Hyundai i30 Fastback: ’Kórejská Octavia’ prezradila všetko. Kufrom nestíha

02.02.2018 06:00

Hyundai predstavil tretiu karosársku verziu i30 s prívlastkom Fastback už vlani na jeseň vo Frankfurte. Doplnila hatchback a kombi. Bolo jasné, že pôjde o silného konkurenta Škoda Octavia. Až teraz však prezradila kórejská automobilka presné technické údaje. Navyše k nim pribalila novú sériu fotografií.

Nový Fastback nie je len jednoduchým derivátom...
Nový Fastback nie je len jednoduchým derivátom hatchbacku. Zmeny sa začali už v prednej časti. Napríklad nižšou maskou a celkom novým nárazníkom. Autor: Hyundai

Hyundai i30 poznáme už dlhšie ako hatchback a kombi. Najväčšie prekvapenie si však nechali Kórejčania na koniec. Vo Frankfurte nad Mohanom predstavili tretí karosársky variant i30 Fastback. A je pomerne výnimočný. V segmente nižšej strednej triedy predstavuje totiž unikátne 5-dverové kupé. Sama automobilka o ňom dokonca hovorí ako o GT. A i keď možno s týmto termínom polemizovať, v každom prípade tu máme priameho súpera pre Škodu Octavia. A môžeme si byť istí, že v nemeckom vývojovom centre v Russelshaime nenechali nič na náhodu.

Nový Fastback nie je totiž len obyčajným derivátom hatchbacku či nového kombi. Zmeny sa začali už v prednej časti. Napríklad znížením kaskádovej masky, použitím nárazníka so športovejším „lookom“ aj novou grafikou denných LED svetiel. Pod maskou navyše pribudol ďalší nasávací otvor. Z profilu je evidentná snaha napodobniť siluetu kupé. Kabína je znížená až o 25 mm. Spolu s podvozkom, ktorý klesol k asfaltu o 5 mm, to znamená, že Fastback je až o 30 mm nižší ako hatchback, má presne 1 425 mm. Do dĺžky zas pribudlo 115 mm, na konečných 4 455 mm, čím je Fastback bližšie verzii kombi. Dôraz na dizajn je evidentný aj z nových rozšírených blatníkov.

Z profilu zaujme Fastback o 30 mm nižšou...
Z profilu zaujme Fastback o 30 mm nižšou siluetou splývavej strechy, ale aj rozšírenými blatníkmi a tretím bočným okienkom odľahčujúcim mohutný zadný stĺpik. Karoséria sa natiahla o 115 mm, čím sa priblížila ku kombi. Autor: Hyundai

Najväčšou zmenou je však splývavá silueta zadnej časti kabíny, ktorá sa končí výrazným spojlerom integrovaným do veľkých výklopných dverí. Pribudlo tiež tretie bočné okienko, odľahčujúce masívny zadný stĺpik. K dokonalosti chýbajú fastbacku snáď len bezrámové okná, ktoré by ale Fastback značne predražili. Najmä kvôli nutnosti dodatočného vystuženia karosérie. O veľkom šetrení však nemôže byť ani reči. Vidieť to aj na úplne nových zadných delených svetlách a opäť úplne novom nárazníku. Celé to dotvára vynovená paleta farieb a 10-lúčových diskov kolies s rozmerom od 16 do 18 palcov. K dispozícii bude celkovo jedenásť odtieňov, z toho tri perleťové a šesť metalických.

Ani vzadu sa nešetrilo. Je tu úplne nový...
Ani vzadu sa nešetrilo. Je tu úplne nový nárazník aj svetlá, a najmä spojler elegantne integrovaný do veľkého výklopného veka. Autor: Hyundai

Interiér preberá fastback kompletne z hatchbacku i30. To znamená aj nasadenie infotainmentu s voľne stojacim 8-palcovým dotykovým displejom, kompatibilným so smartfónmi cez Apple CarPlay a Android Auto, či indukčné dobíjanie. Navigácia obsahuje bezplatný balík služieb Live Servis na sedem rokov. V porovnaní s hatchbackom je tu však bonus väčšieho priestoru, a najmä väčšieho kufra. Ten ponúka už v základe 450 litrov a po sklopení operadiel až 1 351. Čalúnenie je dostupné v troch farebných variantoch vrátane nového červeného vyhotovenia Merlot. O komfort sa môžu starať predné vyhrievané a ventilované sedadlá. Za príplatok s elektrickým nastavením.

Interiér vychádza z hatchbacku. Aj Fastback tak...
Interiér vychádza z hatchbacku. Aj Fastback tak ponúka všetky výhody rozhrania s 8-palcovým dotykovým monitorom. Spracovaním pripomína prémiovú triedu. Autor: Hyundai
Pod veľké výklopné veko naložíte už v základe...
Pod veľké výklopné veko naložíte už v základe 450 litrov batožín. Na Octaviu to síce nestačí, ale mnohé Fastback doháňa možnosťou sklopenia zadných operadiel, čím sa celkový využiteľný objem zväčší na 1 351 litrov. Autor: Hyundai

Na palube môžete mať kompletný balík asistenčných systémov, vďaka ktorým už i30 Fastback stihol získať maximálne päťhviezdičkové hodnotenie v testoch Euro NCAP. Od autonómnych bŕzd s detekciou chodcov, monitorovania jazdných prúdov, udržiavania v jazdnom prúde cez detekciu únavy vodiča a čítačku značiek či monitorovania slepých uhlov zrkadiel až po adaptívny tempomat s úplným zastavením a rozjazdom, ktorý je aktívny až do rýchlosti 180 km/h. K dispozícii je aj automatické prepínanie diaľkových svetiel full-LED reflektorov. Pri cúvaní vás zas chráni výstraha pred križujúcimi vozidlami.

Novinkou pod kapotou je preplňovaný...
Novinkou pod kapotou je preplňovaný priamovstrekový 4-valec 1,4 T-GDi s výkonom 103 kW. Spojený môže byť so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DCT. Autor: Hyundai

Pod kapotou počíta Fastback v prvej fáze len s preplňovanými benzínovými motormi – trojvalcom 1,0 T-GDi (88 kW) a úplne novým 1,4 T-GDi (103 kW) s integrovaným výfukovým potrubím. Výkonnejší agregát môže byť kombinovaný okrem 6-stupňovej manuálnej prevodovky aj s o 7-stupňovou dvojspojkou DCT s dvojicou suchých spojok a elektromotorom poháňaným aktuátorom. Umožňuje aj radenie na volante. Nová prevodovka má šetriť až 10 % paliva v porovnaní s klasickým automatom s hydrodynamickým meničom. Verzie vybavené dvojspojkovou prevodovkou môžu navyše počítať s režimami Eco, Normal a Sport, ktoré ovplyvňujú aj činnosť riadenia a reakcie motora na stlačenie plynového pedálu.

Až neskôr prídu na rad dva naftové motory 1,6 CRDi vo výkonových verziách 81 alebo 110 kW. Aj tie budú môcť využiť 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku DCT. Všetky agregáty budú štandardne kombinované so štart-stop systémom. Jazdné vlastnosti budú ťažiť z mimoriadne tuhej karosérie, nezávislého zavesenia všetkých kolies a nižšieho ťažiska, ktoré vyplýva zo zníženia strechy a svetlej výšky podvozku o 5 mm. V porovnaní s hatchbackom má navyše Fastback o 15 % tuhšie naladenie pružín a tlmičov. Výrobu novinky, ktorá už čoskoro zamieri aj na náš trh, zabezpečí európsky produkčný závod Hyundaia v českých Nošoviciach.

Rozmery, objemy

Dĺžka (mm) 4 455
Šírka (mm) 1 795
Výška (mm) 1 425  
Svetlá výška (mm) 135  
Rázvor náprav (mm) 2 650  
Veľkosť kufra (l) 450 – 1 351  

Technické údaje

Motor 1,0 T-GDi 1,4 T-GDi
Počet valcov/ventilov 3/12 4/16
Zdvihový objem (ccm) 998 1 353
Max. výkon (kW/ot.) 88/- 103/-
Max. krút. moment (Nm/ot.) 171/1 500 242/1 500  
Prevodovka 6M 7/A  
0 – 100 km/h (s) 11,5 9,2/9,5  
Max. rýchlosť (km/h) 188 208/203  
Spotreba na 100 km (l) 5,2 5,5/5,4  
Hyundai
		i30 Fastback -
		2018
Hyundai i30
		Fastback -
		2018
+34Hyundai i30 Fastback -
		2018

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Hyundai i30 Fastback #Hyundai i30 #Hyundai
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
27. 8. 2018zdraženie1.278 €zdraženie1.434 €
20. 8. 2018zdraženie1.260 €zdraženie1.415 €
13. 8. 2018zlacnenie1.259 €zlacnenie1.413 €
6. 8. 2018zdraženie1.261 €zdraženie1.415 €
30. 7. 2018zdraženie1.260 €zdraženie1.400 €
23. 7. 2018zlacnenie1.235 €zlacnenie1.375 €
16. 7. 2018zlacnenie1.237 €zlacnenie1.384 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk