BMW vlani modernizovalo modelový rad 1 aj 2. A teraz prichádza rad aj na MPV Active Tourer a Gran Tourer. Na svet prišli v roku 2014 ako prví zástupcovia tejto triedy z Mníchova. Umožnila to platforma UKL, spoločná s Mini, ktorá do portfólia BMW priniesla predný náhon a priečnu zástavbu motorov. Napriek kontroverzným reakciám skalných fanúšikov značky, kritizujúcich tento krok, navyše v spojení s 3-valcovými motormi, sa nováčikom na trhu v celku darilo. Za štyri roky ich z liniek v Lipsku a Regensburgu zišlo viac ako 380 000. Úloha postaviť konkurenta stuttgartskej triedy B bola teda splnená.
Dnes chcú mníchovské dvojičky ešte viac upevniť svoju pozíciu. Facelift im priniesol dynamickejší vzhľad. Dostali väčšie predné „ľadvinky“ a zväčšené trojdielne sacie otvory v nárazníkoch, ktoré zdôrazňujú celkovú šírku. Diódové hmlovky sa presťahovali práve sem. V ponuke ostávajú adaptívne full-LED svetlá. Vzadu je zmien pomenej, všimnete si však novú chrómovú lištu v nárazníku a zväčšené koncovky výfukov s priemerom 90 mm. Ak vám to nestačí, dopriať si môžete M Sport paket s lesklou čiernou maskou a zadnou lištou vo farbe Dark Shadow.
Paletu farieb obohatili metalické odtiene Sunset Orange a béžový Jucaro Beige. Modrý lak Estoril Blue je vyhradený pre verzie M Sport. Na výber je až šesť nových dizajnov diskov kolies s rozmerom od 16 až do 19 palcov. Interiér prináša pohodlnejšie sedadlá s väčšou šírkou a nové poťahové materiály. K dispozícii je až 24 druhov čalúnenia a nové dekoračné materiály. Verzie s automatickými prevodovkami prešli na elektronický volič. Personalizácia kabíny stavia na balíkoch Luxury Line, Sport Line alebo M Sport. Na úžitkových vlastnostiach sa nič nemení. Active Tourer s dĺžkou 4 350 mm a rázvorom 2 670 mm ponúka päť sedadiel a kufor s objemom od 430 do 1 510 litrov.
Gran Tourer s dĺžkou 4 570 mm a rázvorom 2 780 mm má tri rady sedadiel pre sedem cestujúcich. V päťmiestnom usporiadaní, keď sa tretí rad sklopí do podlahy, odvezie od 645 do 1 905 litrov nákladu. Pod kapotou sa objavuje nová generácia motorov, ktorú montuje BMW od leta 2017 do všetkých nových modelov. Výsledkom je zvýšený výkon priemerne o 5 kW a krútiaci moment o 10 Nm. Spotreba má klesnúť o 5 %. Benzínové motory ťažia z integrovaného výfukového potrubia, vyššieho vstrekovacieho tlaku, dvojokruhovej chladiacej sústavy a o kilogram ľahšieho kľukového hriadeľa. Trojvalce dostali nový vyvažovací hriadeľ.
Naftové 4-valce prechádzajú s výnimkou trojvalca na dvojstupňové preplňovanie s dvojicou turbodúchadiel. Vylepšené bolo aj vstrekovanie common-rail. Okrem toho sú všetky verzie vybavené novým systémom recirkulácie výfukových plynov a systémom SCR so vstrekovaním prísady AdBlue na redukciu oxidov dusíka. Výkony benzínových motorov od 216i po 225i sa pohybuje od 80 do 170 kW. Naftová ponuka od 216d po 220d ponúka od 85 až 140 kW. K dispozícii sú 6-stupňové manuálne, 7-stupňové dvojspojkové a nová 8-stupňová automatická prevodovka Steptronic.
Výkonnejšie verzie sú dostupné s pohonom oboch náprav xDrive. Konkrétne benzínová 225i a dieselové 218d a 220d. Samostatnú pozíciu má naďalej plug-in hybridná verzia 225×e iPerformance, kombinujúca preplňovaný benzínový 3-valec 1,5 TwinPower Turbo (100 kW) a elektromotor (65 kW) so 6-stupňovou dvojspojkou, ktorá dokáže vďaka zásobe akumulátorov absolvovať 45 km v čisto elektrickom režime. Priemerná spotreba tak klesla na 2,5 litra. Vynovené mníchovské dvojičky sa k prvým zákazníkom dostanú v marci.
Technické údaje (benzínové motory)
Motor | 216i | 218i | 220i | 225i xDrive | 225×e |
---|---|---|---|---|---|
Počet valcov/ventilov | 3/12 | 3/12 | 4/16 | 4/16 | 3/12 |
Zdvihový objem (ccm) | 1 499 | 1 499 | 1 998 | 1 998 | 1 499 |
Max. výkon (kw/ot.) | 80/4 100 | 103/4 500 | 141/5 000 | 170/5 000 | 100/4 000 + 65 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 190/1 350 | 220/1 480 | 280/1 350 | 350/1 350 | 220/1 250 + 165/0 |
Prevodovka | 6M | 6M/7DCT | 7DCT | 8A | 6A |
0 – 100 km/h (s) | 11,3 | 9,3/9,3 | 7,4 | 6,3 | 6,7 |
Max. rýchlosť (km/h) | 190 | 205/205 | 229 | 235 | 202 |
Spotreba na 100 km (l) | 5,8 | 5,8/5,8 | 5,9 | 6,4 | 2,5 |
Technické údaje (naftové motory)
Motor | 216d | 218d | 218d xDrive | 220d | 220d xDrive |
---|---|---|---|---|---|
Počet valcov/ventilov | 3/12 | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Zdvihový objem (ccm) | 1 496 | 1 995 | 1 995 | 1 995 | 1 995 |
Max. výkon (kw/ot.) | 85/4 000 | 110/4 000 | 110/4 000 | 140/4 000 | 140/4 000 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 270/1 750 | 350/1 750 | 350/1 750 | 400/1 750 | 400/1 750 |
Prevodovka | 6M/7 DCT | 6M/8A | 6M/8A | 8A | 8A |
0 – 100 km/h (s) | 11,1/11,1 | 9,5/9,6 | 8,8/9,0 | 8,2 | 8,1 |
Max. rýchlosť (km/h) | 195/194 | 203/203 | 209/209 | 214 | 212 |
Spotreba na 100 km (l) | 4,3/4,3 | 4,5/4,5 | 5,1/4,7 | 4,4 | 4,7 |