Jeep Cherokee: Jemnejší na pohľad, drsnejší v teréne

Vynovený Jeep Cherokee prináša nielen vizuálne zmeny. Techniku obohatil novučičký preplňovaný 4-valec, 9-stupňový automat a zdokonalený systém 4x4. Verzia Trailhawk sa môže pýšiť redukciou, uzávierkou aj odolným podvozkom.

31.01.2018 12:00
debata
Modernizovaný Cherokee sa dizajnovo viac... Foto: Jeep
Jeep Cherokee - 2018 Modernizovaný Cherokee sa dizajnovo viac priblíži menšiemu Compassu a väčšiemu Grand Cherokee. Predná maska aj svetlá sú úhľadnejšie.

Súčasná generácia Jeepu Cherokee prišla na svet v roku 2014. V ponuke značky hrá stále dôležitú úlohu. Napokon bojuje v segmente stredne veľkých SUV, ktorých sa len v USA predá ročne viac ako dva milióny exemplárov. Život jej však komplikoval kontroverzný dizajn, najmä futuristické poňatie prednej masky, ktoré sa stretlo hneď od začiatku s kontroverznými reakciami. Preto neprekvapí, že modernizácia, ktorá prišla do Detroitu po štyroch rokoch, mení práve čelné partie. Viac než sa na bežný facelift patrí.

Jeep zvolil o čosi striedmejší rukopis. Tradičných sedem otvorov pre prívod chladiaceho vzduchu tu síce nájdeme, no nie sú tak výrazne lomené ako v minulosti. Rozdelené predné svetlá nahradili jednoduchšie tvarované reflektory, navyše s bi-xenónovou technológiou. Denné osvetlenie dostali na starosť trubice DRL. Cherokee sa tak štylisticky priblížil viac k svojim súrodencom, najmä Compassu a veľkému Grand Cherokee. Nová je aj grafika zadných svetiel. Navyše tu nájdeme celkom nový nárazník a registračnú značku premiestnenú na nové výklopné veko.

Vzadu nájdeme novú grafiku svetiel a úplne nový... Foto: Jeep
Jeep Cherokee - 2018 Vzadu nájdeme novú grafiku svetiel a úplne nový nárazník. Registračná značka sa presťahovala na piate dvere. Veko možno otvoriť aj pomocou nožného senzora.

To je teraz možné ovládať aj pomocou nožného senzora. K dispozícii budú verzie Latitude, Latitude Plus, Limited, Overland a drsná Trailhawk, ktorá demonštruje svoje off-roadové gény 17-palcovými diskami, špeciálnymi pneumatikami, nárazníkmi s väčšími nábehovými uhlami, o 2,4 cm vyššou svetlou výškou či červenými ťažnými okami. K tomu všetkému pridáva chrániče motora či spodných častí podvozku. Novým detailom je bezuzáverové hrdlo nádrže.

V interiéri sa zmenili len detaily. Napríklad... Foto: Jeep
Jeep Cherokee - 2018 V interiéri sa zmenili len detaily. Napríklad grafika prístrojového panelu a dekoračné materiály. Cherokee môže tiež počítať s najnovším infotainmentom Unconnect s 8-palcovým dotykovým monitorom.

V interiéri použil Jeep kvalitnejšie dekoračné materiály ako klavírnu čerň a saténový chróm. Nová je aj grafika prístrojového panelu a multimédia. Zákazníci majú na výber 7– alebo 8,4-palcovú dotykovú obrazovku systému Uconnect, kompatibilného so smartfónmi cez platformu Apple CarPlay alebo Android Auto. Navyše pribudlo viacero USB-portov. Dopriať si môžete nové vyhrievané a ventilované sedadlá či vyhrievaný volant. V zozname asistentov pribudol parkovací asistent, autonómne brzdy, udržiavanie v jazdnom prúde, adaptívny tempomat aj monitoring slepých uhlov.

V teréne sa najlepšie cíti verzia Trailhawk s... Foto: Jeep
Jeep Cherokee - 2018 V teréne sa najlepšie cíti verzia Trailhawk s chráneným podvozkom a pohonom Active Drive Lock s redukčnou prevodovkou a uzávierkou zadného diferenciálu.

Pod kapotou je najväčším nováčikom preplňovaný priamovstrekový 4-valec 2,0 i-4 s výkonom 199 kW a krútiacim momentom 400 Nm. Má elektricky ovládané turbodúchadlo a integrované sacie potrubie do hlavy valcov. Ide o prvého zástupcu novej rodiny motorov Global Medium Engine, ktorý mal koncom roka premiéru v novom Jeepe Wrangler. Prínosom má byť vyššia úspornosť a nižšie emisie. Ďalšie ušetrené gramy paliva pôjdu na konto novej 9-stupňovej automatickej prevodovky so širokým rozsahom pomerov.

Najväčšou novinkou pod kapotou je celohliníkový... Foto: Jeep
Jeep Cherokee - 2018 Najväčšou novinkou pod kapotou je celohliníkový priamovstrekový preplňovaný 4-valec 2,0 I-4 s integrovaným výfukovým potrubím a dvojitým chladiacim okruhom.

Tá bude kombinovaná aj so známym atmosférickým 4-valcom 2,4 MultiAir2 Tigershark (132 kW) a robustným 6-valcom 3,2 Pentastar (200 kW). Zmenám sa nevyhol ani pohon 4×4, ktorý za bežných okolností uprednostňuje prednú nápravu, no v prípade potreby zapája do hry zadné kolesá, a to v akejkoľvek rýchlosti a bez zásahu vodiča. Okrem systému Active Drive I budú môcť majitelia voliť systém Active Drive II obohatený o redukčnú prevodovku a Active Drive Lock s uzávierkou zadného diferenciálu. Ten je štandardom pre off-roadovú verziu Trailhawk.

Vynovený Jeep Cherokee absolvoval svetovú premiéru na januárovom autosalóne v Detroite. Do predaja by sa mal dostať ešte pred letom a do Európy do konca roka, kde bude s najväčšou pravdepodobnosťou počítať naďalej aj s naftovými 4-valcami 2,0 MultiJet (103 kW) a 2,2 MultiJet (136 kW). Produkciu zabezpečia montážne linky v americkom závode Belvider.

Jeep Cherokee - 2018
Jeep Cherokee - 2018
+37Jeep Cherokee - 2018

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Jeep Cherokee #Jeep #autosalón Detroit 2018
Články podľa značiek