Automobilový trh v Spojených štátoch amerických je pre automobilku Mercedes-Benz veľmi dôležitý. Na najväčší zámorský autosalón preto priniesla hneď tri modely AMG, a to kupé triedy E, kabriolet triedy E a triedu CLS. Okrem nového označenia 53 ich spája aj ďalšia novinka. Reč je o novom radovom trojlitrovom šesťvalci s výkonom 320 kW (435 k) a maximálnym krútiacim momentom 520 Nm.
Dvakrát preplňovaný agregát je navyše spojený so štartér-generátorom EQ Boost pracujúcom v 48-voltovom elektrickom okruhu. Ten dokáže krátkodobo navýšiť výkon o ďalších 16 kW (21 k) a krútiaci moment až o 250 Nm. Prídavná elektrická sústava sa bude dobíjať prostredníctvom pomocného kompresora a turbodúchadla. Okrem dočasného zvýšenia výkonu umocňujúceho zážitok zo športovej jazdy je úlohou štartér-generátora znižovať spotrebu paliva a tým aj škodlivé emisie. Svojou činnosťou dokáže udržovať konštantnú rýchlosť a uľahčuje prácu systému štart/stop. Štandardný 12-voltový okruh v aute zostáva a bude zabezpečovať chod prístrojov v interiéri.
Nová pohonná jednotka bude prenášať silu na obe nápravy cez deväťstupňovú automatickú prevodovku AMG Speedshift TCT 9G. Pohon všetkých kolies AMG Performance 4MATIC+ je v prípade všetkých troch modelov súčasťou štandardnej výbavy. Hoci trieda CLS si zachovala tradičné označenie z minulosti, z hľadiska koncepcie má veľmi blízko práve k triede E. Nový model CLS 53 dokáže z 0 na 100 km/h zrýchliť za 4,5 sekundy a maximálna rýchlosť je obmedzená na 270 km/h. Kombinovaná spotreba by sa mala pohybovať na úrovni 8,4 l/100 km.
Z hľadiska dizajnu prezrádza rukopis divízie AMG predná maska s dvojitou lištou po oboch stranách loga. Chróm zdobí predný splitter rovnako ako okrúhle koncovky výfukového potrubia. Zadný spojler vo farbe laku karosérie môže byť v prípade záujmu z uhlíkových vláken. Pri pohľade na nové CLS zboku zaujme dokonalá silueta, ktorá sa vyznačuje aj nízkym aerodynamickým odporom. Dynamický vzhľad dodávajú autu aj spätné zrkadlá pripevnené k dverám. Štandardom sú devätnásťpalcové disky kolies z ľahkej zliatiny, no v rámci príplatkovej výbavy sú na výber aj dvadsaťpalcové.
V interiéri je takisto niekoľko noviniek. Na výber bude 12,3-palcový displej informačno-zábavného systému, ako aj združená dvojica displejov známa z triedy S a sedanu triedy E. Ovládanie palubného počítača uľahčia dotykové plochy na novom volante a ovládanie hlasom prostredníctvom systému Linguatronic. O pohodlie posádky sa postará kožené čalúnenie v niekoľkých vzoroch a farbách.
Okrem jednoznačne športového zamerania nových AMG modelov budú všetky tri autá poskytovať aj možnosť pohodlnej jazdy, a to vďaka komfortnému nastaveniu vzduchového pruženia. To ponúkne okrem režimu Comfort aj režimy Eco, Sport, Sport+ a individuálne nastavenia vodiča. Okrem podvozku a reakcií motora a prevodovky si bude môcť vodič vybrať aj komfortné alebo športové nastavenie volantu. Na začiatku predaja bude model CLS 53 v ponuke v limitovanej edícii Edition 1.