Súčasná generácia Jeepu Cherokee prišla na svet v roku 2014. V ponuke značky hrá stále dôležitú úlohu. Napokon bojuje v segmente stredne veľkých SUV, ktorých sa len v USA predá ročne viac ako dva milióny exemplárov. Život jej však komplikoval kontroverzný dizajn, najmä futuristické poňatie prednej masky, ktoré sa stretlo hneď od začiatku s kontroverznými reakciami. Preto neprekvapí, že modernizácia, ktorá prišla do Detroitu po štyroch rokoch, mení práve čelné partie. Viac než sa na bežný facelift patrí.
Jeep zvolil o čosi striedmejší rukopis. Tradičných sedem otvorov pre prívod chladiaceho vzduchu tu síce nájdeme, no nie sú tak výrazne lomené ako v minulosti. Rozdelené predné svetlá nahradili jednoduchšie tvarované reflektory, navyše s bi-xenónovou technológiou. Denné osvetlenie dostali na starosť trubice DRL. Cherokee sa tak štylisticky priblížil viac k svojim súrodencom, najmä Compassu a veľkému Grand Cherokee. Nová je aj grafika zadných svetiel. Navyše tu nájdeme celkom nový nárazník a registračnú značku premiestnenú na nové výklopné veko.
To je teraz možné ovládať aj pomocou nožného senzora. K dispozícii budú verzie Latitude, Latitude Plus, Limited, Overland a drsná Trailhawk, ktorá demonštruje svoje off-roadové gény 17-palcovými diskami, špeciálnymi pneumatikami, nárazníkmi s väčšími nábehovými uhlami, o 2,4 cm vyššou svetlou výškou či červenými ťažnými okami. K tomu všetkému pridáva chrániče motora či spodných častí podvozku. Novým detailom je bezuzáverové hrdlo nádrže.
V interiéri použil Jeep kvalitnejšie dekoračné materiály ako klavírnu čerň a saténový chróm. Nová je aj grafika prístrojového panelu a multimédia. Zákazníci majú na výber 7– alebo 8,4-palcovú dotykovú obrazovku systému Uconnect, kompatibilného so smartfónmi cez platformu Apple CarPlay alebo Android Auto. Navyše pribudlo viacero USB-portov. Dopriať si môžete nové vyhrievané a ventilované sedadlá či vyhrievaný volant. V zozname asistentov pribudol parkovací asistent, autonómne brzdy, udržiavanie v jazdnom prúde, adaptívny tempomat aj monitoring slepých uhlov.
Pod kapotou je najväčším nováčikom preplňovaný priamovstrekový 4-valec 2,0 i-4 s výkonom 199 kW a krútiacim momentom 400 Nm. Má elektricky ovládané turbodúchadlo a integrované sacie potrubie do hlavy valcov. Ide o prvého zástupcu novej rodiny motorov Global Medium Engine, ktorý mal koncom roka premiéru v novom Jeepe Wrangler. Prínosom má byť vyššia úspornosť a nižšie emisie. Ďalšie ušetrené gramy paliva pôjdu na konto novej 9-stupňovej automatickej prevodovky so širokým rozsahom pomerov.
Tá bude kombinovaná aj so známym atmosférickým 4-valcom 2,4 MultiAir2 Tigershark (132 kW) a robustným 6-valcom 3,2 Pentastar (200 kW). Zmenám sa nevyhol ani pohon 4×4, ktorý za bežných okolností uprednostňuje prednú nápravu, no v prípade potreby zapája do hry zadné kolesá, a to v akejkoľvek rýchlosti a bez zásahu vodiča. Okrem systému Active Drive I budú môcť majitelia voliť systém Active Drive II obohatený o redukčnú prevodovku a Active Drive Lock s uzávierkou zadného diferenciálu. Ten je štandardom pre off-roadovú verziu Trailhawk.
Vynovený Jeep Cherokee absolvoval svetovú premiéru na januárovom autosalóne v Detroite. Do predaja by sa mal dostať ešte pred letom a do Európy do konca roka, kde bude s najväčšou pravdepodobnosťou počítať naďalej aj s naftovými 4-valcami 2,0 MultiJet (103 kW) a 2,2 MultiJet (136 kW). Produkciu zabezpečia montážne linky v americkom závode Belvider.