Ford Ka+: Facelift, diesel a outdoorová verzia Active!

Najlacnejší Ford dorazil z Brazílie už v roku 2016. Až teraz však môže rátať s väčším úspechom. Automobilka ho konečne doladila do podoby, ktorá zodpovedá nárokom európskeho trhu.

08.02.2018 06:00
debata
Ka+ pôsobí podstatne hodnotnejšie. Stará sa o... Foto: Ford
Ford Ka+ Active - 2018 Ka+ pôsobí podstatne hodnotnejšie. Stará sa o to lichobežníková chrómom lemovaná maska aj úplne nové nárazníky so štandardne dodávanými hmlovými svetlami.

Ford stavia v súčasnosti svoj úspech v Európe na SUV. Vlani ich predal viac ako 200 000 exemplárov. Ostatné modely však stagnujú. Mondeo je ležiak, Focus čaká na novú generáciu a nová Fiesta zatiaľ nenaplnila očakávania. Navyše stále chýba avizovaná outdoorová verzia Active. Aj preto Ford nedávno zásadne modernizoval v Brazílii vyrábaný crossover EcoSport tak, aby mal viac šancí presadiť sa na starom kontinente. A ten istý recept teraz uplatňuje pri najlacnejšom modeli Ka+.

Lowcostovo orientovaný 5-dverový mestský hatchback, určený pôvodne pre Brazíliu, síce predvlani dorazil aj do Európy, no podobne ako pôvodný EcoSport nároky tunajšej klientely príliš nenaplnil. Do konca minulého roka sa z Ka+ predalo priemerných 61 000 kusov. Zmeniť to má opäť facelift, ale aj zásadná modernizácia techniky a nová verzia Active, ktorá si chce uchmatnúť zákazníkov módnych crossoverov. Toto teda nie sú len retuše, ale globálny reštart.

Nová verzia Active má o 23 mm väčšiu svetlú... Foto: Ford
Ford Ka+ Active - 2018 Nová verzia Active má o 23 mm väčšiu svetlú výšku a nápadnú ochranu podvozka vrátane nárazníkov, blatníkov a prahov. V sérii sú špecifické 15-palcové disky kolies a strešné nosiče.

Ka+ dostalo novú, chrómom lemovanú lichobežníkovú masku a úplne nové nárazníky so štandardne dodávanými hmlovými svetlami. Denné svetlá majú grafiku písmena C. Nová je aj grafika zadných svetiel a nárazník. Jednoducho, malý Ford pôsobí hodnotnejšie. Zvlášť to platí o verzii Active s podvozkom zvýšeným o 23 mm, čiernou maskou, robustnou ochranou nárazníkov, blatníkov aj prahov. Na aktívny životný štýl je vyzbrojená strešnými nosičmi a špecifickými 15-palcovými diskami z ľahkých zliatin. Voliť môžete nový lak Canyon Ridge.

Praktický interiér využíva kvalitnejšie plasty a nové chrómové dekorácie na kľučkách či prieduchoch ventilácie. Active pridáva kožený volant, prahové lišty či špecifické hnedé čalúnenie Sienna Brown. Pred znečistením chránia podlahu a kufor odolné rohože. No najväčšou novinkou je prepracovaná stredová konzola s multimediálnym systémom Sync 3 so 6,5-palcovým voľne stojacim displejom a konektivitou so smartfónmi cez platformy Apple CarPlay a Android Auto. Samozrejmosťou je hlasové ovládanie.

Interiér dostal multimediálne rozhranie Sync 3... Foto: Ford
Ford Ka+ Active - 2018 Interiér dostal multimediálne rozhranie Sync 3 s hlasovým ovládaním, ale tiež viac chrómových dekorácií či automatickú klimatizáciu.

K novinkám vo výbave musíme pripočítať dažďový a svetelný senzor, vyhrievané čelné okno Qiuckclear, vyhrievané predné sedadlá, zadné parkovacie senzory a automatickú klimatizáciu. V sérii Active je tiež elektrické ovládanie okien a spätných zrkadiel, hill-holder, obmedzovač rýchlosti či bezviečkové hrdlo nádrže Easy Fuel, ale aj bezkľúčové štartovanie. Dopriať si môžete personalizovateľný kľúč MyKey. Bezpečnostná výbava zahŕňa šesť airbagov, a povinné ESP či monitorovanie tlaku v pneumatikách.

Pod kapotou sa odohrala doslova revolúcia. Pôvodný 4-valec 1,2 Ti-VCT tu už nenájdete. Nahradil ho rovnomenný agregát s identickým objemom, ale trojvalcovou konštrukciou. Odvodený je od preplňovaného novučkého 4-valca 1,5 EcoBoost. Má integrované výfukové potrubie, variabilné časovanie sacích aj výfukových ventilov, variabilné olejové čerpadlo a znížené trenie. Dostupný je v dvoch výkonových verziách – 52 a 63 kW. To je podobné ako v minulosti, krútiaci moment však narástol v rozmedzí otáčok 1 000 až 3 000 za minútu o 10 %.

Novinkou pod kapotou je atmosférický 3-valec... Foto: Ford
Ford Ka+ Active - 2018 Novinkou pod kapotou je atmosférický 3-valec 1,2 T-VCT s variabilným časovaním ventilov aj diesel 1,5 TDCi so spotrebou len 3,7 litra nafty na 100 km.

Prekvapením je nástup naftového 4-valca 1,5 TDCi, a to v čase, keď sa nafta v segmente mestských áut príliš nenosí. Naladený je na 70 kW. Aj on je spojený výlučne s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. Spotrebu znižuje rekuperácia brzdnej energie. Kým benzínové verzie spália na 100 km 5,1 litra paliva, Ka+ TDCi si vystačí s 3,7 litrami. Zmenami prešiel aj podvozok s novým pomocným rámom, zväčšeným rozchodom a optimalizovaným pružením a tlmením.

Komfort posádky zvyšuje lepšia izolácia dverí a motora. Posilňovač riadenia má posilnenú spätnú väzbu. Na trh sa vynovený Ford Ka+ dostane v priebehu roka 2018. Cena v Nemecku štartuje na 9 990 eurách. Mestský hatchback bude naďalej vyrábaný v Brazílii.

Rozmery, objemy

Verzia Ford Ka+ Ford Ka+ Active
Dĺžka (mm) 3 941 3 955
Šírka(mm) 1 704 1 743
Výška (mm) 1 524 1 551
Rázvor náprav (mm) 2 489 2 489
Veľkosť kufra (l) 270 270

Technické údaje

Motor 1,2 Ti-VCT 1,2 Ti-VCT 1,5 TDCi
Počet valcov/ventilov 3/12 3/12 4/8
Zdvihový objem (ccm) 1 194 1 194 1 499
Max. výkon (kW/ot.) 52/5 500 63/5 500 70/3 750
Max. krút. moment (Nm/ot.) 113/4 250 115/4 250 215/1 750
Prevodovka 5M 5M 5M
Spotreba na 100 km (l) 5,1 5,0 3,7
Ford Ka+ Active - 2018
Ford Ka+ Active - 2018
+17Ford Ka+ Active - 2018

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #facelift #Ford #Ford Ka+
Články podľa značiek