Dlhoočakávaný crossover zaplní medzeru medzi SUV ASX a väčším Outlanderom. Meno síce evokuje japonskú modlu tunerov, športové 4– alebo dokonca 6-valcové kupé vyrábané v štyroch generáciách v rokoch 1989 až 2012, ale prívlastok Cross jasne naznačuje, že ním japonská automobilka mieri aj mimo asfaltu. Crossover Eclipse Cross je dlhý 4 405 mm, teda o 110 mm dlhší ako ASX. Menšieho brata prerastá aj v šírke 1 805 mm (+ 35 mm) a vo výške 1 685 mm (+ 60 mm). To, čo ho s ASX spája, je len identický rázvor náprav 2 670 mm.
Prekážať by si však nemali. Kým starší súrodenci sú jasnými SUV, Eclipse Cross má siluetou pripomínajúcou kupé bližšie ku crossoverom. Športový štýl umocňuje aj predná maska Dynamic Schield, bohaté bočné prelisy, prudko stúpajúca spodná hrana okien a zaujímavo riešené zadné svetlá, zabiehajúce vysoko do stĺpikov. Spája ich centrálne brzdové LED svetlo, deliace okno zadného veka na dve časti. Zvlášť pyšné je Mitsubishi na nový červený odtieň laku Solar Eclipse s hlbokým leskom, inšpirovaný žiarou, ktorá nastáva pri zatmení slnka.
V kabíne ma Eclipse poskytnúť dostatok miesta pre piatich cestujúcich aj pre batožinu. Vzhľadom na nárast rozmerov v porovnaní s ASX o tom niet pochýb. Pribudlo najmä viac rezervných milimetrov v šírke ramien a nad hlavami. Konečne poznáme aj veľkosť kufra, ktorú bude možné variovať pomocou posuvných zadných sedadiel delených v pomere 40 : 60. Podľa toho ponúkne Eclipse Cross pre batožinu od 341 do 448 litrov. Dizajn kabíny je na konzervatívne pomery Mitsubishi príjemným prekvapením.
Premiéru v ňom má najmä multimediálne rozhranie Smartphone Link Display Audio s voľne stojacim dotykovým displejom. K nemu pridáva touchpad na stredovom tuneli a malý head-up displej. Rozhranie je kompatibilné so smartfónmi cez Apple CarPlay a Android Auto. To umožňuje využívať rôzne mobilné služby a aplikácie. Od navigácie až po prijímanie a odosielanie textových správ či hlasové ovládanie rôznych funkcií. Klimatizácia má samostatný ovládací panel a prístrojový panel bežné analógové ukazovatele.
Pod kapotou je na výber z dvoch 4-valcov. Úplnou novinkou je preplňovaný benzínový motor s objemom 1,5 litra (120 kW). Sekundovať mu bude známy, ale upravený naftový motor 2,2 DiD. Na ten sa však ešte netešte. Na trh dorazí neskôr. Benzínový motor možno spriahnuť s prevodovkou CVT s ôsmimi prednastavenými stupňami a naftový agregát s 8-stupňovým automatom s hydrodynamickým meničom. Kým pri benzínovej verzii môžete voliť pohony 4×2 aj 4×4, diesel bude štandardne spojený so štvorkolkou.
Elektronicky riadený pohon oboch náprav, vždy s automatom, uprednostňuje predné kolesá, ale za zhoršených adhéznych podmienok prenáša potrebný krútiaci moment k zadnej náprave. Podieľa sa aj na vyššej stabilite, keďže aktívnym prerozdeľovaným momentu sa stará o stáčanie vozidla okolo zvislej osi, a tým o ľahší a presnejší prejazd zákrut. Jazdné vlastnosti majú ťažiť aj z mimoriadne pevnej karosérie a plne nezávislého zavesenia všetkých kolies. Slovenské ceny novinky sa dozvieme ešte koncom januára.
Porovnanie rozmerov
Model | Eclipse Cross | ASX | Outlander |
---|---|---|---|
Dĺžka (mm) | 4 405 | 4 295 | 4 695 |
Šírka (mm) | 1 805 | 1 770 | 1 810 |
Výška (mm) | 1 655 | 1 625 | 1 710 |
Rázvor náprav (mm) | 2 670 | 2 670 | 2 670 |
Objem kufra (l) | 341 – 448 | 442 | 667 |
Technické údaje
Verzia | 1,5 T 2WD | 1,5 T 4WD | 2,2 DiD 4WD |
---|---|---|---|
Počet valcov/ventilov | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Zdvihový objem (ccm) | 1 499 | 1 499 | 2 268 |
Max. výkon (kw/ot.) | 120/5 500 | 120/5 500 | 110/3 500 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 250/1 800 | 250/1 800 | 400/2 000 |
Prevodovka | 6M/CVT | CVT | 8A |
0 – 100 km/h (s) | 10,3/9,3 | 9,8 | – |
Max. rýchlosť (km/h) | 205/200 | 200 | – |
Spotreba na 100 km (l) | 6,6/6,7 | 7,0 | – |