Škoda Fabia Edition R5: Krátky návrat štvorvalca RS nenahradí

Nová generácia Fabie nielenže prišla o ostrú verziu RS, ale tento rok aj o posledný 4-valcový motor. A to tak v benzínovej, ako aj v dieselovej ponuke. Záplatou sa stane limitovaná séria Edition R5. Pod kapotou počíta s motorom 1,4 TSI.

19.12.2017 16:00
debata (1)
Najvýkonnejšia Fiaba súčasnej generácie bude... Foto: Škoda-Auto
Škoda Fabia Edition R5 - 2018 Najvýkonnejšia Fiaba súčasnej generácie bude vychádzať z verzie Monte Carlo. Na rozdiel od nej však môže počítať so 4-valcovým motorom 1,4 TSI spárovaným so 7-stupňovou prevodovkou DSG.

Trend downsizingu zasiahol aj Fabiu. Tento rok prišla o posledný štvorvalcový motor. Agregát 1,2 TSI totiž vystriedal nový 3-valec 1,0 TSI. Kde sú časy, keď sa mohla pýšiť verziou RS, ktorej predné kolesá poháňal výkonný 4-valec 1,4 TSI (132 kW), vybavený turbom aj kompresorom. Na jednej strane za tým stoja emisie a na druhej len vlažná reakcia zákazníkov na športový derivát Fabie. Jednoducho v Škode zistili, že publiku stačí červeno-čierna karoséria a hliníkové disky Fabie Monte Carlo a je úplne jedno, či pod kapotou pradie trojvalec 1,2 HTP, či najslabšia verzia 1,2 TSI.

Lenže od tohto roka nemôžete mať ani tú. O to zvláštnejšie, že Škoda práve žne veľké úspechy. Pontus Tidemand a Jonas Andersson vyhrali s Fabiou kategóriu WRC 2 a tím Škody získal titul medzi výrobcami. Rovnako sa Fabii darilo v ázijsko-pacifickej či juhoamerickej zóne. V produkcii Škody by ste však dnes márne hľadali čosi, čo by využilo imidž získaný v športovom súťažení. Fabia RS v pláne chýba a chýbať bude. Situáciu tak v Boleslavi vyriešia aspoň limitovanou sériou Edition R5. O výkone pôvodnej RS môže síce stále len snívať, no koní pod kapotou bude predsa len viac. Navyše zo štvorvalca.

O vizuálny efekt sa starajú najmä 17-palcové... Foto: Škoda-Auto
Škoda Fabia Edition R5 - 2018 O vizuálny efekt sa starajú najmä 17-palcové disky kolies dostupné v čiernej, zelenej alebo bielej farbe.

Modulárna koncernová technika totiž umožnila, aby konštruktéri použili motor 1,4 TSI s výkonom 92 kW spojený s dvojspojkovou prevodovkou DSG. Znamenať to bude zrýchlenie na stovku za 8,8 sekundy a maximálnu rýchlosť 205 km/h. Emócie pridajú zelené, biele alebo čierne 17-palcové disky kolies Savio, znížený tuhší podvozok a pár doplnkov z Fabie Monte Carlo vrátane čiernej strechy. To platí aj o interiéri so športovým volantom a s anatomickými sedadlami. Výbava je rozšírená o vyhrievané sedadlá, parkovaciu kameru, automatickú klimatizáciu či bezkľúčové odomykanie a štartovanie.

Príliš sa však netešte. Fabia Edition R5 vznikne len v limitovanej 1 300-kusovej sérii a potom sa štvorvalce v tomto modelovom rade opäť vytratia. „Limitka“ bude dostupná okrem Českej republiky a Slovenska aj v Nemecku, Belgicku, Dánsku, Holandsku, Francúzsku, Rakúsku, Taliansku, vo Švajčiarsku, Fínsku, v Nórsku, Estónsku, Litve, Bulharsku a dokonca aj na Islande. Cenu zatiaľ nepoznáme. Nezáujmu sa Edition R5 určite báť nemusí. Škoda len, že keď sa už v Mladej Boleslavi pustili do tohto špeciálneho projektu, „nevyžmýkali“ z limitovanej edície ešte o čosi viac. Veď stará Fabia RS potrebovala k šprintu na stovku o 1,5 sekundy menej.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Škoda #Škoda Fabia #Škoda-Auto #Škoda Fabia R5
Články podľa značiek