V dobe prísneho sledovania emisných noriem to majú výkonné automobily ťažké. Dvojnásobne to platí pre koncern Volkswagen, ktorý sa musí vyrovnávať s následkami aféry Dieselgate. Napriek tomu však nezanevrel na vysokovýkonné deriváty svojich modelov. Potvrdzuje to aj príchod Volkswagenu T-Roc R.
Zaujímavé je, že podľa nomenklatúry wolfsburgskej značky by mala nasledovať verzia GTI, no v prípade T-Rocu sa výrobca rozhodol siahnuť po označení „R“, ktoré kompaktné SUV preberá od Golfu. Okrem označenia sa s Golfom delí aj o platformu MQB A. Poháňať ho bude preplňovaný dvojlitrový štvorvalec s výkonom 228 kW, čo predstavuje 306 koní.Vďaka nim zvládne T-Roc R šprintovať z 0 na 100 km/h za približne päť sekúnd. Hoci v koncernovej hierarchii vytvorí alternatívu ku Golfu, jeho paralelou bude vrcholná verzia španielskeho Seatu Ateca Cupra. Aby si však pozíciu najprestížnejšieho modelu zachovala materská značka, Ateca Cupra bude mať výkon motora upravený na rovných 300 konských síl.
Pokiaľ ide o vonkajší vzhľad, T-Roc R má šancu zmazať najslabšiu stránku Golfu, ktorou je pomerne konzervatívny dizajn. Volkswagen T-Roc chce jednoznačne osloviť zákazníkov odvážnym zovňajškom a v prípade ostrej verzie budú môcť tvorcovia posunúť hranice ešte o niečo ďalej. Na druhej strane vyššia svetlá výška a viac kilogramov sa negatívne prejavia na jazdných vlastnostiach.

V súčasnosti ostrá verzia Volkswagenu T-Roc podstupuje testy na referenčnom okruhu Nürburgring. Dátum uvedenia na trh zatiaľ stanovený nebol. Doposiaľ je najvýkonnejšou možnosťou T-Roc so 140 kW (187 k). Ostré SUV by malo v základnej výbave počítať okrem pohonu oboch náprav 4Motion aj s adaptívnymi tlmičmi DCC a devätnásťpalcovými diskami kolies.