Kráľa vrcholového radu „Ultimate Searies“, avizoval McLaren už približne pred dvoma rokmi pod kódovým označením P15. Nakoniec sa volá Senna, pochopiteľne po fenomenálnom brazílskom jazdcovi Ayrtonovi Sennovi, ktorý získal tri tituly majstra sveta F1 práve v kokpitoch McLarenu. Výsledkom je ten najultimatívnejší McLaren všetkých čias. A to bez pomoci akejkoľvek hybridnej technológie. Prednosť dostal brutálny výkon a extrémne nízka hmotnosť. Základom je karbónový monokok Monocage III. K nemu sú upevnené ďalšie štruktúry karosérie a vonkajšie panely, opäť z uhlíkových vlákien. Suchú hmotnosť tak zrazili konštruktéri na úžasných 1 198 kg.
Radikálny dizajn netají okruhové ambície, i keď toto auto má cestnú homologizáciu. Základný kvapkovitý tvar je priam obstavaný spojlermi a sacími otvormi vrátane strešného „šnorchlu“. O prítlak sa stará aktívny predný splitter, dvojitý difúzor vyrobený z jediného karbónového dielu aj aktívny zadný spojler s plochou 6 500 štvorcových centimetrov, ktorý mení uhol podľa okamžitých podmienok a zároveň zvláda funkciu aerodynamickej brzdy. V najvyššej polohe sa nachádza 1 219 mm nad zemou. Žalúzie nad motorom sú umiestnené v zóne nízkeho tlaku, takže vysávajú horúci vzduch z chladičov bez rušenia prúdnic prichádzajúcich k spojleru.
Neprehliadnuteľnou súčasťou sú krídlové dvere zasahujúce hlboko do strechy, vybavené dvojicou okien. Tá spodná je vyrobená z vysokoodolného skla Gorilla Glass a má umocniť vizuálnu spätosť s asfaltom. Keďže však na celkovej hmotnosti pridáva sklo pár gramov navyše, na požiadanie vám ho automobilka vymení za karbónový panel. Celú túto parádu vám zabalia vo Wokingu do modrého laku Azura Blue alebo oranžovej farby McLaren Orange. Nadvláda karbónu je zrejmá aj v interiéri, ktorý používa len minimum obkladov a uhlíkové vlákna necháva na obdiv.
Kabína ponúka len dve sedadlá. Na trojramennom volante nenájdete ani jediné tlačidlo. Ovládanie okien a štartovacie tlačidlo sa presťahovali na strop. Všetky podstatné informácie prúdia k vodičovi cez TFT displej a výsuvnú obrazovku. Stredová konzola nesie len ovládače prevodovky, aktivácie systému Launch Control a výstražných svetiel. Všetko je konštruované tak, aby vodič senzoricky vnímal správanie vozidla cez sedadlá, volant a pedále. Batožinový priestor celkom chýba. Za sedadlami je len box na dve prilby a rukavice.
Doslova vzrušujúci má byť zvuk centrálne uloženého preplňovaného vidlicového 8-valca s objemom štyroch litrov. McLaren tvrdí, že vodič bude mať pocit, akoby bol agregát jeho spolujazdcom. Koncepčne síce pochádza z kupé 720S, z objemu štyroch litrov však dáva až 588 kW, teda rovných 800 koní, čo je o 58 kW viac. Krútiaci moment narástol zo 720 na 800 Nm. Stará sa o to dvojica turbodúchadiel twinscroll. Konštruktéri najsilnejšej pohonnej jednotky, aká sa kedy objavila v cestnom McLarene, pritom využili viacero prvkov zo sveta motoršportu.
Agregát má suchú kľukovú skriňu a plochý kľukový hriadeľ. Výfuk vyrobený z titánu a zo špeciálnej zliatiny Inconel, poskytuje úžasnú akustiku. Podľa trhu určenia je k dispozícii niekoľko koncoviek, ktoré redukujú alebo zvyšujú decibely. O prenos nízkofrekvenčných zvukov do kabíny sa starajú špeciálne držiaky motora a komory v karbónovom skelete. Všetka sila putuje výlučne k zadným kolesám cez 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku a elektronicky riadený diferenciál. Samočinný režim možno deaktivovať a radiť rýchlosti karbónovými krídelkami na volante.
Cez Active Dynamic panel nastavuje jazdec režimy Comfort, Sport, Track a Race s potlačenými zásahmi trakčnej elektroniky. S pomocou funkcie Launch Control šprintuje Senna na stovku za úžasných 2,8 sekundy. Na dvojnásobok sa dostane za 6,8 sekundy a s akceleráciou skončí až pri údaji 340 km/h. V porovnaní s Bugatti Chiron alebo Koenigseggom Agera nie je možno Senna predátorom, ale vo Wokingu zdôrazňujú, že toto auto nemá dominovať na rovných tratiach, ale v zákrutách. Veď na okruhu dokáže aktívna aerodynamika vyvinúť prítlačnú silu až 800 kg.
Na ceste držia Sennu pneumatiky Pirelli P Zero Trofeo R obuté na ultraľahkých hliníkových diskoch s centrálnou maticou. Už v sérii ukrývajú výkonné karbónovo-keramické brzdy. Závesy tvoria dvojité lichobežníkové ramená. O tlmenie sa starajú aktívne tlmiče RaceActive Cassis Control koordinované napríklad aj s činnosťou aktívnych aerodynamických prvkov. Mechanické stabilizátory nahrádza Senna kinetickým systémom hydraulický prepojených tlmičov K-damper, ktorý eliminuje nakláňanie. V okruhovom režime dokonca karoséria klesne o niekoľko milimetrov bližšie k asfaltu.
Vo Wokingu vznikne presne 500-kusová séria. No už koncom roka bola beznádejne vypredaná, pritom za každý exemplár si McLaren vypýta astronomických 750 000 libier, čo je takmer 850 000 eur. Priplatiť si môžete ešte za kožené sedadlá. Majiteľ prvého exempláru vydraženého na vlaňajšej aukcii však za svoj sen zaplatil až dva milióny libier. Senna pritom nie je posledná novinka automobilky v blízkej budúcnosti. Už v roku 2019 sa totiž ukáže ideový nástupca kultového F1 s kódovým označením BP23 s neodmysliteľnou trojicou sedadiel.