Príbeh americko-fínskej spoločnosti Fisker Automotive nemal dlhé trvanie. Automobilka založená v roku 2007 spustila o štyri roky neskôr produkciu veľmi inovatívneho športového sedanu Karma. Ten bol vybavený plug-in hybridnou technológiou. Išlo o elektromobil s predĺženým dojazdom, ktorého hlavným zdrojom pohonu bola dvojica elektromotorov so spoločným výkonom 240 kW, napájaných z li-ion akumulátorov s kapacitou 20,1 kWh. V zálohe pracoval výkonný generátor poháňaný preplňovaným 4-valcom s objemom 2,0 litra a výkonom 191 kW.
Tak sľubne, ako sa projekt začal, tak rýchlo sa skončil. Produkcia vo Fínsku bežala len do roku 2012, pričom vzniklo 2 450 exemplárov, zväčša pre USA. Problém s jediným dodávateľom batérií A123 Systems viedol nakoniec ku konkurzu automobilky. Nádherný dizajn Karmy však nedal spávať známemu americkému manažérovi Bobovi Lutzovi. Spolu s Gillbertom Villarealom a Henrikom Fiskerom založili novú spoločnosť VLF Automotove a Karmu prestavali po súdnych ťahaniciach na brutálne výkonný benzínový sedan Destino s kompresorovým 8-valcom 6,2 V8 z Chevrolettu Corvette ZR1 (476 kW).
Bolo to síce trochu zvrátené, pretože pôvodná Karma útočila na bohatú zelenú klientelu, ale VLF aspoň využila už existujúce komponenty vozidiel, ktoré pôvodný Fisker nedokázal doviesť do finále. Popri tomto projekte, odobrenom samotným Henrikom Fiskerom, sa však ujal oprát pôvodného Fiskeru čínsky miliardár Richard Li a spustil vývoj nového modelu. A práve ten uvidíme pod názvom Fisker eMotion na nadchádzajúcom elektronickom veľtrhu CES v Las Vegas. Novinka sa však vzdá plug-in hybridnej technológie a podľa vzoru Tesly a zamieri do prémiových vôd čistých elektromobilov.
Tak ako v minulosti si eMotion ponechá výrazne športový koncept 4-dverového GT s pohonom oboch náprav. Tak trochu pripomínajúci nový Aston Martin Vantage. Napokon Henrik Fisker nemal k tejto britskej automobilke ďaleko. Technika ostáva zatiaľ tajomstvom. Spoločnosť však tvrdí, že eMotion prejde na jedno nabitie 643 km, čo by znamenalo, že kapacitou li-ion akumulátorov od LG Chem prekoná nová „Karma“ aj americkú Teslu S, ktorá si so sebou vozí maximálne 100 kWh energie. Deväť minút nabíjania má pritom stačiť na ďalších 200 km jazdy. Súčasťou výbavy má byť pokročilý autopilot s lidarom.
K výrobe má však eMotion ešte ďaleko. Prvé exempláre sa dostanú k zákazníkom až v roku 2019. Najprv v USA a o rok neskôr v Európe. Cena základnej verzie je stanovená na 129 000 dolárov. Okrem toho spolupracuje spoločnosť Fisker s čínskym Hakim Unique Group na vozidle Orbit, ktoré má zabezpečovať autonómnu kuriérsku a prepravnú službu.