Nájsť v dnešnej ponuke áut atmosférický motor je už pomaly raritou. Trend downsizingu totiž za posledné roky viedol k nahrádzaniu zdvihového objemu motorov preplňovaním. To všetko kvôli metodike merania emisií, kde dokázali malé turbomotory najlepšie klamať v laboratóriách. Teraz nás ale problém emisií nezaujíma. Podstatné je, že nástup preplňovaných agregátov priniesol aj svoje negatíva. Tým najznámejším je ich odveký problém, takzvaná turbodiera. Je to oneskorená reakcia na stlačenie plynového pedálu.
Spôsobuje ju to, že preplňovaný motor potrebuje istý čas, aby pri požiadavke akcelerácie vytvoril dostatok plynov a tlaku na roztočenie turbíny. Takže skutočný záťah prichádza až po pár sekundách. Zvlášť citeľné je to pri motoroch s malým objemom, ktoré už z podstaty produkujú menej spalín. Výrobcovia to riešia odľahčením turbín, viackanálovými prívodmi plynov k turbodúchadlám (Twinscroll), meniteľnou geometriou lopatiek, zapojením viacerých turbodúchadiel rôzneho priemeru či najnovšie dokonca elektrickým pohonom kompresora.
Volvo však teraz prichádza s geniálne jednoduchým riešením, ktoré nič také nepotrebuje. Systém PowerPulse si jednoducho stlačené plyny uschová v dvojlitrovom zásobníku v režime, keď je ich prebytok. Ako náhle vznikne potreba akcelerácie, otvorí sa ventil a unikajúce plyny zvýšia tlak vo výfukovom potrubí a to okamžite. Táto malá „injekcia“ stačí roztočiť turbodúchadlo, kým dorazia plyny zo spaľovacieho priestoru. Turbodiera je razom preč.
Zatiaľ švédska automobilka využíva PowerPuls len pri naftových motoroch, ale vzhľadom na to, že jej nová generácia 4-valcov Drive-E má maximálny objem dvoch litrov, nie je vylúčené, že systém sa objaví aj v zážihových jednotkách. A veľmi prospešný by bol aj v novom 3-valci T3 s objemom len 1,5 litra, ktorý debutuje v novom SUV XC40.