Po premiére na minuloročnom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom sa rozplynuli pochybnosti o meškajúcom Renaulte Mégane R.S. Na veľkej cene Monaka F1 v máji síce automobilka ukázala prototyp, no ten maskovala kamufláž. V tomto roku sa štvrtá generácia francúzskeho hot-hatchu dostane k prvým zákazníkom, ktorý sa budú môcť pochváliť najdokonalejším Méganom R.S. v histórii.
Za výkon 205 kW (280 k) pri 6 000 otáčkach za minútu a maximálny krútiaci moment 390 Nm dostupný v rozmedzí 2 400 až 4 800 ot./min môže Mégane R.S. vďačiť kupé Alpine 110, s ktorým sa delí o 1,8-litrový preplňovaný štvorvalec. Dobrou správou pre priaznivcov klasiky je možnosť zvoliť si okrem šesťstupňovej automatickej dvojspojkovej prevodovky EDC aj šesťstupňový manuál. V prípade samočinnej prevodovky nebudú, samozrejme, chýbať páčky pod volantom umožňujúce manuálne radenie.

Okrem ohromnej porcie výkonu je nová generácia Méganu R.S. výnimočná aj svojím podvozkom 4CONTROL. Vďaka schopnosti natáčania zadných kolies je nová generácia lepšie ovládateľná a prejazd zákrut zvláda vo vyššej rýchlosti. Pri rýchlosti do 60 km/h sa zadné kolesá natočia opačne voči predným o 2,7 stupňa. Vďaka tejto schopnosti je aj hot-hatch s pohonom prednej nápravy mimoriadne stabilný. Pri rýchlosti nad 60 km/h sa zadné kolesá natočia o jeden stupeň rovnobežne s prednými, čím umožnia prejazd zákruty vo vyššej rýchlosti.

Nový Renault Mégane R.S. je na výber s dvomi nastaveniami podvozka, a to Sport a Cup. Túto voľbu zabezpečuje možnosť úpravy pruženia, absorpcie nerovností a tuhosti. Nastavenie Sport je vhodné na univerzálne použitie. Je vhodné aj na menej kvalitné vozovky a vo väčšej miere využíva kontrolu trakcie. Podvozok Cup je o 10% tuhší ako Sport a vďaka samosvornému diferenciálu Torsen umožňuje presnejší vjazd do zákrut a lepšie potláča nedotáčavosť.

Optimálne nastavenie vozidla dopĺňa aj systém Multi-Sense, ktorý umožňuje vodičovi zvoliť si jeden z piatich jazdných režimov. Pre každodenné použitie sú vhodné režimy Comfort a Normal. V režime Sport už auto oneskorí reakcie stabilizačného systému ESP. V režime Race určenom na okruhy je ESP vypnuté a podvozok 4CONTROL uľahčí vodičovi riadenie. Posledným režimom je Perso, cez ktorý si vodič nastaví rôzne vlastnosti vozidla podľa vlastných preferencií.
To, že nový Mégane R.S. je vhodný na každý deň, dokazuje aj prítomnosť množstva asistenčných systémov, ktoré sú súčasťou balíku ADAS. V interiéri môže vodič počítať s dotykovým displejom, športovými sedadlami a volantom a s rozhraním R-Link 2 vrátane telemetrickej funkcie R.S. Monitor zaznamenávajúcej údaje o jazde. K známej žltej farbe laku karosérie Sirius Yellow pribudla aj oranžová Tonic Orange.