Niro nie je žiadnym nováčikom. Na trhu je už viac ako rok. V ponuke Kie predstavovalo významný krok k ekológii. Niro bolo totiž na rozdiel od hybridnej Optimy konštruované od začiatku len pre hybridný pohon. Dostalo atmosférický 4-valec 1,6 GDI (77 kW), elektromotor s výkonom 32 kW a 6-stupňovú dvojspojkovú prevodovku. Celkový výstup sústavy naladili konštruktéri na 104 kW a 265 Nm krútiaceho momentu. Vďaka tomu sa mohlo Niro pochváliť normovanou spotrebou 3,9 litra benzínu na 100 km.
A keďže sesterský Hyundai Ioniq, s ktorým Niro zdieľa technológiu, je na trhu aj v plug-in hybridnej verzii, bolo len otázkou času, kedy sa objaví aj Niro PHEV. Stalo sa tak v marci v Ženeve. Dnes je realitou. Zástrčková verzia má síce identický výkon aj krútiaci moment, no výkon elektromotora narástol na 44,5 kW. K tomu pridáva PHEV balík li-ion batérií s kapacitou 8,9 kWh. Práve tie umožňujú čisto elektrický dojazd do vzdialenosti 55 km. A čo je sympatické, Niro PHEV si dokonca polepšilo v dynamike. To napriek vyššej hmotnosti.
Na rýchlosť 100 km/h akceleruje za 10,8 sekundy, čo je o sedem desatín lepší výsledok ako v prípade základného hybridu. Zákazníkov však bude najviac zaujímať spotreba paliva. Tá normovaná je podľa údajov výrobcu len 1,3 litra na 100 km, čo zodpovedá emisiám 30 g CO2 na kilometer. Samozrejme, hovoríme o spotrebe na prvých 100 km jazdy z ktorých viac ako polovicu absolvuje Niro ako čistý elektromobil. S efektívnym využívaním energie pritom pomáha takzvaný Eco Driving Assistant System (Eco DAS).
Ten obsahuje asistent pre zotrvačnú jazdu a podľa profilu trasy upozorní vodiča, kedy má dať dole nohu z plynového pedálu. Dáta navigácie sú zas užitočné pre samotnú pohonnú sústavu. Napríklad pred očakávaným stúpaním systém ušetrí v akumulátoroch viac elektrickej energie, aby ju následne využil pri jazde do kopca. Navonok sa Niro PHEV líši od klasického Nira saténovým lemom prednej masky, modrými akcentmi na nárazníkoch, aerodynamicky optimalizovanými 16-palcovými diskami, sériovo dodávanými LED svetlami a nápisom Eco Plug-in.
Modré akcenty nájdeme aj v interiéri, napríklad vo forme prešívania koženého čalúnenia alebo obrúb prieduchov ventilácie. Výbavu PHEV obohacuje 8-palcové multimediálne rozhranie s navigáciou a konektivitou so smartfónmi či výkonný audiosystém JBL. Daňou za ekológiu je len menší batožinový priestor. Objem kufra klesol z dôvodu montáže väčšieho objemu batérii z pôvodných 373 na 324 litrov. Výhodou je rovná podlaha po sklopení operadiel. Raritou pri hybridoch je ponuka ťažného zariadenia. Zaň môžete zapriahnuť príves s hmotnosťou 1 270 kg.
Aj pre Niro PHEV je k dispozícii bohatý balík asistenčných systémov, ktorý zahŕňa výstrahu pred kolíziou, autonómne brzdy monitorovanie jazdných prúdov s asistenciou udržiavania v jazdnom prúde či adaptívny tempomat. Priplatiť si môžete za monitorovanie slepých uhlov zrkadiel a výstrahu pred križujúcimi vozidlami pri cúvaní. Zástrčkové Niro sa chystá na náš trh už v januári. Cena zatiaľ nepoznáme.