. Kým však kupé dorazilo na výrobné linky, roadster na seba nechal čakať neskutočných päť rokov. Napokon upraviť karosériu vyrobenú z plastov vystužených uhlíkovými vláknami (CFRP) nie je vôbec jednoduché. Navyše sa 2+2 miestne kupé nepredávalo tak, ako si Mníchov pôvodne predstavoval. No nakoniec dostal roadster predsa len zelenú a automobilka sním zažiarila minulý týždeň na motošou v Los Angeles.
Je to opäť nádherný a najmä futuristický kus auta. Novinkou je ľahká viacvrstvová plátenná strecha, ktorú ovláda elektrický mechanizmus. Otvorenie a zatvorenie trvá len 15 sekúnd a je povolené do rýchlosti 50 km/h. Z tohto dôvodu však prišiel roadster o zadné sedadlá. Dvojčlenná posádka má ale o to viac miesta na batožinu. Aj so zloženou strechou vzrástla prepravná kapacita o 100 litrov. Sympatické je aj zachovanie krídlových dverí, dokonca bezrámových. Vyrobené sú z karbónu a vonkajšieho hliníkového opláštenia. Karbónový je tiež ultrapevný rám čelného okna. Pevnosť otvorenej karosérie posilňujú dodatočné vzpery.
Aj z tohto dôvodu vrástla hmotnosť novinky v porovnaní s Coupé o 60 kg. Na dynamike sa to však neprejaví. Spolu s roadsterom totiž prichádza modernizovaný plug-in hybridný pohon. Základom je stále 1,5-litrový preplňovaný 3-valec TwinPower Turbo s nezmeneným výkonom 170 kW, má však športovejší zvuk, filter pevných častíc a k dispozícii silnejší elektromotor na prednej náprave. Jeho výkon vzrástol o 9 kW na konečných 105. Sústava je naladená na výsledných 275 kW. Takže kupé šprintuje na stovku za 4,4 sekundy a o málo ťažší roadster o dve desatinky dlhšie. Maximálna rýchlosť je pritom obmedzená na obligátnych 250 km/h.
Podstatná je nová li-ion batéria, umiestnená v centrálnom tuneli skeletu s kapacitou zvýšenou zo 7,1 na 11,6 kWh. To znamená predĺženie čisto elektrického dojazdu v režime eDrive z 37 na 55 km, a to rýchlosťou do 120 km/h, čo je o 50 viac ako v minulosti. Celú sústavu dopĺňa 6-stupňový automat. Normovaná spotreba potom predstavuje rozprávkových 1,9 litra benzínu na 100 km, čo je ešte o dva decilitre menej ako doteraz. Roadster je o 0,2 litra smädnejší. Dynamika je o to presvedčivejšia, že v sériovej výbave sú adaptívne tlmiče a nové 20-palcové disky kolies s hmotnosťou zníženou o jeden kilogram. Paletu farieb doplnili nové laky E-Copper a Donington Grey.